Nauczyciele: mgr Kinga Brzezińska
mgr Katarzyna Rączka
Oddział pracuje w godzinach : 7.30-17.30
ZAJĘCIA W GRUPIE PSZCZÓŁEK |
zabawy rytmiczne piątek 9.30- 10.00 |
Język francuski czwartek 9.30-10 |
Religia poniedziałek 15.30- 6zajęcia dla dzieci po pisemnej deklaracji rodziców/prawnych opiekunów |
W czasie nieobecności nauczyciela organizację pracy oddziału ustala dyrektor mając na uwadze bezpieczeństwo i higieniczne warunki pobytu dziecka. |
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze
na miesiąc maj
Tematy kompleksowe:
- Mieszkańcy łąki 06-10.05.2024r
- Różne pojazdy. 13-17.05.2024r
- Mama i tata. 20-24.05.2024r
- Dzień dziecka. 27-31.05.2024r
1.Mieszkańcy łąki
- Poszerzanie wiadomości oraz zainteresowań przyrodniczych (ekosystem- łąka)
- Wzbogacenie wiadomości na temat zwierząt żyjących na łące
- Doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej
- Kształtowanie prawidłowej postawy podczas ćwiczeń gimnastycznych, rozwijanie sprawności fizycznych: siły, zręczności i koordynacji
- Doskonalenie umiejętności wykonywania skoków obunóż
- Wdrażanie do szybkiego reagowania na polecenia nauczyciela
- Wdrażanie do przestrzegania ustalonych zasad i umiejętności rozwiązywania konfliktów
- Rozwijanie myślenia matematycznego podczas przeliczania w zakresie 1-6
- Rozwijanie umiejętności określania, czego jest mniej, więcej i tyle samo.
- Zachęcanie do udziału w zabawach tropiących
- Wzbogacanie doświadczeń plastycznych, rozwijanie wyobraźni i sprawności manualnych
- Wyrabianie nawyku systematyczności
2.Różne pojazdy
- Poszerzanie wiadomości nt. różnorodności pojazdów, pojazdów lądowych, wodnych i powietrznych i ich zastosowaniem
- Zwrócenie uwagi na przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas poruszania się po ulicach
- Zapoznanie z numerami alarmowymi i sygnałami pojazdów uprzywilejowanych
- Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat
- Nabywanie umiejętności klasyfikowania
3.Mama i tata.
- Globalne czytanie wyrazu: mama, tata.
- Uświadamianie dzieciom wartości rodziny oraz dostrzeganie roli taty i mamy w życiu dziecka.
- Utrwalenie wiadomości na temat rodziny i jej członków.
- Kształtowanie umiejętności ustalania położenia przedmiotów oraz używania określeń: obok, na pod, za, przed, pod, z przodu, z tyłu, wewnątrz, na zewnątrz.
4.Dzień dziecka.
- Zapoznanie z prawami i obowiązkami dzieci.
- Zaprezentowanie dzieci z różnych stron świata.
- Rozwijanie tolerancji dla ludzi o odmiennym wyglądzie i stylu życia.
- Kształtowanie umiejętności współpracy w grupie, czerpanie radości ze wspólnej zabawy.
- Wyrabianie prawidłowej reakcji na zmianę tempa i rytmu muzyki.
- Poznanie piosenki „Jak wspaniale jest być dzieckiem”
- Dostarczanie dzieciom sytuacji wywołujących radość i zadowolenie.
