Tematy kompleksowe i zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze Edukacja Dzielnicy Wawer Warszawa

Dzielnica Wawer

Przedszkole nr 437

 

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze

na miesiąc Maj 2025

grupa Biedronki

 

Tematy kompleksowe

1.Na zielonej łące

2.W kosmosie

3. Dzień rodziny

4.Pięknie się różnimy

 

  • zapoznanie z przysłowiami dotyczącymi prac
  • doskonalenie umiejętności analizy głoskowej,
  • kształtowanie szacunku do pracy,
  • wprowadzenie litery h, H,
  • doskonalenie słuchu fonematycznego,
  • utrwalenie nazw wiosennych kwiatów,
  • poszerzanie wiedzy na temat pszczół i os,
  • poznanie łąkowych ziół oraz ich zastosowania w lecznictwie,
  • utrwalenie nazw dni tygodnia, miesięcy oraz pór roku
  • rozważania na temat możliwości istnienia życia na innej planecie,
  • poznanie nazw planet w układzie słonecznym
  • rozwijanie ciekawości poznawczej i fascynacji kosmosem,
  • kształtowanie umiejętności budowania poprawnej gramatycznie i stylistycznie wypowiedzi,
  • układanie i zapisywanie kodu matematycznego,
  • rozwijanie koncentracji uwagi,
  • kształtowanie umiejętności rozwiązywania problemów
  • kształtowanie umiejętności rozpoznawania uczucia miłości,
  • zapoznanie z rolą rodziny w życiu człowieka,
  • kształtowanie umiejętności rozmawiania o rodzinie,
  • zapoznanie ze związkami frazeologicznymi związanymi z sercem,
  • porównywanie przedmiotów pod względem długości,
  • ćwiczenie umiejętności szacowania na oko,
  • utrwalenie wiadomości na temat najbliższych świąt (Dzień Rodziny, Dzień Mamy, Dzień Taty)
  • poszerzanie wiedzy na temat sposobów spędzania czasu w gronie rodzinnym w różnych miejscach,
  • uświadamianie dzieciom wartości płynących z więzi rodzinnych
  • uwrażliwianie dzieci na istniejącą na świecie różnorodność,
  • zapoznanie z pojęciem „tolerancja”,
  • kształtowanie umiejętności współpracy i wzajemnego szacunku,
  • zapoznanie z prawami i obowiązkami dziecka,
  • trening pamięci
  • zachęcanie dzieci do poznawania nowych smaków
  • nauka dostrzegania pozytywnych stron różnorodności,
  • uwrażliwianie dzieci na potrzeby innych ludzi