Oddział pracuje w godzinach 8.30-16
ZAJĘCIA W GRUPIE MOTYLKI |
zabawy rytmiczne piątek 9.00-9.30 |
Język francuski środa 9.30-10/12.30-13 |
religia poniedziałek 13.30 – 14 zajęcia dla dzieci po pisemnej deklaracji rodziców/prawnych opiekunów |
W czasie nieobecności nauczyciela organizację pracy oddziału ustala dyrektor mając na uwadze bezpieczeństwo i higieniczne warunki pobytu dziecka. |
Tematy kompleksowe oraz ogólne cele wychowawczo – dydaktyczne
na miesiąc MAJ 2024r.
Temat tygodnia: „POLSKA MOJA OJCZYZNA”
Cele ogólne:
· rozwijanie postaw związanych z tożsamością kultury narodowej i regionalnej
· budzenie uczuć patriotycznych
· zapoznanie z symbolami narodowymi i budzenie do nich szacunku
· zapoznanie z piosenką patriotyczną
· poszerzanie wiadomości nt. środowiska wiejskiego i miejskiego
· porównywanie oraz poznawanie zabytków i ważnych miejsc
· rozwijanie zainteresowań w czasie zabaw
· zaspokojenie naturalnej potrzeby zabawy
· kształtowanie prawidłowej postawy podczas ćwiczeń
· wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa
· kształtowanie nawyków higienicznych
· zachęcenie do aktywnego słuchania utworu literatury dziecięcej
· zachęcenie do aktywnego spędzania wolnego czasu
· rozwijanie myślenia matematycznego podczas zabaw dydaktycznych
· rozwijanie umiejętności grafomotorycznych
· rozwijanie słuchu fonematycznego
· wdrażanie do starannego wykonania zadania
· zachęcanie do częstego przebywania na powietrzu
· zachęcanie do wypowiadania się nt. odczuć w danej chwili
Temat tygodnia: „MIESZKAŃCY ŁĄKI”
Cele ogólne:
· poszerzanie wiadomości przyrodniczych (ekosystem- łąka)
· zachęcanie do ciekawych obserwacji i wymiany poglądów
· kształtowanie prawidłowej postawy podczas ćwiczeń gimnastycznych
· wdrażanie do szybkiego reagowania na polecenia nauczyciela
· rozwijanie inwencji ruchowej podczas zabaw przy muzyce
· rozwijanie wyobraźni podczas choreografii własnej
· doskonalenie umiejętności wycinania
· kształtowanie odporności emocjonalnej
· doskonalenie orientacji przestrzennej
· doskonalenie pamięci odtwórczej
· doskonalenie umiejętności wykonywania skoków obunóż
· wdrażanie do porządkowania zabawek po skończonej zabawie
· doskonalenie artykulacji dźwięków
· rozwijanie myślenia matematycznego podczas przeliczania w zakresie 1-6
· zachęcanie do udziału w zabawach tropiących
· rozwijanie zainteresowań plastycznych
· doskonalenie umiejętności wycinania i słuchania
· wyrabianie nawyku systematyczności
· wdrażanie do przestrzegania ustalonych zasad i umiejętności rozwiązywania konfliktów
· kształtowanie nawyków higienicznych
· przygotowanie do nauki czytania i pisania
· utrwalenie kolorów
· doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej
Temat tygodnia: „MAMA I TATA”
Cele ogólne:
· wykorzystanie posiadanej wiedzy i odgrywanie ról mamy i taty w zabawie
· utrwalenie programu przygotowywanego na dzień mamy i taty
· sprawianie radości rodzicom i dzieciom poprzez występy artystyczne i wspólne zabawy
· przygotowanie do nauki czytania (analiza i synteza sylabowa wyrazów)
· doskonalenie umiejętności zapamiętywania
· zachęcenie dzieci do prowadzenia obserwacji przyrodniczych
· zachęcanie do samodzielnego wykonania zaproszenia
· rozwijanie umiejętności projektowania
· zachęcenie do przestrzegania zasad panujących w grupie
· wyrabianie poczucia rytmu i estetyki ruchu
· rozwijanie sprawności fizycznych: siły, zręczności i koordynacji
· zachęcenie do wypowiadania się na podany temat
· rozwijanie samodzielności i własnej inicjatywy w podejmowaniu decyzji
· kształtowanie umiejętności muzycznych (nauka piosenki)