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc kwiecień 2024
- Zwierzęta na wsi
- Dbamy o zdrowie
- Święto Ziemi
- Tu mieszkam
- Polska moja Ojczyzna
· rozwijanie spostrzegawczości i mowy
· poszerzanie wiedzy o zwierzętach hodowanych na wsi;
· kształtowanie postawy odpowiedzialności za zwierzęta
· wskazywanie produktów pochodzenia mlecznego
· Poszerzenie słownika czynnego dzieci o nazwy dzieci zwierząt wiejskich
· Rozwiązywanie zagadek słuchowych
· kształtowanie głosu i umiejętności posługiwania się nim
· rozwijanie myślenia matematycznego; kształtowanie pojęć: para, taki sam i wdrażanie do posługiwania się nimi
· poznanie zasad zdrowego odżywiania się
· rozwijanie samodzielności, myślenia, spostrzegawczości
· kształcenie umiejętności konstruowania poprawnej wypowiedzi
· ćwiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej
· poznanie osób i instytucji, które udzielają pomocy medycznej
· ćwiczenia słuchowe
· kształcenie umiejętności swobodnego wypowiadania się na podany temat
· nabywanie umiejętności prawidłowego liczenia i wdrażanie do posługiwania się liczebnikami porządkowymi.
· klasyfikowanie według koloru
· doskonalenie umiejętności orientacji w schemacie własnego ciała
· usprawnienie motoryki małej
· kształcenie postawy współodpowiedzialności za naszą planetę
· zachęcanie do dbania o najbliższe otoczenie na co dzień i wyrabianie nawyków proekologicznych
· zapoznanie z pojęciem „ekolog”.
· zapoznanie z zasadami segregacji śmieci
· utrwalanie znajomości nazw i kształtów figur geometrycznych;
· poznanie wybranych owadów i ich znaczeniem dla środowiska przyrodniczego i ludzi
· rozwijanie spostrzegawczości;
· nazywanie pomieszczeń w domu lub mieszkaniu i określanie ich funkcji
· kształtowanie prawidłowej postawy ciała
· posługiwania się liczebnikami głównymi oraz pojęciami: więcej, mniej, tyle samo
· ćwiczenia grafomotoryki
· poznanie pojęć architekt, budowniczy
· ćwiczenia w używaniu pojęć większy, mniejszy, wyższy, niższy
· zapoznanie z podobieństwami i różnicami między wsią a miastem
· Zapoznanie z charakterystycznymi punktami na mapie warszawy
· Przedstawienie zespołu regionalnego Mazowsze
· nauka prostej piosenki ludowej, tańca z regionu mazowsza
· budzenie uczuć patriotycznych
· kształtowanie tożsamości narodowej.
· poznanie symboli narodowych: godło, hymn, flaga
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze
na miesiąc marzec 2024
Tematy kompleksowe:
- Marcowa pogoda. 04-08.02.2024
- Zielony ogródek w Sali. 11-15.02.2024
- Już wiosna. 18-22.02.2024
- Wielkanoc. 25-29.02.2024
Cele dydaktyczno-wychowawcze:
1.Marcowa pogoda.
-kształtowanie nawyków ubierania się adekwatnie do pogody; rozumienie zależności między rodzajem ubrania a pogodą
-zapoznanie z różnymi zjawiskami atmosferycznymi; utrwalenie nazw pór roku oraz zapoznanie ze zjawiskiem powstawania tęczy; zapoznanie ze zjawiskami atmosferycznymi występującymi na przedwiośniu; utrwalanie znajomości symboli zmiennej, marcowej pogody
-zapoznanie z przysłowiem „W marcu jak w garncu”
-wprowadzenie pojęcia kalendarz pogody; kształtowanie umiejętności prowadzenia kalendarza pogody
– wdrażanie do poprawnego budowania wypowiedzi i słuchania wypowiedzi rówieśników
– rozwijanie poczucia rytmu i słuchu muzycznego
– rozwijanie myślenia matematycznego; nabywanie umiejętności prawidłowego liczenia i porównywania ilości; wdrażanie do posługiwania się pojęciami: więcej, mniej, tyle samo
– rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej
-wzbogacanie doświadczeń plastycznych poprzez tworzenie nowych barw
2.Zielony ogródek w Sali.
