Pszczółki

Nauczyciele: mgr Kinga Brzezińska

mgr Katarzyna Rączka

Oddział pracuje w godzinach : 7.30-17.30

 
ZAJĘCIA W GRUPIE PSZCZÓŁEK
    zabawy rytmiczne
piątek 9.30- 10.00         
                             Język francuski  
czwartek 9.30-10                                  
                     Religia
poniedziałek 15.30- 6zajęcia dla dzieci po pisemnej deklaracji rodziców/prawnych opiekunów            
W czasie nieobecności nauczyciela organizację pracy oddziału ustala dyrektor mając na uwadze bezpieczeństwo i higieniczne warunki pobytu dziecka.  

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze

na miesiąc maj

Tematy kompleksowe:

  1. Mieszkańcy łąki              06-10.05.2024r
  2. Różne pojazdy.               13-17.05.2024r
  3. Mama i tata.                   20-24.05.2024r
  4. Dzień dziecka.                 27-31.05.2024r

1.Mieszkańcy łąki

  • Poszerzanie wiadomości oraz zainteresowań przyrodniczych (ekosystem- łąka)
  • Wzbogacenie wiadomości na temat zwierząt żyjących na łące
  • Doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej
  • Kształtowanie prawidłowej postawy podczas ćwiczeń gimnastycznych, rozwijanie sprawności fizycznych: siły, zręczności i koordynacji
  • Doskonalenie umiejętności wykonywania skoków obunóż
  • Wdrażanie do szybkiego reagowania na polecenia nauczyciela
  • Wdrażanie do przestrzegania ustalonych zasad i umiejętności rozwiązywania konfliktów 
  • Rozwijanie myślenia matematycznego podczas przeliczania w zakresie 1-6
  • Rozwijanie umiejętności określania, czego jest mniej, więcej i tyle samo.
  • Zachęcanie do udziału w zabawach tropiących
  • Wzbogacanie doświadczeń plastycznych, rozwijanie wyobraźni i sprawności manualnych
  • Wyrabianie nawyku systematyczności

2.Różne pojazdy

  • Poszerzanie wiadomości nt. różnorodności pojazdów, pojazdów lądowych, wodnych i powietrznych i ich zastosowaniem
  • Zwrócenie uwagi na przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas poruszania się po  ulicach
  • Zapoznanie z numerami alarmowymi i sygnałami pojazdów uprzywilejowanych
  • Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat
  • Nabywanie umiejętności klasyfikowania

3.Mama i tata.

  • Globalne czytanie wyrazu: mama, tata.
  • Uświadamianie dzieciom wartości rodziny oraz dostrzeganie roli taty i mamy w życiu dziecka.
  • Utrwalenie wiadomości na temat rodziny i jej członków.
  • Kształtowanie umiejętności ustalania położenia przedmiotów oraz używania określeń: obok, na pod, za, przed, pod, z przodu, z tyłu, wewnątrz, na zewnątrz.

4.Dzień dziecka.

  • Zapoznanie z prawami i obowiązkami dzieci.
  • Zaprezentowanie dzieci z różnych stron świata.
  • Rozwijanie tolerancji dla ludzi o odmiennym wyglądzie i stylu życia.
  • Kształtowanie umiejętności współpracy w grupie, czerpanie radości ze wspólnej zabawy.
  • Wyrabianie prawidłowej reakcji na zmianę tempa i rytmu muzyki.
  • Poznanie piosenki „Jak wspaniale jest być dzieckiem”
  • Dostarczanie dzieciom sytuacji wywołujących radość i zadowolenie.