· zachęcenie do rysowania portretu
· zachęcenie do sprawnego wykonywania ćwiczeń równoważnych
· doskonalenie umiejętności poprawnego komunikowania się
· rozwijanie zainteresowań literaturą dziecięcą
· realizacja zabawy zgodnie z przyjętymi w grupie zasadami
· doskonalenie orientacji w przestrzeni
· doskonalenie umiejętności matematycznych
· zachęcanie do zdrowej rywalizacji
· zachęcanie do rozpoznawania emocji
· poszerzanie wiadomości plastycznych o pojęcie „barwy pochodne”
· wyrabianie nawyków higienicznych
· doskonalenie sprawności palców i nadgarstków
Temat tygodnia: „DZIEŃ DZIECKA”
Cele ogólne:
· budzenie wrażliwości na potrzeby innych
· doskonalenie umiejętności grafomotorycznych
· zachęcenie do szanowania odmienności dzieci i odnoszenie się do nich z szacunkiem i życzliwością
· usprawnianie aparatu mowy
· kształtowanie nawyków prozdrowotnych
· doskonalenie koncentracji uwagi i spostrzegawczości
wdrażanie do zgodnych zabaw zespołowych
· wielojęzyczność, porozumiewanie się w językach obcych,
· wyrabianie postawy współdziałania, koleżeństwa i pomocy
· zachęcenie do wypowiadania się nt. przeżywanych emocji
· kształtowanie prawidłowej postawy i rozwijanie sprawności ruchowych
· rozwijanie umiejętności rysowania
· zachęcanie do zabaw badawczych i wyciągania wniosków
· wdrażanie do zgodnych zabaw zespołowych
· budzenie wrażliwości na potrzeby innych
· aktywizowanie myślenia i mowy
· nabywanie umiejętności łączenia ustalonego ruchu z treścią piosenki i muzyką
· doskonalenie koordynacji wzrokowo –ruchowej
· rozwijanie zainteresowań literaturą dziecięcą
· rozwijanie uwagi i spostrzegawczości
· zachęcanie do porównywania liczebności zbiorów poprzez przeliczanie
· doskonalenie słuchu fonematycznego
Tematy kompleksowe oraz ogólne cele wychowawczo – dydaktyczne na miesiąc KWIECIEŃ 2024r.
Temat tygodnia: „ZWIERZĘTA NA WSI”
Cele ogólne:
· poszerzanie wiedzy oraz usystematyzowanie wiadomości o zwierzętach żyjących na wsi
· poszerzanie wiadomości nt. przetworów z mleka
· poszerzenie wiedzy nt. produktów odzwierzęcych
· kształtowanie postawy odpowiedzialności za zwierzęta
· wyrabianie postawy, współdziałania, koleżeństwa i pomocy
· kształtowanie głosu i umiejętności posługiwania się nim
· usprawnianie narządów mowy poprzez śpiewanie określonych sylab na znaną melodię
· kształtowanie prawidłowej postawy i doskonalenie sprawności : zwinności i szybkości
· doskonalenie zmysłu równowagi
· rozwijanie spostrzegawczości i koncentracji uwagi
· budzenie wrażliwości na potrzeby innych, wyrabianie postawy, współdziałania, koleżeństwa i pomocy
· kształtowanie pojęć: para, taki sam i wdrażanie do posługiwania się nimi
· wdrażanie do bezpiecznego zachowywania się w czasie zabaw
· wdrażanie do dbania o higienę i estetykę
Temat tygodnia: „DBAMY O ZDROWIE”
Cele ogólne:
· wyrabianie postawy współdziałania, koleżeństwa i pomocy
· przezwyciężanie lęku przed wizytą lekarską
· przezwyciężanie niechęci do potraw
· zachęcanie do częstej relaksacji poprzez śmiech
· wdrażanie do bezpiecznego posługiwania się nożyczkami
· zachęcanie do wypowiadania się na forum grupy
· rozwijanie samodzielności, myślenia, spostrzegawczości
· wdrażanie do samodzielnego ubierania się i rozbierania
· doskonalenie słuchu fonematycznego
· wyrabianie postawy, współdziałania, koleżeństwa i pomocy
· ćwiczenie motoryki małej
· rozwijanie sprawności ruchowej
· zwracanie uwagi na bezpieczeństwo
· doskonalenie pamięci
· budzenie wrażliwości na potrzeby innych
· zachęcanie do zabaw tematycznych
· kształcenie umiejętności swobodnego wypowiadania się na podany temat