– kształcenie umiejętności poprawnego budowania wypowiedzi; wdrażanie do wyrazistej
wypowiedzi na forum grupy
-nabywanie umiejętności związanych z hodowlą i pielęgnacją roślin; zapoznanie ze sposobami hodowli roślin, ich potrzebami i wymaganiami; kształtowanie nawyku dbania o rośliny; zapoznanie z czynnikami niezbędnymi do wzrostu roślin
-poznanie właściwości roślin doniczkowych; poznanie nazw wiosennych pierwszych kwiatów
– rozwijanie poczucia rytmu i ruchowej interpretacji muzyki z wykorzystaniem rekwizytów; zachęcanie do aktywnego słuchania muzyki
– kształtowanie umiejętności liczenia na konkretach; podejmowanie prób liczenia
na palcach; wdrażanie do sprawnego wykonywania poleceń nauczyciela i skupiania
uwagi na wykonywanej czynności
– wdrażanie do prawidłowego posługiwania się kredką i starannego wypełniania
płaszczyzny oznaczonej konturem; utrwalanie nazw kolorów, wdrażanie do starannego kolorowania
– kształcenie umiejętności sprawnego posługiwania się nożyczkami, bezpiecznego wycinania po wyznaczonych liniach owalnych; wdrażanie do wykonania pracy według wzoru
3.Już wiosna.
– zapoznanie z wybranymi oznakami wiosny; kształtowanie umiejętności rozpoznawania zwiastunów wiosny
– poznanie nazw ptaków przylatujących na wiosnę do Polski
-poznanie zwyczajów związanych z pożegnaniem zimy i nadejściem wiosny
-rozwijanie wyobraźni i umiejętności planowania na płaszczyźnie; wdrażanie do posługiwania się pojęciami określającymi położenie przedmiotów w przestrzeni
– dostrzeganie regularności podczas układania rytmu
-kształcenie umiejętności klasyfikowania i tworzenia zbiorów w oparciu o jedną cechę – gatunek kwiatka
-doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie 1-6.
-kształtowanie umiejętności porównywania dwóch obrazków i wskazywanie różnic – ćwiczenie spostrzegawczości
– rozwijanie zainteresowań plastycznych; kształtowanie wyobraźni i twórczej aktywności;
uwrażliwianie na piękno przyrody
4.Wielkanoc.
-kształtowanie świadomości obchodzenia różnych świat i związanych z nimi zwyczajów
-zapoznanie z tradycjami oraz zwyczajami dotyczącymi Świąt Wielkanocnych; wdrażanie do kultywowania tradycji wielkanocnych
-zapoznanie z symbolami Świąt Wielkanocnych (jajko, pisanka, baranek, zajączek, palma, kurczaczek, bazie),
– zachęcenie do aktywnego uczestnictwa w przygotowaniach świątecznych
– obcowanie z wytworami sztuki ludowej związanej z tradycjami Świąt Wielkanocnych
-kształcenie umiejętności globalnego czytania wyrazów
-doskonalenie sprawności manualnej: lepienie z plasteliny, rysowanie w konturze, malowanie, wycinanie
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze
na miesiąc Luty 2024
Tematy kompleksowe :
1. W lodowej krainie
2. Zwierzęta Afrykańskie
3. U fryzjera
4. W kuchni
· Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania tekstu czytanego
· Rozbudzenie zainteresowań poznawczych
· Rozwijanie spostrzegawczości
· Poznanie zwierząt żyjących w zimowym klimacie
· Doskonalenie umiejętności dzielenia wyrazów na sylaby
· Doskonalenie orientacji w schemacie własnego ciała
· Ćwiczenia koncentracji
· Kształtowanie umiejętności przeliczania i posługiwania się liczebnikami głównymi w zakresie 1-5
· Ćwiczenia logicznego myślenia
· Usprawnienie motoryki małej oraz umiejętności wycinania, wydzierania
· Poznanie różnych technik plastycznych
· Poznanie pojęć „ZOO” i „Sawanna” oraz wybranych zwierząt egzotycznych
· Nabywanie umiejętności tworzenia zbiorów
· Poznanie zawodu fryzjera oraz narzędzi, których używa
· Kształtowanie prawidłowej postawy ciała poprzez gry i zabawy ruchowe
· Rozwijanie percepcji słuchowej oraz ćwiczenia aparatu artykulacyjnego
· Doskonalenie umiejętności klasyfikacji według przeznaczenia
· Ćwiczenia w posługiwaniu się pojęciami określającymi położenie w przestrzeni
· Rozwijanie wyobraźni i ekspresji plastycznej
· Rozpoznawanie i nazywanie emocji
· Poznanie zawodu kucharza/kucharki oraz wyposażenia kuchni
· Poznanie pojęcia produktów zdrowych i niezdrowych
· Kształtowanie nawyku zdrowego odżywiania
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze
na miesiąc styczeń 2024
Tematy kompleksowe
- Już zima
- Zwierzęta zimą.