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc kwiecień 2024

  1. Zwierzęta na wsi
  2. Dbamy o zdrowie
  3. Święto Ziemi
  4. Tu mieszkam
  5. Polska moja Ojczyzna

· rozwijanie spostrzegawczości i mowy

· poszerzanie wiedzy o zwierzętach hodowanych na wsi;

· kształtowanie postawy odpowiedzialności za zwierzęta

· wskazywanie produktów pochodzenia mlecznego

· Poszerzenie słownika czynnego dzieci o nazwy dzieci zwierząt wiejskich

· Rozwiązywanie zagadek słuchowych

· kształtowanie głosu i umiejętności posługiwania się nim

· rozwijanie myślenia matematycznego; kształtowanie pojęć: para, taki sam i wdrażanie do posługiwania się nimi

· poznanie zasad zdrowego odżywiania się

· rozwijanie samodzielności, myślenia, spostrzegawczości

· kształcenie umiejętności konstruowania poprawnej wypowiedzi

· ćwiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej

· poznanie osób i instytucji, które udzielają pomocy medycznej

· ćwiczenia słuchowe

· kształcenie umiejętności swobodnego wypowiadania się na podany temat

· nabywanie umiejętności prawidłowego liczenia i wdrażanie do posługiwania się liczebnikami porządkowymi.

· klasyfikowanie według koloru

· doskonalenie umiejętności orientacji w schemacie własnego ciała

· usprawnienie motoryki małej

· kształcenie postawy współodpowiedzialności za naszą planetę

· zachęcanie do dbania o najbliższe otoczenie na co dzień i wyrabianie nawyków proekologicznych

· zapoznanie z pojęciem „ekolog”.

· zapoznanie z zasadami segregacji śmieci

· utrwalanie znajomości nazw i kształtów figur geometrycznych;

· poznanie wybranych owadów i ich znaczeniem dla środowiska przyrodniczego i ludzi

· rozwijanie spostrzegawczości;

· nazywanie pomieszczeń w domu lub mieszkaniu i określanie ich funkcji

· kształtowanie prawidłowej postawy ciała

· posługiwania się liczebnikami głównymi oraz pojęciami: więcej, mniej, tyle samo

· ćwiczenia grafomotoryki

· poznanie pojęć architekt, budowniczy

· ćwiczenia w używaniu pojęć większy, mniejszy, wyższy, niższy

· zapoznanie z podobieństwami i różnicami między wsią a miastem

· Zapoznanie z charakterystycznymi punktami na mapie warszawy

· Przedstawienie zespołu regionalnego Mazowsze

· nauka prostej piosenki ludowej, tańca z regionu mazowsza

· budzenie uczuć patriotycznych

· kształtowanie tożsamości narodowej.

· poznanie symboli narodowych: godło, hymn, flaga

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze 

na miesiąc marzec 2024 

Tematy kompleksowe: 

  1. Marcowa pogoda.   04-08.02.2024 
  1. Zielony ogródek w Sali.   11-15.02.2024 
  1. Już wiosna.    18-22.02.2024 
  1. Wielkanoc.      25-29.02.2024 

Cele dydaktyczno-wychowawcze: 

1.Marcowa pogoda. 

-kształtowanie nawyków ubierania się adekwatnie do pogody; rozumienie zależności między rodzajem ubrania a pogodą 

-zapoznanie z różnymi zjawiskami atmosferycznymi; utrwalenie nazw pór roku oraz zapoznanie ze zjawiskiem powstawania tęczy; zapoznanie ze zjawiskami atmosferycznymi występującymi na przedwiośniu; utrwalanie znajomości symboli zmiennej, marcowej pogody 

-zapoznanie z przysłowiem „W marcu jak w garncu” 

-wprowadzenie pojęcia kalendarz pogody; kształtowanie umiejętności prowadzenia kalendarza pogody 

– wdrażanie do poprawnego budowania wypowiedzi i słuchania wypowiedzi rówieśników 

– rozwijanie poczucia rytmu i słuchu muzycznego 

– rozwijanie myślenia matematycznego; nabywanie umiejętności prawidłowego liczenia i porównywania ilości; wdrażanie do posługiwania się pojęciami: więcej, mniej, tyle samo 

– rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej 

-wzbogacanie doświadczeń plastycznych poprzez tworzenie nowych barw 

2.Zielony ogródek w Sali. 

