Tematy kompleksowe i zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze
Tematy kompleksowe i zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze
na miesiąc maj w oddziale Świetliki
I. Od rycerza do obywatela
Zapoznanie z flagami różnych państw, doskonalenie umiejętności kodowania, zapoznanie z pojęciem „patriota”, wprowadzenie litery f, F, utrwalenie hymnu państwowego, rozwijanie umiejętności pisania i czytania, zapoznanie z symbolami Unii Europejskiej, doskonalenie umiejętności matematycznych w zakresie dodawania, odejmowania oraz porównywania liczebności zbiorów, zapoznanie z legendą o Lechu, Czechu i Rusie, utrwalenie wiedzy o Polsce, rozwijanie postawy patriotycznej
II. Na zielonej łące
Zapoznanie z przysłowiami dotyczącymi pracy, doskonalenie umiejętności analizy głoskowej, kształtowanie szacunku do pracy, wprowadzenie litery h, H, doskonalenie słuchu fonematycznego, utrwalenie nazw wiosennych kwiatów, poszerzanie wiedzy na temat pszczół i os, poznanie łąkowych ziół oraz ich zastosowania w lecznictwie, utrwalenie nazw dni tygodnia, miesięcy oraz pór roku
III. W kosmosie
Rozważania na temat możliwości istnienia życia na innej planecie, rozwijanie ciekawości poznawczej i
fascynacji kosmosem, kształtowanie umiejętności budowania poprawnej gramatycznie i stylistycznie wypowiedzi, układanie i zapisywanie kodu matematycznego, rozwijanie koncentracji uwagi, kształtowanie umiejętności rozwiązywania problemów
IV. Dzień Rodziny
Kształtowanie umiejętności rozpoznawania uczucia miłości, zapoznanie z rolą rodziny w życiu człowieka, kształtowanie umiejętności rozmawiania o rodzinie, zapoznanie ze związkami frazeologicznymi związanymi z sercem, porównywanie przedmiotów pod względem długości, ćwiczenie umiejętności szacowania na oko, utrwalenie wiadomości na temat najbliższych świąt (Dzień Rodziny, Dzień Mamy, Dzień Taty), poszerzanie wiedzy na temat sposobów spędzania czasu w gronie rodzinnym w różnych miejscach, uświadamianie dzieciom wartości płynących z więzi rodzinnych
V. Pięknie się różnimy
Uwrażliwianie dzieci na istniejącą na świecie różnorodność, zapoznanie z pojęciem „tolerancja”, kształtowanie umiejętności współpracy i wzajemnego szacunku, zapoznanie z prawami i obowiązkami dziecka, trening pamięci, zachęcanie dzieci do poznawania nowych smaków, nauka dostrzegania pozytywnych stron różnorodności, uwrażliwianie dzieci na potrzeby innych ludzi