- Dzień Babci i Dziadka.
- Bezpieczne zabawy na śniegu.
- Bal karnawałowy.
1.Już zima 02-05.01.2024r
- Zapoznanie dzieci ze zjawiskami atmosferycznymi charakterystycznymi dla zimy: mróz, śnieg, lód, szadź, szron, zawieje śnieżne
- Tworzenie okazji do poznawania rzeczywistości przyrodniczej wszystkimi zmysłami
- Zachęcanie do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania
- Zapoznanie z właściwościami śniegu: suchy, mokry, sypki- nie lepi się, wilgotny- dobrze się lepi
- Kształtowanie u dzieci postawy dbałości o własne zdrowie w chłodnych warunkach atmosferycznych, zwrócenie uwagi na właściwy ubiór oraz sposoby właściwego odżywiania oraz wspomagania zdrowia
- Doskonalenie umiejętności rytmicznego poruszania się oraz rozwijanie wrażliwości muzycznej, doskonalenie pamięci muzycznej poprzez naukę piosenki
- Doskonalenie umiejętności liczenia i klasyfikowania przedmiotów oraz dostrzegania podobieństw oraz różnic
Rozwijanie myślenia przyczynowo – skutkowego
- Wytworzenie radosnej atmosfery, motywującej do pracy i zabawy
- Doskonalenie logicznego myślenia, ćwiczenie spostrzegawczości
2.Zwierzęta zimą 08-12.01.2024
- Poszerzanie wiedzy przyrodniczej o sposoby przygotowania zwierząt do zimy: zasypianie, zmiana futra, gromadzenie zapasów.
- Poznanie zwierząt zapadających w sen zimowy: wiewiórka, niedźwiedź, borsuk, suseł
- Poznanie i utrwalenie nazw oraz wyglądu ptaków odlatujących i zimujących zimą w Polsce. Rozpoznawanie sikorki, wrony, gołębia, wróbla, sroki.