– kształcenie umiejętności poprawnego budowania wypowiedzi; wdrażanie do wyrazistej 

wypowiedzi na forum grupy 

-nabywanie umiejętności związanych z hodowlą i pielęgnacją roślin; zapoznanie ze sposobami hodowli roślin, ich potrzebami i wymaganiami; kształtowanie nawyku dbania o rośliny; zapoznanie z czynnikami niezbędnymi do wzrostu roślin 

-poznanie właściwości roślin doniczkowych; poznanie nazw wiosennych pierwszych kwiatów 

– rozwijanie poczucia rytmu i ruchowej interpretacji muzyki z wykorzystaniem rekwizytów; zachęcanie do aktywnego słuchania muzyki 

– kształtowanie umiejętności liczenia na konkretach; podejmowanie prób liczenia 

na palcach; wdrażanie do sprawnego wykonywania poleceń nauczyciela i skupiania 

uwagi na wykonywanej czynności 

– wdrażanie do prawidłowego posługiwania się kredką i starannego wypełniania 

płaszczyzny oznaczonej konturem; utrwalanie nazw kolorów, wdrażanie do starannego kolorowania 

– kształcenie umiejętności sprawnego posługiwania się nożyczkami, bezpiecznego wycinania po wyznaczonych liniach owalnych; wdrażanie do wykonania pracy według wzoru 

3.Już wiosna. 

– zapoznanie z wybranymi oznakami wiosny; kształtowanie umiejętności rozpoznawania zwiastunów wiosny 

– poznanie nazw ptaków przylatujących na wiosnę do Polski 

-poznanie zwyczajów związanych z pożegnaniem zimy i nadejściem wiosny  

-rozwijanie wyobraźni i umiejętności planowania na płaszczyźnie; wdrażanie do posługiwania się pojęciami określającymi położenie przedmiotów w przestrzeni 

– dostrzeganie regularności podczas układania rytmu 

-kształcenie umiejętności klasyfikowania i tworzenia zbiorów w oparciu o jedną cechę – gatunek kwiatka 

-doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie 1-6. 

-kształtowanie umiejętności porównywania dwóch obrazków i wskazywanie różnic – ćwiczenie spostrzegawczości 

– rozwijanie zainteresowań plastycznych; kształtowanie wyobraźni i twórczej aktywności; 

uwrażliwianie na piękno przyrody 

4.Wielkanoc. 

-kształtowanie świadomości obchodzenia różnych świat i związanych z nimi zwyczajów 

-zapoznanie z tradycjami oraz zwyczajami dotyczącymi Świąt Wielkanocnych; wdrażanie do kultywowania tradycji wielkanocnych 

-zapoznanie z symbolami Świąt Wielkanocnych (jajko, pisanka, baranek, zajączek, palma, kurczaczek, bazie), 

– zachęcenie do aktywnego uczestnictwa w przygotowaniach świątecznych 

– obcowanie z wytworami sztuki ludowej związanej z tradycjami Świąt Wielkanocnych 

-kształcenie umiejętności globalnego czytania wyrazów 

-doskonalenie sprawności manualnej: lepienie z plasteliny, rysowanie w konturze, malowanie, wycinanie 

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze

na miesiąc Luty 2024

Tematy kompleksowe :

1. W lodowej krainie

2. Zwierzęta Afrykańskie

3. U fryzjera

4. W kuchni

· Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania tekstu czytanego

· Rozbudzenie zainteresowań poznawczych

· Rozwijanie spostrzegawczości

· Poznanie zwierząt żyjących w zimowym klimacie

· Doskonalenie umiejętności dzielenia wyrazów na sylaby

· Doskonalenie orientacji w schemacie własnego ciała

· Ćwiczenia koncentracji

· Kształtowanie umiejętności przeliczania i posługiwania się liczebnikami głównymi w zakresie 1-5