· wykorzystanie własnych doświadczeń w zabawie, odgrywanie ról
· nabywanie umiejętności prawidłowego liczenia
· wdrażanie do posługiwania się liczebnikami porządkowymi
· doskonalenie procesów analizy i syntezy wzrokowej
· doskonalenie umiejętności orientacji w schemacie własnego ciała
· wdrażanie do starannego wykonania pracy i porządkowania miejsca pracy
· rozwijanie ekspresji ruchowej przy muzyce
· rozwijanie myślenia, pamięci
Temat tygodnia: „W ŚWIECIE SZTUKI”
Cele ogólne:
· rozróżnianie swoich emocji oraz emocji innych osób
· nabywanie świadomości, iż wszyscy mamy prawo do odczuwania i wyrażania własnych emocji
· rozpoznawanie kolorów kojarzenie koloru z jego nazwą
· rozbudzanie wyobraźni i wrażliwości muzycznej
· poznanie pojęć: „scena”, „widownia”
· wykorzystywanie swojej wiedzy w praktyce
· przeżywanie radości z twórczego działania
· realizowanie własnej wizji plastycznej
· odkrywanie różnych aspektów dzieła muzycznego: jego formy, tempa, rytmu, dynamiki i nastroju
· kulturalne zwracanie się do siebie
· zgodne korzystanie ze wspólnych zabawek
· rozwijanie percepcji wzrokowej
· odczuwanie satysfakcji i radości z efektów podejmowanych działań twórczych
· wyciszenie, regeneracja organizmu
· rozumienie pojęć: pod, nad, obok, w, za
· rozwijanie umiejętności współpracy w parze
· zacieśnianie więzi koleżeńskich
· okazywanie życzliwości i uprzejmości innym
· rozwijanie percepcji słuchowej
· wzbogacenie słownika czynnego
· rozwijanie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej
· dokładne wykonywanie poleceń nauczyciela
· rozwijanie percepcji wzrokowej
· utrwalenie tekstu, melodii, układu ruchowego
· używanie wyrazów przeciwstawnych
· dostarczenie radości z zabawy jako pozytywnego bodźca w rozwoju
Temat tygodnia: „ŚWIĘTO ZIEMI”
Cele ogólne:
· zachęcanie do swobodnych wypowiedzi na temat piękna przyrody
· zachęcanie do dbania o najbliższe otoczenie na co dzień i wyrabianie nawyków proekologicznych
· zachęcenie do obserwacji roślin
· rozbudzanie wrażliwości i szacunku wobec przyrody
· kształcenie postawy współodpowiedzialności za najbliższe otoczenie
· wykazanie pożytecznej roli biedronek
· zachęcenie do eksperymentowania i wyciągania wniosków
· inspirowanie do działań ekologicznych
· rozumienie, że jesteśmy częścią przyrody, o którą trzeba dbać
· zaspokojenie naturalnej potrzeby zabawy
· doskonalenie umiejętności kolorowania
· zachęcanie do wspólnej zabawy; zwrócenie uwagi na pożyteczną rolę pszczół
· wykazanie zdrowotnych właściwości miodu
· wyrabianie poczucia empatii oraz postawy współczucia i pomocy
· wdrażanie do samodzielnego wyboru zabawek i porządkowania ich po skończonej zabawie
· utrwalanie znajomości nazw i kształtów figur geometrycznych
· zachęcenie do aktywnego uczestnictwa w zajęciu
· rozwijanie inwencji twórczej i pomysłowości
· zachęcenie do rozwijana inwencji plastycznej
· zaspokojenie naturalnej potrzeby zabawy np. konstrukcyjnej
· zachęcanie do aktywności oraz kształtowanie wyczucia własnego ciała i przestrzeni
· utrwalenie znajomości dni tygodnia
Tematy kompleksowe oraz ogólne cele wychowawczo – dydaktyczne na miesiąc MARZEC 2024
Temat tygodnia: „MARCOWA POGODA”
Cele ogólne:
· wzbogacenie wiadomości na zjawisk atmosferycznych i określeń pogody
interesowanie się zjawiskami pogodowymi
· zapoznanie z nazwami rodzajów wiatru oraz pozytywnymi i negatywnymi skutkami działania wiatru
· rozumienie zależności między rodzajem ubrania a pogodą
· kształtowanie umiejętności rozumienia związków przyczynowo – skutkowych
· nabywanie umiejętności prawidłowego liczenia i porównywania ilości elementów
· wdrażanie do kulturalnego zachowywania się
