Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze Edukacja Dzielnicy Wawer Warszawa

Dzielnica Wawer

Przedszkole nr 437

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze

na miesiąc listopad 2025

w oddziale II Pszczółki

Tematy kompleksowe:

1. Rodzinne fotografie

2. Nasz kraj, nasza okolica

3. Moje ciało

4. Nadchodzi zima

 

· kształtowanie umiejętności określania pokrewieństwa między członkami rodziny, zapoznanie z uczuciem tęsknoty, doskonalenie umiejętności działania na materiale symbolicznym

· kształtowanie umiejętności konstruowania wypowiedzi, zapoznanie z emocją radości, doskonalenie umiejętności tworzenia i kontynuowania rytmu

· kształtowanie umiejętności matematycznych, zapoznanie z nową figurą geometryczną – kwadratem, doskonalenie umiejętności koncentracji uwagi

· kształtowanie umiejętności określania podstawowych stopni pokrewieństwa w rodzinie, doskonalenie umiejętności wypowiadania się na forum grupy, rozwijanie umiejętności współpracy

· kształtowanie umiejętności rysowania ludzkiej twarzy, doskonalenie pamięć słownej i muzycznej, rozwijanie umiejętności manualnych

· doskonalenie umiejętności wyrażania emocji, zapoznanie z uczuciem miłości do ojczyzny, integracja grupy

· kształtowanie umiejętności opisu ilustracji, zapoznanie z różnymi typami domów, stwarzanie okazji do nabywania śmiałości w wypowiadaniu się

· doskonalenie umiejętności przeliczania, zapoznanie z krajobrazem miejskim, kształtowanie umiejętności współpracy

· zapoznanie ze zwierzętami gospodarskimi i ich głosami, poznanie budowy jajka, rozwijanie ciekawości poprzez eksperymentowanie, doskonalenie umiejętności wypowiadania się na forum grupy

· kształtowanie umiejętności rozpoznawania barw narodowych, zapoznanie z krajobrazami Polski, doskonalenie umiejętności radzenia sobie z przegraną

· doskonalenie umiejętności określania emocji, rozwijanie kreatywności i twórczości, kształtowanie pozytywnych zachowań i postaw społecznych

· zapoznanie z treścią i melodią piosenki, kształtowanie umiejętności rozpoznawania i określania nazw różnych części ciała, wdrażanie do rozumienia i stosowania prostych instrukcji

· kształtowanie umiejętności rozróżniania stron: lewej i prawej, doskonalenie umiejętności przeliczania, stwarzanie okazji do zacieśniania więzów rówieśniczych

· zapoznanie z narządami zmysłów, poznanie budowy jajka podczas eksperymentowania, rozwijanie wrażliwości zmysłowej

· kształtowanie umiejętności wypowiadania się na temat swoich mocnych stron, wspieranie rozwoju motorycznego i umiejętności manualnych, zachęcanie do współpracy przy tworzeniu i konstruowaniu

· zapoznanie ze sposobami zwierząt na przetrwanie zimy, uświadamianie znaczenia snu i odpoczynku, kształtowanie empatii i szacunku do wyborów i przyzwyczajeń innych osób

· utrwalenie znajomości i poznanie nazw niektórych zwierząt mieszkających w lesie, rozwijanie umiejętności językowych poprzez dzielenie na sylaby i tworzenie zdrobnień, kształtowanie umiejętności pracy w zespole

· poznanie przysmaków niektórych zwierząt leśnych, kształtowanie umiejętności przeliczania i klasyfikowania, uwrażliwianie na zimowe potrzeby zwierząt leśnych

· poznanie zasad dokarmiania ptaków, kształtowanie umiejętności wskazywania różnic i podobieństw w wyglądzie zwierząt, wdrażanie do sprzątania stanowiska pracy

· wzbogacanie słownictwa określającego odczucia dotykowe, kształtowanie umiejętności porównywania wyglądu i trybu życia zwierząt (na przykładzie niedźwiedzia i wróbla), rozwijanie wrażliwości muzycznej przez zabawy z muzyką klasyczną