· Ćwiczenia logicznego myślenia

· Usprawnienie motoryki małej oraz umiejętności wycinania, wydzierania

· Poznanie różnych technik plastycznych

· Poznanie pojęć „ZOO” i „Sawanna” oraz wybranych zwierząt egzotycznych

· Nabywanie umiejętności tworzenia zbiorów

· Poznanie zawodu fryzjera oraz narzędzi, których używa

· Kształtowanie prawidłowej postawy ciała poprzez gry i zabawy ruchowe

· Rozwijanie percepcji słuchowej oraz ćwiczenia aparatu artykulacyjnego

· Doskonalenie umiejętności klasyfikacji według przeznaczenia

· Ćwiczenia w posługiwaniu się pojęciami określającymi położenie w przestrzeni

· Rozwijanie wyobraźni i ekspresji plastycznej

· Rozpoznawanie i nazywanie emocji

· Poznanie zawodu kucharza/kucharki oraz wyposażenia kuchni

· Poznanie pojęcia produktów zdrowych i niezdrowych

· Kształtowanie nawyku zdrowego odżywiania

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze

na miesiąc styczeń 2024

Tematy kompleksowe

  1. Już zima
  2. Zwierzęta zimą.
  3. Dzień Babci i Dziadka.
  4. Bezpieczne zabawy na śniegu.
  5. Bal karnawałowy.

1.Już zima 02-05.01.2024r

  • Zapoznanie dzieci ze zjawiskami atmosferycznymi charakterystycznymi dla zimy: mróz, śnieg, lód, szadź, szron, zawieje śnieżne
  • Tworzenie okazji do poznawania rzeczywistości przyrodniczej wszystkimi zmysłami
  •  Zachęcanie do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania
  • Zapoznanie z właściwościami śniegu: suchy, mokry, sypki- nie lepi się, wilgotny- dobrze się lepi
  • Kształtowanie u dzieci postawy dbałości o własne zdrowie w chłodnych warunkach atmosferycznych, zwrócenie uwagi na właściwy ubiór oraz sposoby właściwego odżywiania oraz wspomagania zdrowia
  • Doskonalenie umiejętności rytmicznego poruszania się oraz rozwijanie wrażliwości muzycznej, doskonalenie pamięci muzycznej poprzez naukę piosenki
  • Doskonalenie umiejętności liczenia i klasyfikowania przedmiotów oraz dostrzegania podobieństw oraz różnic

Rozwijanie myślenia przyczynowo – skutkowego

  • Wytworzenie radosnej atmosfery, motywującej do pracy i zabawy
  • Doskonalenie logicznego myślenia, ćwiczenie spostrzegawczości

2.Zwierzęta zimą 08-12.01.2024

  • Poszerzanie wiedzy przyrodniczej o sposoby przygotowania zwierząt do zimy: zasypianie, zmiana futra, gromadzenie zapasów.
  • Poznanie zwierząt zapadających w sen zimowy: wiewiórka, niedźwiedź, borsuk, suseł
  • Poznanie i utrwalenie nazw oraz wyglądu ptaków odlatujących i zimujących zimą w Polsce. Rozpoznawanie sikorki, wrony, gołębia, wróbla, sroki.
  • Kształtowanie poczucia oraz rozumienie konieczności dokarmiania ptaków zimą
  • Poznanie pracy leśniczego, rozpoznawanie oraz posługiwanie się nazwami zwierząt leśnych
  • Rozwijanie zainteresowania książką jako źródła wiedzy
  • Doskonalenie spostrzegawczości, wzbogacanie słownika, rozwijanie koordynacji wzrokowo- słuchowo- ruchowej
  • Doskonalenie orientacji w schemacie własnego ciała
  • Rozwijanie sprawności manualnych
  • Wdrażanie do uważnego słuchania
  • Rozwijanie poczucia rytmu
  • Rozwijanie poczucia własnej wartości, rozbudzanie pewności siebie
  • Budowanie poczucia bezpieczeństwa

