Tematy kompleksowe oraz ogólne cele wychowawczo – dydaktyczne Edukacja Dzielnicy Wawer Warszawa

Dzielnica Wawer

Przedszkole nr 437

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze

na miesiąc listopad 2025 r

Tematy kompleksowe:

1. Rodzinne fotografie

2. Nasz kraj nasza okolica

3. Moje ciało

4. Nadchodzi zima

· doskonalenie umiejętności nazywania i rozpoznawania emocji u siebie i innych ludzi, rozwijanie umiejętności uważnego słuchania tekstów literackich i wypowiadania się na określony temat, poznanie pojęcia „czas”

· rozwijanie umiejętności uważnego słuchania i rysowania według instrukcji, doskonalenie umiejętności grafomotorycznych, przełamywanie nieśmiałości do wypowiadania się na forum grupy

· poznawanie nazw członków rodziny, wzmacnianie świadomości dotyczącej własnej rodziny i jej ważności w życiu dziecka

· zapoznanie z budową drzewa, rodzajami drzew i ich znaczeniem w przyrodzie, poznanie zasad tworzenia „drzewa genealogicznego”, wdrażanie do czerpania radości w kontakcie z przyrodą i drzewami

· poznanie historii fotografii, rozwijanie wyobraźni przestrzennej i kreatywności, wdrażanie do zgodnej współpracy podczas wykonywania różnych zadań w zespołach

· zapoznanie z nazwą naszego kraju i jego symbolami, kształtowanie pozytywnego stosunku do kraju i poczucia dumy z bycia Polakiem

· poznawanie nazw pomieszczeń domowych i czynności, jakie w nich się wykonuje, rozwijanie mowy i umiejętności językowych, rozwijanie kreatywności

· poznawanie charakterystyki miasta, utrwalanie zasad bezpiecznego poruszania się po drodze, poznanie pojęcia banku i jego roli

· wzbogacanie wiedzy na temat wsi, poznawanie zwierząt żyjących na wsi i rozpoznawanie ich odgłosów, poszerzanie wiadomości na temat kury

· zapoznanie z wyglądem flagi i godła Polski i ich symboliką, nauka zwrotki i refrenu hymnu państwowego, rozwijanie umiejętności wykonywania rytmicznych ruchów z rekwizytem

· poszerzenie wiedzy o zasadach dbania o zdrowie, kształtowanie umiejętności wdrażania zdrowych nawyków

· utrwalenie znajomości nazw części ciała, ćwiczenie kierunków w przestrzeni i kształtowanie umiejętności poruszania się w przestrzeni

· doskonalenie orientacji w przestrzeni i schemacie własnego ciała, doskonalenie umiejętności liczenia, kodowania i odczytywania zakodowanych informacji, uwrażliwianie na potrzeby innych osób

· poznanie sposobu funkcjonowania zmysłów człowieka, ćwiczenie umiejętności poznawania świata w sposób multisensoryczny, utrwalanie umiejętności doceniania znaczenia przyrody w życiu człowieka

· rozwijanie umiejętności autoprezentacji, kształtowanie umiejętności szukania wsparcia w sytuacjach trudnych emocjonalnie

· poznanie różnic dotyczących stosowania pojęć miś (pluszowa zabawka) i niedźwiedź (zwierzę), ćwiczenie umiejętności wyrażania gestem sposobu poruszania się zwierząt, uwrażliwienie na potrzeby zwierząt

· utrwalenie wiadomości o zwierzętach leśnych i rozwijanie umiejętności klasyfikowania zwierząt

· poszerzanie wiedzy dotyczącej przygotowań do zimy przez zwierzęta, poznawanie korzyści z oszczędzania poprzez robienie zapasów, doskonalenie umiejętności przeliczania i

klasyfikowania

· utrwalenie wiedzy o sposobach funkcjonowania ptaków zimą, ćwiczenie sprawności manualnej, rozwijanie empatii w stosunku do zwierząt

· poznawanie utworu muzyki ludowej, rozwijanie umiejętności wokalnych i prawidłowej artykulacji, osłuchiwanie się z instrumentami takimi jak skrzypce, akordeon i bębenek obręczowy