- Kształtowanie poczucia oraz rozumienie konieczności dokarmiania ptaków zimą
- Poznanie pracy leśniczego, rozpoznawanie oraz posługiwanie się nazwami zwierząt leśnych
- Rozwijanie zainteresowania książką jako źródła wiedzy
- Doskonalenie spostrzegawczości, wzbogacanie słownika, rozwijanie koordynacji wzrokowo- słuchowo- ruchowej
- Doskonalenie orientacji w schemacie własnego ciała
- Rozwijanie sprawności manualnych
- Wdrażanie do uważnego słuchania
- Rozwijanie poczucia rytmu
- Rozwijanie poczucia własnej wartości, rozbudzanie pewności siebie
- Budowanie poczucia bezpieczeństwa
3.Dzień Babci i Dziadka 15-19.01.20224
- Poznanie znaczenia słowa szacunek w odniesieniu do osób starszych, uwrażliwianie na potrzeby osób starszych
- Kształtowanie pozytywnych cech charakteru
- Utrwalenie nazw członków rodziny i poznanie relacji ich łączących
- Kształtowanie umiejętności określania stosunków łączących dziadków z rodzicami oraz dostrzegania ważnej roli dziadków w życiu dzieci
- Wskazywanie cech charakterystycznych dzieci i osób starszych
- Kształtowanie umiejętności wypowiadania się na określony temat
- Rozwijanie koncentracji na słowie czytanym
- Rozwijanie mowy poprzez ćwiczenia ortofoniczne, rozwijanie słuchu fonetycznego
- Doskonalenie umiejętności klasyfikacji, liczenia, odwzorowywania
- Rozwijanie tężyzny fizycznej oraz ogólnej sprawności fizycznej dzieci poprzez zabawy ruchowe
- Poszerzanie doświadczeń plastycznych
4.Bezpieczne zabawy na śniegu 22-26.01.2024
- Wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas zimowych zabaw
- Dostrzeganie sytuacji zagrażających bezpieczeństwu w czasie zabaw zimowych
- Poznanie zasad sportowego zachowania, zachęcanie do postawy fair play podczas zabaw, kształtowanie postaw zdrowej rywalizacji oraz współpracy w parach
- Kształtowanie motoryki w zakresie zręczności i zwinności, rozwijanie umiejętności rzutu do celu, rozwijanie koordynacji wzrokowo- ruchowej i płynności ruchów dłoni
- Poznanie różnych dyscyplin sportowych uprawianych zimą: łyżwiarstwo, saneczkarstwo
- Kształtowanie umiejętności uważnego obserwowania otoczenia oraz wyciągania wniosków na podstawie własnych obserwacji
- Rozwijanie umiejętności dzielenia wyrazów na sylaby
5.Bal karnawałowy 29.01.-02.02.2024
- Poznanie znaczenia słowa karnawał
- Poznanie znaczenia słów: przebranie, strój balowy/ karnawałowy
- Wzbogacenie słownictwa o wyrazy konfetti, serpentyny
- Utrwalenie nazw kolorów
- Doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie 0-5, wprowadzenie pojęcia zero
- Rozwijanie umiejętności wokalnych i pamięci muzycznej
- Poznanie różnych sposobów ekspresji muzycznej
- Rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem podczas wykonywania prac plastycznych
- Rozwijanie umiejętności rozumienia sygnałów werbalnych i symboli
- Integrowanie grupy, budowanie poczucia zaufania w grupie
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze
na miesiąc grudzień 2023
Tematy kompleksowe
- Ulubione bajki.
- Odwiedzi nas Mikołaj.
- Czekamy na Święta Bożego Narodzenia.
- Czekamy na Święta Bożego Narodzenia.
- wdrażanie do uważnego słuchania inscenizacji
- wzbogacanie słownictwa biernego i czynnego
- kształtowanie zwinności i gibkości
- rozwijanie poczucia rytmu
- Kształtowanie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi w zakresie dostępnym dziecku
- nabywanie umiejętności klasyfikowania według koloru
- doskonalenie grafomotoryki.
- doskonalenie umiejętności prawidłowego posługiwania się kredką
- wdrażanie do starannego wykonania zadania
- usprawnianie motoryki małej oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej
- kształtowanie równowagi i koordynacji ruchowej
- rozwijanie spostrzegawczości
- rozwijanie pamięci i wrażliwości słuchowej
- kształtowanie umiejętności liczenia z użyciem liczebników głównych
- doskonalenie sprawności manualnych palców i dłoni
- rozwijanie pamięci odtwórczej
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat
- doskonalenie posługiwania się woreczkiem gimnastycznym
- rozwijanie wrażliwości muzycznej i umiejętności wokalnych
- rozwijanie matematycznego myślenia i przygotowanie do rozumienia stałości liczby
- ćwiczenie spostrzegawczości i kształtowanie pojęcia „tyle samo”
- doskonalenie umiejętności liczenia.