3.Dzień Babci i Dziadka 15-19.01.20224

  • Poznanie znaczenia słowa szacunek w odniesieniu do osób starszych, uwrażliwianie na potrzeby osób starszych
  • Kształtowanie pozytywnych cech charakteru
  • Utrwalenie nazw członków rodziny i poznanie relacji ich łączących
  • Kształtowanie umiejętności określania stosunków łączących dziadków z rodzicami oraz dostrzegania ważnej roli dziadków w życiu dzieci
  • Wskazywanie cech charakterystycznych dzieci i osób starszych
  • Kształtowanie umiejętności wypowiadania się na określony temat
  • Rozwijanie koncentracji na słowie czytanym
  • Rozwijanie mowy poprzez ćwiczenia ortofoniczne, rozwijanie słuchu fonetycznego
  • Doskonalenie umiejętności klasyfikacji, liczenia, odwzorowywania
  • Rozwijanie tężyzny fizycznej oraz ogólnej sprawności fizycznej dzieci poprzez zabawy ruchowe
  • Poszerzanie doświadczeń plastycznych

4.Bezpieczne zabawy na śniegu 22-26.01.2024

  • Wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas zimowych zabaw
  • Dostrzeganie sytuacji zagrażających bezpieczeństwu w czasie zabaw zimowych
  • Poznanie zasad sportowego zachowania, zachęcanie do postawy fair play podczas zabaw, kształtowanie postaw zdrowej rywalizacji oraz współpracy w parach
  • Kształtowanie motoryki w zakresie zręczności i zwinności, rozwijanie umiejętności rzutu do celu, rozwijanie koordynacji wzrokowo- ruchowej i płynności ruchów dłoni
  • Poznanie różnych dyscyplin sportowych uprawianych zimą: łyżwiarstwo, saneczkarstwo
  • Kształtowanie umiejętności uważnego obserwowania otoczenia oraz wyciągania wniosków na podstawie własnych obserwacji
  • Rozwijanie umiejętności dzielenia wyrazów na sylaby

5.Bal karnawałowy 29.01.-02.02.2024

  • Poznanie znaczenia słowa karnawał
  • Poznanie znaczenia słów: przebranie, strój balowy/ karnawałowy
  • Wzbogacenie słownictwa o wyrazy konfetti, serpentyny
  • Utrwalenie nazw kolorów
  • Doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie 0-5, wprowadzenie pojęcia zero
  • Rozwijanie umiejętności wokalnych i pamięci muzycznej
  • Poznanie różnych sposobów ekspresji muzycznej
  • Rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem podczas wykonywania prac plastycznych
  •  Rozwijanie umiejętności rozumienia sygnałów werbalnych i symboli
  • Integrowanie grupy, budowanie poczucia zaufania w grupie

