Tematy kompleksowe oraz ogólne cele wychowawczo – dydaktyczne
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze
na miesiąc listopad 2025 r
Tematy kompleksowe:
1. Rodzinne fotografie
2. Nasz kraj nasza okolica
3. Moje ciało
4. Nadchodzi zima
· doskonalenie umiejętności nazywania i rozpoznawania emocji u siebie i innych ludzi, rozwijanie umiejętności uważnego słuchania tekstów literackich i wypowiadania się na określony temat, poznanie pojęcia „czas”
· rozwijanie umiejętności uważnego słuchania i rysowania według instrukcji, doskonalenie umiejętności grafomotorycznych, przełamywanie nieśmiałości do wypowiadania się na forum grupy
· poznawanie nazw członków rodziny, wzmacnianie świadomości dotyczącej własnej rodziny i jej ważności w życiu dziecka
· zapoznanie z budową drzewa, rodzajami drzew i ich znaczeniem w przyrodzie, poznanie zasad tworzenia „drzewa genealogicznego”, wdrażanie do czerpania radości w kontakcie z przyrodą i drzewami
· poznanie historii fotografii, rozwijanie wyobraźni przestrzennej i kreatywności, wdrażanie do zgodnej współpracy podczas wykonywania różnych zadań w zespołach
· zapoznanie z nazwą naszego kraju i jego symbolami, kształtowanie pozytywnego stosunku do kraju i poczucia dumy z bycia Polakiem
· poznawanie nazw pomieszczeń domowych i czynności, jakie w nich się wykonuje, rozwijanie mowy i umiejętności językowych, rozwijanie kreatywności
· poznawanie charakterystyki miasta, utrwalanie zasad bezpiecznego poruszania się po drodze, poznanie pojęcia banku i jego roli
· wzbogacanie wiedzy na temat wsi, poznawanie zwierząt żyjących na wsi i rozpoznawanie ich odgłosów, poszerzanie wiadomości na temat kury
· zapoznanie z wyglądem flagi i godła Polski i ich symboliką, nauka zwrotki i refrenu hymnu państwowego, rozwijanie umiejętności wykonywania rytmicznych ruchów z rekwizytem
· poszerzenie wiedzy o zasadach dbania o zdrowie, kształtowanie umiejętności wdrażania zdrowych nawyków
· utrwalenie znajomości nazw części ciała, ćwiczenie kierunków w przestrzeni i kształtowanie umiejętności poruszania się w przestrzeni
· doskonalenie orientacji w przestrzeni i schemacie własnego ciała, doskonalenie umiejętności liczenia, kodowania i odczytywania zakodowanych informacji, uwrażliwianie na potrzeby innych osób
· poznanie sposobu funkcjonowania zmysłów człowieka, ćwiczenie umiejętności poznawania świata w sposób multisensoryczny, utrwalanie umiejętności doceniania znaczenia przyrody w życiu człowieka
· rozwijanie umiejętności autoprezentacji, kształtowanie umiejętności szukania wsparcia w sytuacjach trudnych emocjonalnie
· poznanie różnic dotyczących stosowania pojęć miś (pluszowa zabawka) i niedźwiedź (zwierzę), ćwiczenie umiejętności wyrażania gestem sposobu poruszania się zwierząt, uwrażliwienie na potrzeby zwierząt
· utrwalenie wiadomości o zwierzętach leśnych i rozwijanie umiejętności klasyfikowania zwierząt
· poszerzanie wiedzy dotyczącej przygotowań do zimy przez zwierzęta, poznawanie korzyści z oszczędzania poprzez robienie zapasów, doskonalenie umiejętności przeliczania i
klasyfikowania
· utrwalenie wiedzy o sposobach funkcjonowania ptaków zimą, ćwiczenie sprawności manualnej, rozwijanie empatii w stosunku do zwierząt
· poznawanie utworu muzyki ludowej, rozwijanie umiejętności wokalnych i prawidłowej artykulacji, osłuchiwanie się z instrumentami takimi jak skrzypce, akordeon i bębenek obręczowy