Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze Edukacja Dzielnicy Wawer Warszawa

Dzielnica Wawer

Przedszkole nr 437

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc maj 2025

 

Tematy kompleksowe:

1. Książka moja przyjaciółka

2. Na zielonej łące

3. W kosmosie

4. Dzień Rodziny

 

· rozwijanie zainteresowań literaturą dziecięcą, wyzwalanie emocji w kontakcie ze światem książek, okazywanie szacunku wobec emocji i wyborów innych osób

· zapoznanie z etapami powstawania książki i nazwami zawodów z branży wydawniczej (pisarz, ilustrator, redaktor, drukarz), doskonalenie umiejętności dokonywania analizy sylabowej wyrazów, kształtowanie szacunku wobec pracy drugiego człowieka

· utrwalanie znajomości pojęć „duża”, „średnia”, „mała” i „najwyższa”, „wyższa”, „niższa”, „najniższa”, doskonalenie umiejętności porównywania i opisywania książek, wzbudzanie zainteresowania książkami

· poznawanie etapów tworzenia papieru, zdobywanie nowych doświadczeń podczas eksperymentowania z wodą i papierem, uwrażliwianie na poszanowanie wyrobów z papieru

· zapoznanie z różnymi formami książek (książki papierowe, sensoryczne, e-booki, audiobooki), rozwijanie inwencji ruchowej i orientacji w przestrzeni, wzmacnianie poczucia przynależności do grupy przez tworzenie wspólnej książki

· zapoznanie z powiedzeniami związanymi z owadami („pracowity jak mrówka”, „pracowity jak pszczółka”, „zły jak osa” „mieć muchy w nosie”), doskonalenie umiejętności przeliczania, kształtowanie empatii w stosunku do zwierząt

· zapoznanie ze zwierzętami mieszkającymi na łące, doskonalenie umiejętności dokonywania analizy sylabowej, rozwijanie motoryki małej, uwrażliwianie na piękno otaczającej przyrody

· poznanie nazw łąkowych kwiatów, doskonalenie umiejętności rozpoznawania i określania nazw figur geometrycznych, rozwijanie logicznego myślenia, kształtowanie umiejętności pracy w grupie

· zapoznanie z procesem powstawania miodu i nazwą „pszczelarz”, rozwijanie zainteresowania światem przyrodniczym, rozwijanie logicznego myślenia i wzbogacenie słownictwa, kształtowanie umiejętności pracy w grupie

· nauka układu choreograficznego do tematycznej piosenki, rozwijanie percepcji, pamięci słuchowej i ekspresji ruchowej, doskonalenie umiejętności manualnych, rozwijanie cierpliwości w oczekiwaniu na swoją kolej

· rozbudzanie ciekawości poznawczej, kształtowanie kreatywnego myślenia, oswajanie się z uczuciem niepewności, lęku przed nieznanym

· poznanie znaczenia słowa astronauta, kształtowanie poprawnej artykulacji i aparatu mowy, poszerzanie umiejętności językowych, rozwijanie ciekawości poznawczej

· rozwijanie umiejętności rozpoznawania i określania nazw figur geometrycznych płaskich (koło, trójkąt, kwadrat, prostokąt), rozwijanie kreatywności, nabywanie umiejętności dłuższego skupienia się na zadaniu

· rozbudzanie ciekawości poznawczej przez uczestniczenie w zabawach badawczych i eksperymentach, poszerzanie wiedzy na temat kosmosu, rozwijanie umiejętności współpracy

· rozwijanie sprawności manualnej, kształtowanie umiejętności samodzielnego wyszukiwania informacji, wzmocnienie poczucia własnej wartości i wiary we własne możliwości

· utrwalenie wiedzy na temat uczuć miłości i przywiązania do rodziny, kształtowanie umiejętności określania nazw emocji, doskonalenie umiejętności radzenia sobie z przegraną

· kształtowanie umiejętności wypowiadania się na forum grupy, zacieśnianie rodzinnych więzi i ukazywanie ich wartości, doskonalenie umiejętności czekania na swoją kolej

· utrwalenie znajomości pojęć „najwyższy”, „najniższy”, rozwijanie logicznego myślenia, doskonalenie umiejętności współpracy

· zapoznanie z okolicznymi krajobrazami, kształtowanie umiejętności opisu przyrody, doskonalenie umiejętności czekania na swoją kolej

· uświadomienie dzieciom roli rodziców w ich życiu, kształtowanie zmysłu estetyki, doskonalenie wyczucia rytmu