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze

na miesiąc grudzień 2023

Tematy kompleksowe

  1. Ulubione bajki.
  2. Odwiedzi nas Mikołaj.
  3. Czekamy na Święta Bożego Narodzenia.
  4. Czekamy na Święta Bożego Narodzenia.
  • wdrażanie do uważnego słuchania inscenizacji
  • wzbogacanie słownictwa biernego i czynnego
  • kształtowanie zwinności i gibkości
  • rozwijanie poczucia rytmu
  • Kształtowanie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi w zakresie dostępnym dziecku
  • nabywanie umiejętności klasyfikowania według koloru
  • doskonalenie grafomotoryki. 
  • doskonalenie umiejętności prawidłowego posługiwania się kredką
  • wdrażanie do starannego wykonania zadania
  • usprawnianie motoryki małej oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej
  •  kształtowanie równowagi i koordynacji ruchowej
  • rozwijanie spostrzegawczości
  • rozwijanie pamięci i wrażliwości słuchowej
  • kształtowanie umiejętności liczenia z użyciem liczebników głównych
  • doskonalenie sprawności manualnych palców i dłoni
  • rozwijanie pamięci odtwórczej
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat
  • doskonalenie posługiwania się woreczkiem gimnastycznym
  • rozwijanie wrażliwości muzycznej i umiejętności wokalnych
  • rozwijanie matematycznego myślenia i przygotowanie do rozumienia stałości liczby
  • ćwiczenie spostrzegawczości i kształtowanie pojęcia „tyle samo”
  • doskonalenie umiejętności liczenia.
  • kształtowanie wrażliwości estetycznej
  • wyrabianie postawy odpowiedzialnej za najbliższe otoczenie
  • rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego
  • rozumienie potrzeby sprzątania po sobie, podziału obowiązków domowych i pomagania rodzicom.
  • utrwalanie pojęcia „para”
  • zachęcanie do aktywnego udziału w zabawie
  • kształtowanie orientacji w otoczeniu z uwzględnieniem różnych przedmiotów i wdrażanie do posługiwania się określeniami: z prawej strony, z lewej strony, na wprost, obok, przy; poznanie wybranych potraw świątecznych.
  • rozwijanie umiejętności sprawnego, starannego wycinania po linii prostej i łamanej; wdrażanie do przestrzegania zasady bezpiecznego posługiwania się nożyczkami; rozwijanie wrażliwości estetycznej, dekoracyjnej
  • zachęcanie do obserwacji otoczenia
  • rozwijanie słownictwa na temat tradycji świątecznych
  • nauka piosenek, pastorałek i kolęd
  • prace plastyczne związane z nadchodzącymi Świętami

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na miesiąc

listopad 2023

Tematy kompleksowe

1. Jesienna pogoda.

2. Co robimy w chłodne dni.

3. Dbamy o czystość.

4. Zwierzęta domowe.

5. Ulubione bajki.

Jesienna pogoda.

· zachęcanie do obserwowania zjawisk pogodowych ,

· kształtowanie postawy szacunku do przyrody,

· kształtowanie umiejętności dostrzegania zmian zachodzących w przyrodzie późną jesienią,

· zapoznanie z charakterystycznymi cechami jesiennej pogody,

· rozwijanie spostrzegawczości i zmysłu obserwacji poprzez wskazywanie charakterystycznych cech pory roku, pogody,

· rozwijanie kompetencji językowych poprzez wypowiedzi na temat obserwowanych zjawisk

atmosferycznych ,

· dostrzeganie walorów estetycznych krajobrazu jesiennego,

· dostrzeganie bogactw barw i kształtów jesiennych liści,

· tworzenie zbiorów z uwzględnieniem cech jakościowych: wielkości, wysokości, koloru;

· utrwalanie pojęć: para, prawy, lewy

· rozwijanie wrażliwości muzycznej i umiejętności wokalnych,

· wyrażanie charakteru muzyki interpretacja ruchowa

· zachęcenie do aktywnego uczestnictwa w zabawach naśladowczych i muzycznych,

· zwracanie uwagi na kulturalne odnoszenie się do innych,

· rozwijanie wrażliwości kolorystycznej poprzez zabawę z kolorem i tworzenie barw pochodnych,

Co robimy w chłodne dni.

· wdrażanie do dbania o higienę osobistą,

· uświadomienie konieczności ubierania się stosownie do warunków atmosferycznych występujących o danej porze roku,

· zapoznanie z zasadami zachowania odpowiedniego ubioru,

· Rozwijanie wrażliwości czuciowej (ciepłe – zimne),

· dostrzeganie rytmu w ciągu ułożonych przedmiotów,

· rozwijanie kompetencji językowych poprzez wypowiedź w oparciu o obrazek,

· wprowadzenie pojęć: dzień i noc oraz księżyc, słońce, gwiazdy.

· poznanie symbolicznych znaczeń: słońce – dzień, księżyc – noc.

· wdrażanie do rozumienia rytmicznej organizacji czasu poprzez powtarzalność dnia i nocy,

· dostrzeganie rytmu i stałego następstwa dni i nocy,

· poznanie pojęć mapa, Polska. Poszerzanie słownika czynnego o pojęcia związane z Polską.

· poznanie i utrwalenie hymnu narodowego.

