Tematy kompleksowe i zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze Edukacja Dzielnicy Wawer Warszawa

Dzielnica Wawer

Przedszkole nr 437

Tematy kompleksowe

i zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc wrzesień -

grupa I Żabki.

 

Tematy kompleksowe:

1. Czas na nowe przygody.

2. Nasze otoczenie.

3. Mamy swoje pasje.

4. Kolorowa jesień.

 

 

Cele ogólne:

- wzbogacanie wiedzy na temat emocji, rozwijanie umiejętności określania, wyrażania i rozpoznawania

emocji, rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, doskonalenie sprawności fizycznej, wdrażanie do funkcjonowania w przedszkolu, nawiązywanie relacji rówieśniczych;

- poznanie nazwy grupy, rozeznanie w swojej płci, rozwijanie mowy i umiejętności budowania wypowiedzi,

poznawanie sposobów na wspólne spędzanie czasu w przedszkolu, rozwijanie małej motoryki i percepcji

wzrokowej, zachęcanie do nawiązywania kontaktów, integrowanie grupy;

- różnicowanie pojęć: „moje”, „twoje”, „wspólne”, doskonalenie umiejętności klasyfikowania, wdrażanie

do dzielenia się zabawkami;

- zapoznanie z kącikami zainteresowań w przedszkolu, rozwijanie zmysłów, poznanie zasady powstawania

koloru zielonego, rozwijanie logicznego myślenia i umiejętności klasyfikacji, doskonalenie umiejętności wyciągania

wniosków z przeprowadzonych eksperymentów, rozwijanie dużej i małej motoryki, utrwalenie zasad korzystania z kącików tematycznych;

- poznanie różnych rodzajów aktywności artystycznych, rozwijanie wyobraźni i twórczej postawy, rozwijanie percepcji wzrokowej i słuchowej, kształtowanie poczucia rytmu, rozwijanie małej motoryki, doskonalenie

umiejętności klasyfikacji, czerpanie radości z tworzenia;

- zapoznanie z zasadami obowiązującymi w przedszkolu, rozwijanie umiejętności rozpoznawania i określania

emocji, doskonalenie sprawności fizycznej, wdrażanie do przestrzegania zasad obowiązujących w grupie, czerpanie satysfakcji z przebywania w grupie rówieśniczej;

- wzbogacanie wiedzy na temat pracowników przedszkola, poznawanie wybranych atrybutów osób pracujących w przedszkolu, doskonalenie syntezy i analizy na poziomie sylaby, wdrażanie do zgodnej zabawy podczas działań swobodnych i kierowanych przez nauczyciela;

- doskonalenie umiejętności klasyfikowania i przeliczania, rozwijanie spostrzegawczości, rozwijanie umiejętności opisywania przedmiotów, zrozumienie różnic pomiędzy potrzebami a pragnieniami (zachciankami);

- poznawanie sposobów dbania o czystość osobistą oraz przedmiotów służących do jej utrzymania, wdrażanie do dbania o własne zdrowie oraz do odpowiedzialności za przyrodę, przypomnienie zasad obowiązujących podczas pobytu w łazience;

- poznawanie wybranych nietypowych świąt – Dzień Kropki, rozwijanie wrażliwości plastycznej, sprawności manualnej i kreatywnego myślenia, rozbudzanie zainteresowania otaczającym nas światem;

- poznawanie sposobów na spędzanie wolnego czasu, zachęcanie do wypowiadania się na forum grupy, budowanie dobrej atmosfery w grupie rówieśniczej poprzez poznawanie zainteresowań kolegów i koleżanek;

- doskonalenie orientacji w schemacie ciała i w przestrzeni, doskonalenie umiejętności liczenia, rozwijanie logicznego myślenia, wdrażanie do aktywnego udziału w zajęciach;

- poszerzanie wiadomości na temat zwierząt domowych, poznawanie ciekawostek na temat kotów i zasad opieki nad nimi, doskonalenie sprawności fizycznej i percepcji wzrokowej, dostarczanie sytuacji kształtujących umiejętność godzenia się z porażką, rozwijanie opiekuńczej postawy w stosunku do zwierząt domowych;

- uświadamianie znaczenia przedszkola w życiu dziecka, poznanie znaczenia podium i kolorów medali mistrzów, rozwijanie umiejętności wyrażania się poprzez taniec i ruch przy muzyce, doskonalenie umiejętności współpracy, integrowanie grupy;

- poszerzanie wiadomości dotyczących oznak zbliżającej się jesieni, poznanie wybranych darów jesieni: owoców i warzyw; rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem i wypowiadania się na podany temat, wdrażanie do uważnego słuchania innych osób;

- zapoznanie z wyglądem i przeznaczeniem sygnalizatora świetlnego, poznanie podstawowych zasad obowiązujących pieszych w ruchu drogowym, wdrażanie do bezpiecznego zachowania się podczas spaceru, liczenie i klasyfikowanie zbiorów;

- poznanie roli zmysłów w odkrywaniu jesiennej przyrody, rozwijanie umiejętności uważnej obserwacji

otoczenia, rozwijanie sprawności fizycznej;