- kształtowanie wrażliwości estetycznej
- wyrabianie postawy odpowiedzialnej za najbliższe otoczenie
- rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego
- rozumienie potrzeby sprzątania po sobie, podziału obowiązków domowych i pomagania rodzicom.
- utrwalanie pojęcia „para”
- zachęcanie do aktywnego udziału w zabawie
- kształtowanie orientacji w otoczeniu z uwzględnieniem różnych przedmiotów i wdrażanie do posługiwania się określeniami: z prawej strony, z lewej strony, na wprost, obok, przy; poznanie wybranych potraw świątecznych.
- rozwijanie umiejętności sprawnego, starannego wycinania po linii prostej i łamanej; wdrażanie do przestrzegania zasady bezpiecznego posługiwania się nożyczkami; rozwijanie wrażliwości estetycznej, dekoracyjnej
- zachęcanie do obserwacji otoczenia
- rozwijanie słownictwa na temat tradycji świątecznych
- nauka piosenek, pastorałek i kolęd
- prace plastyczne związane z nadchodzącymi Świętami
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na miesiąc
listopad 2023
Tematy kompleksowe
1. Jesienna pogoda.
2. Co robimy w chłodne dni.
3. Dbamy o czystość.
4. Zwierzęta domowe.
5. Ulubione bajki.
Jesienna pogoda.
· zachęcanie do obserwowania zjawisk pogodowych ,
· kształtowanie postawy szacunku do przyrody,
· kształtowanie umiejętności dostrzegania zmian zachodzących w przyrodzie późną jesienią,
· zapoznanie z charakterystycznymi cechami jesiennej pogody,
· rozwijanie spostrzegawczości i zmysłu obserwacji poprzez wskazywanie charakterystycznych cech pory roku, pogody,
· rozwijanie kompetencji językowych poprzez wypowiedzi na temat obserwowanych zjawisk
atmosferycznych ,
· dostrzeganie walorów estetycznych krajobrazu jesiennego,
· dostrzeganie bogactw barw i kształtów jesiennych liści,
· tworzenie zbiorów z uwzględnieniem cech jakościowych: wielkości, wysokości, koloru;
· utrwalanie pojęć: para, prawy, lewy
· rozwijanie wrażliwości muzycznej i umiejętności wokalnych,
· wyrażanie charakteru muzyki interpretacja ruchowa
· zachęcenie do aktywnego uczestnictwa w zabawach naśladowczych i muzycznych,
· zwracanie uwagi na kulturalne odnoszenie się do innych,
· rozwijanie wrażliwości kolorystycznej poprzez zabawę z kolorem i tworzenie barw pochodnych,
Co robimy w chłodne dni.
· wdrażanie do dbania o higienę osobistą,
· uświadomienie konieczności ubierania się stosownie do warunków atmosferycznych występujących o danej porze roku,
· zapoznanie z zasadami zachowania odpowiedniego ubioru,
· Rozwijanie wrażliwości czuciowej (ciepłe – zimne),
· dostrzeganie rytmu w ciągu ułożonych przedmiotów,
· rozwijanie kompetencji językowych poprzez wypowiedź w oparciu o obrazek,
· wprowadzenie pojęć: dzień i noc oraz księżyc, słońce, gwiazdy.
· poznanie symbolicznych znaczeń: słońce – dzień, księżyc – noc.
· wdrażanie do rozumienia rytmicznej organizacji czasu poprzez powtarzalność dnia i nocy,
· dostrzeganie rytmu i stałego następstwa dni i nocy,
· poznanie pojęć mapa, Polska. Poszerzanie słownika czynnego o pojęcia związane z Polską.
· poznanie i utrwalenie hymnu narodowego.