· zapoznanie z symbolami narodowymi,

· kształtowanie postawy szacunku do symboli narodowych,

· wzbogacanie słownictwa dzieci o pojęcia: godło, flaga.

Dbamy o czystość.

· kształtowanie prawidłowych postaw i nawyków higienicznych,

· rozwijanie aktywnych postaw prozdrowotnych,

· poznanie i przypomnienie zasad codziennej higieny osobistej,

· utrwalenie nawyków dbania o higienę,

· poznanie zasad estetycznego i higienicznego wyglądu,

· uświadomienie dzieciom roli, jaką odgrywa schludny, czysty ubiór i wygląd,

· poznanie przyborów toaletowych niezbędnych do utrzymania higieny ciała i

jamy ustnej, omówienie sposobu ich używania,

· posługiwanie się określeniami: wysoki, niski, mały, duży.

· rozwijanie poczucia rytmu, sprawności fizycznej oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej.

· doskonalenie sprawności manualnej,

· usprawnianie umiejętności cięcia nożyczkami,

· doskonalenie koordynacji wzrokowo – ruchowej.

Zwierzęta domowe.

· budzenie empatii w stosunku do zwierzą,

· poszerzenie wiedzy na temat zwierząt domowych (kot, pies, papuga, rybki),

· uczenie odpowiedzialności za zwierzęta domowe,

· ustalanie zasad sprawowania opieki nad zwierzętami, ich pielęgnacji oraz higieny

wspólnego przebywania z nimi,

· uświadomienie zagrożeń wynikających z kontaktów z obcymi zwierzętami,

· wdrażanie do zachowania bezpieczeństwa podczas samodzielnego wykonywania zadań,

Ulubione bajki.

· rozpoznawanie i przyporządkowywanie rekwizytów do konkretnej bajki,

· rozwijanie wyobraźni i kreatywności,

· wdrażanie do uważnego słuchania ,

· rozwijanie zainteresowań czytelniczych,

· rozbudzanie zainteresowania książką i czytaniem,

· zachęcanie do wypowiadania się na temat utworu,

· kształtowanie emocjonalnego stosunku do książki jako źródła wiadomości i przeżyć,

· poznanie działalności biblioteki,

· upowszechnianie czytelnictwa wśród dzieci,

· rozwijanie zainteresowań dzieci baśniami,

· Zapoznanie z baśnią: „Kot w butach”, „Królewna śnieżka”, „Jaś i Małgosia”, „Czerwony kapturek

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze

na miesiąc październik 2023

Tematy kompleksowe

  1. Dary ogrodu.
  2. Drzewa jesienią.
  3. Grzyby.
  4. Zwierzęta w lesie.
  • zachęcanie do zgodnych zabaw zespołowych
  • doskonalenie syntezy sylabowej nazw warzyw
  • rozwijanie myślenia w toku rozwiązywania zadań stawianych dzieciom do wykonania
  • kształcenie umiejętności wypowiedzi w oparciu o ilustrację
  • doskonalenie umiejętności kolorowania
  • poszerzanie doświadczeń technicznych
  • kształtowanie prawidłowej postawy ruchowej i reagowania na sygnały 
  • doskonalenie  sprawności manualnej
  • rozwijanie wyobraźni twórczej
  • nabywanie umiejętności klasyfikowania i prawidłowego liczenia w zakresie 1-4 (i więcej)
  • klasyfikowanie przedmiotów wg rodzaju i koloru
  • dowiadywanie się o wartościach odżywczych warzyw
  • zapoznanie dzieci z wybranymi właściwościami warzyw: barwienie
  • wdrażanie do bezpiecznego posługiwania się nożyczkami i sprzątania po skończonej pracy.
  • rozwijanie zmysłu dotyku, węchu i smaku
  • poznawanie przyrody i poszerzanie wiedzy o środowisku przyrodniczym jesienią
  • kształtowanie umiejętności budowania dłuższych zdań i stosowania określeń: na, obok, pod
  • doskonalenie umiejętności grafomotorycznych
  • kształtowanie umiejętności posługiwania się woreczkiem gimnastycznym podczas ćwiczeń
  • doskonalenie umiejętności plastycznych
  • doskonalenie motoryki małej
  • nabywanie umiejętności porządkowania zbiorów według malejącej i wzrastającej liczby elementów
  • rozbudzanie muzycznych zainteresowań
  • kształtowanie pojęcia „jesień”
  • wydłużanie czasu koncentracji uwagi i słuchania innych
  • wzbogacanie wiedzy na temat grzybów
  • zapoznanie z grzybami niejadalnymi
  • rozwijanie wrażliwości na piękno przyrody
  • rozpoznawanie i  nazywanie  emocji
  • poznanie różnych gatunków orzechów
  • zachęcanie do obserwacji otoczenia
  • utrwalenie nazw zwierząt leśnych
  • nabywanie umiejętności prawidłowego trzymania kredki i starannego wykonania pracy

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze

na miesiąc wrzesień 2023

Tematy kompleksowe

1. Ja i moi koledzy.

2. Nasze przedszkole.

3. Na ulicy.

4. Dary sadu.

· poznanie imion kolegów i koleżanek, integracja grupy, przełamywanie nieśmiałości w kontaktach z dziećmi

· rozpoznawanie i nazywanie części ciała, doskonalenie czynności samoobsługowych

· wdrażanie do bezpiecznej, zgodnej zabawy oraz kulturalnego zachowywania się, słuchania siebie nawzajem, utrwalenie zwrotów grzecznościowych, nabywanie i rozwijanie poczucia empatii

· kształtowanie pojęcia para, doskonalenie umiejętności dobierania przedmiotów do pary

· wdrażanie do zachowania porządku w miejscu pracy, zachęcanie do współdziałania podczas prac porządkowych w sali

· poznanie kącików zabaw znajdujących się w sali

· wdrażanie do utrzymania porządku w miejscu zabawy, do odkładania zabawek na miejsce

· doskonalenie umiejętności śpiewania i tańczenia

· rozwijanie wyobraźni ruchowej

· kształtowanie sprawności dłoni, nadgarstków, doskonalenie motoryki małej, doskonalenie precyzyjnego kolorowania

· rozwijane umiejętności przeliczania i tworzenia zbiorów, nabywanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według kształtu

· zapoznanie z przedszkolem, wdrażanie do przestrzegania ustalonych zasad i norm w przedszkolu oraz poznanie rytmu dnia

· utrwalanie wyglądu znaczka

· wdrażanie do wypowiadania się na forum grupy,

· utrwalenie znajomości kolorów, utrwalanie kształtów i nazw figur geometrycznych

· zapoznanie z zasadami przechodzenia przez jezdnię, wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa na drodze

· utrwalanie, rozróżnianie i nazywanie prawej i lewej strony

· zapoznanie z dźwiękami pojazdów o specjalnym przeznaczeniu, kształcenie wrażliwości słuchowej, zapoznanie z numerami alarmowymi,

· poznanie niektórych aspektów pracy policjanta i rozumienie jego społecznej roli; rozumienie, komu można podać swoje imię, nazwisko, adres

· utrwalanie właściwego zachowania się w obliczu niebezpieczeństwa

· kształcenie uwagi i spostrzegawczości, zachęcanie do uważnego słuchania i właściwego odpowiadania na pytania, zachęcanie do poprawnego konstruowania wypowiedzi

· rozwijanie wrażliwości na piękno przyrody, kształtowanie wyobraźni poprzez naśladowanie wybranych zwierząt

· wzbogacanie wiadomości nt. jesiennego sadu, zapoznanie z wyglądem owoców rosnących w sadzie

· wzbogacanie słownictwa o pojęcia: kompot, konfitura, dżem, galaretka, sok. Poznanie sposobów przechowywania owoców w czasie zimy,

· rozpoznawanie i nazywanie wybranych owoców krajowych,

Skip to content