· zapoznanie z symbolami narodowymi,
· kształtowanie postawy szacunku do symboli narodowych,
· wzbogacanie słownictwa dzieci o pojęcia: godło, flaga.
Dbamy o czystość.
· kształtowanie prawidłowych postaw i nawyków higienicznych,
· rozwijanie aktywnych postaw prozdrowotnych,
· poznanie i przypomnienie zasad codziennej higieny osobistej,
· utrwalenie nawyków dbania o higienę,
· poznanie zasad estetycznego i higienicznego wyglądu,
· uświadomienie dzieciom roli, jaką odgrywa schludny, czysty ubiór i wygląd,
· poznanie przyborów toaletowych niezbędnych do utrzymania higieny ciała i
jamy ustnej, omówienie sposobu ich używania,
· posługiwanie się określeniami: wysoki, niski, mały, duży.
· rozwijanie poczucia rytmu, sprawności fizycznej oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej.
· doskonalenie sprawności manualnej,
· usprawnianie umiejętności cięcia nożyczkami,
· doskonalenie koordynacji wzrokowo – ruchowej.
Zwierzęta domowe.
· budzenie empatii w stosunku do zwierzą,
· poszerzenie wiedzy na temat zwierząt domowych (kot, pies, papuga, rybki),
· uczenie odpowiedzialności za zwierzęta domowe,
· ustalanie zasad sprawowania opieki nad zwierzętami, ich pielęgnacji oraz higieny
wspólnego przebywania z nimi,
· uświadomienie zagrożeń wynikających z kontaktów z obcymi zwierzętami,
· wdrażanie do zachowania bezpieczeństwa podczas samodzielnego wykonywania zadań,
Ulubione bajki.
· rozpoznawanie i przyporządkowywanie rekwizytów do konkretnej bajki,
· rozwijanie wyobraźni i kreatywności,
· wdrażanie do uważnego słuchania ,
· rozwijanie zainteresowań czytelniczych,
· rozbudzanie zainteresowania książką i czytaniem,
· zachęcanie do wypowiadania się na temat utworu,
· kształtowanie emocjonalnego stosunku do książki jako źródła wiadomości i przeżyć,
· poznanie działalności biblioteki,
· upowszechnianie czytelnictwa wśród dzieci,
· rozwijanie zainteresowań dzieci baśniami,
· Zapoznanie z baśnią: „Kot w butach”, „Królewna śnieżka”, „Jaś i Małgosia”, „Czerwony kapturek
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze
na miesiąc październik 2023
Tematy kompleksowe
- Dary ogrodu.
- Drzewa jesienią.
- Grzyby.
- Zwierzęta w lesie.
- zachęcanie do zgodnych zabaw zespołowych
- doskonalenie syntezy sylabowej nazw warzyw
- rozwijanie myślenia w toku rozwiązywania zadań stawianych dzieciom do wykonania
- kształcenie umiejętności wypowiedzi w oparciu o ilustrację
- doskonalenie umiejętności kolorowania
- poszerzanie doświadczeń technicznych
- kształtowanie prawidłowej postawy ruchowej i reagowania na sygnały
- doskonalenie sprawności manualnej
- rozwijanie wyobraźni twórczej
- nabywanie umiejętności klasyfikowania i prawidłowego liczenia w zakresie 1-4 (i więcej)
- klasyfikowanie przedmiotów wg rodzaju i koloru
- dowiadywanie się o wartościach odżywczych warzyw
- zapoznanie dzieci z wybranymi właściwościami warzyw: barwienie
- wdrażanie do bezpiecznego posługiwania się nożyczkami i sprzątania po skończonej pracy.
- rozwijanie zmysłu dotyku, węchu i smaku
- poznawanie przyrody i poszerzanie wiedzy o środowisku przyrodniczym jesienią
- kształtowanie umiejętności budowania dłuższych zdań i stosowania określeń: na, obok, pod
- doskonalenie umiejętności grafomotorycznych
- kształtowanie umiejętności posługiwania się woreczkiem gimnastycznym podczas ćwiczeń
- doskonalenie umiejętności plastycznych
- doskonalenie motoryki małej
- nabywanie umiejętności porządkowania zbiorów według malejącej i wzrastającej liczby elementów
- rozbudzanie muzycznych zainteresowań
- kształtowanie pojęcia „jesień”
- wydłużanie czasu koncentracji uwagi i słuchania innych
- wzbogacanie wiedzy na temat grzybów
- zapoznanie z grzybami niejadalnymi
- rozwijanie wrażliwości na piękno przyrody
- rozpoznawanie i nazywanie emocji
- poznanie różnych gatunków orzechów
- zachęcanie do obserwacji otoczenia
- utrwalenie nazw zwierząt leśnych
- nabywanie umiejętności prawidłowego trzymania kredki i starannego wykonania pracy
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze
na miesiąc wrzesień 2023
Tematy kompleksowe
1. Ja i moi koledzy.
2. Nasze przedszkole.
3. Na ulicy.
4. Dary sadu.
· poznanie imion kolegów i koleżanek, integracja grupy, przełamywanie nieśmiałości w kontaktach z dziećmi
· rozpoznawanie i nazywanie części ciała, doskonalenie czynności samoobsługowych
· wdrażanie do bezpiecznej, zgodnej zabawy oraz kulturalnego zachowywania się, słuchania siebie nawzajem, utrwalenie zwrotów grzecznościowych, nabywanie i rozwijanie poczucia empatii
· kształtowanie pojęcia para, doskonalenie umiejętności dobierania przedmiotów do pary
· wdrażanie do zachowania porządku w miejscu pracy, zachęcanie do współdziałania podczas prac porządkowych w sali
· poznanie kącików zabaw znajdujących się w sali
· wdrażanie do utrzymania porządku w miejscu zabawy, do odkładania zabawek na miejsce
· doskonalenie umiejętności śpiewania i tańczenia
· rozwijanie wyobraźni ruchowej
· kształtowanie sprawności dłoni, nadgarstków, doskonalenie motoryki małej, doskonalenie precyzyjnego kolorowania
· rozwijane umiejętności przeliczania i tworzenia zbiorów, nabywanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według kształtu
· zapoznanie z przedszkolem, wdrażanie do przestrzegania ustalonych zasad i norm w przedszkolu oraz poznanie rytmu dnia
· utrwalanie wyglądu znaczka
· wdrażanie do wypowiadania się na forum grupy,
· utrwalenie znajomości kolorów, utrwalanie kształtów i nazw figur geometrycznych
· zapoznanie z zasadami przechodzenia przez jezdnię, wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa na drodze
· utrwalanie, rozróżnianie i nazywanie prawej i lewej strony
· zapoznanie z dźwiękami pojazdów o specjalnym przeznaczeniu, kształcenie wrażliwości słuchowej, zapoznanie z numerami alarmowymi,
· poznanie niektórych aspektów pracy policjanta i rozumienie jego społecznej roli; rozumienie, komu można podać swoje imię, nazwisko, adres
· utrwalanie właściwego zachowania się w obliczu niebezpieczeństwa
· kształcenie uwagi i spostrzegawczości, zachęcanie do uważnego słuchania i właściwego odpowiadania na pytania, zachęcanie do poprawnego konstruowania wypowiedzi
· rozwijanie wrażliwości na piękno przyrody, kształtowanie wyobraźni poprzez naśladowanie wybranych zwierząt
· wzbogacanie wiadomości nt. jesiennego sadu, zapoznanie z wyglądem owoców rosnących w sadzie
· wzbogacanie słownictwa o pojęcia: kompot, konfitura, dżem, galaretka, sok. Poznanie sposobów przechowywania owoców w czasie zimy,
· rozpoznawanie i nazywanie wybranych owoców krajowych,