· zachęcanie do zabawy dzieci nieśmiałe
· zachęcanie do rozwijania własnych zainteresowań
· rozwijanie wyobraźni dzieci podczas zabawy z elementami dramy
· rozwijanie sprawności manualnych
· kształtowanie sprawności i zwinności ruchowych, rozwijanie ekspresji ruchowej
· wdrażanie do przestrzegania zasad higieny
· wzmacnianie aparatu oddechowego
· kształtowanie umiejętności posługiwania się głosem
· zachęcanie do inicjowania zabawy z przestrzeganiem ustalonych zasad
· doskonalenie analizy i syntezy wzrokowej
· wzbogacanie doświadczeń plastycznych
· wdrażanie do bezpiecznych zabaw na placu
· zachęcanie do rozmów o uczuciach
· rozwijanie sprawności językowych
· doskonalenie śpiewu zbiorowego
Temat tygodnia: „CZEKAMY NA WIOSNĘ”
Cele ogólne:
· wzbogacanie i usystematyzowanie wiedzy na temat wiosny i jej zwiastunów;
· kształtowanie umiejętności dostrzegania i porównywania zmian zachodzących w przyrodzie
· ukazanie piękna budzącej się do życia przyrody
· wdrażanie do poszanowania książek, jako źródła wiedzy
· wdrażanie do odkładania zabawek na miejsce
· zachęcanie do inicjowania zabawy z przestrzeganiem ustalonych, w grupie zasad
· ćwiczenie spostrzegawczości
· rozwijanie myślenia oraz pamięci słuchowej, odtwórczej
· doskonalenie umiejętności matematycznych
· dostrzeganie regularności podczas układania rytmu
· dokonuje analizy i syntezy sylabowej wyrazów
· zachęcenie do kolorowania wg podanego rytmu
· doskonalenie myślenia przyczynowo -skutkowego
· kształtowanie prawidłowej postawy ruchowej
· przestrzeganie zasad zabawy wg wyznaczonych reguł
· rozwijanie poczucia rytmu, tempa oraz reagowania na słowa piosenki
zachęcenie do zdrowej rywalizacji
· doskonalenie spostrzegawczości
· rozwijanie mowy , myślenia i spostrzegawczości
· rozwijanie wrażliwości czuciowej, myślenia i mowy
· rozwijanie inwencji twórczej podczas projektowania pracy
· wdrażanie do bezpieczeństwa
· rozwijanie logicznego myślenia i odwoływania się do swojej wiedzy
· zachęcanie do rozmawiania o swoich odczuciach
Temat tygodnia: „JUŻ WIOSNA”
Cele ogólne:
· określanie charakterystycznych cech wiosny na podstawie utworów i na podstawie obserwacji przyrody
· poszerzanie wiadomości na temat przyjścia wiosny
· poszerzenie wiadomości na temat tradycji wiosennych
· zapoznanie z ludowym zwyczajem pożegnania zimy
· zapoznanie z kolejnością pór roku
· wdrażanie do posługiwania się pojęciami: wysoko, nisko, najwięcej, najmniej
· wdrażanie do odkładania zabawek na miejsce
· rozbudzanie własnej inicjatywy i zachęcanie do inicjowania zabawy z przestrzeganiem, ustalonych w grupie zasad
· doskonalenie umiejętności planowania na płaszczyźnie
· wdrażanie do samodzielności
· wdrażanie do słuchania poleceń nauczyciela
doskonalenie słuchu fonematycznego
· wdrażanie do prawidłowego wykonywania zadań ruchowych
· wdrażanie do samodzielnego ubierania się i rozbierania
· doskonalenie spostrzegawczości
· wdrażanie do skupiania uwagi
· nabywanie umiejętności łączenia ustalonego ruchu z treścią piosenki i muzyką
· rozwijanie umiejętności grafomotorycznych
· rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej i sprawności manualnych
· wdrażanie do samodzielności
· kształcenie umiejętności współdziałania w zespole
· poszerzanie doświadczeń i umiejętności plastycznych
· wdrażanie do samodzielnego wieszania ubrania
· wzmacnianie poczucia wartości
Temat tygodnia: „WIELKANOC”
Cele ogólne:
· zapoznawanie z tradycjami świąt wielkanocnych
· poznanie sposobu wysiewu owsa
· wdrażanie do poprawnego stosowania liczby pojedynczej i mnogiej
· wdrażanie do prawidłowego posługiwania się pojęciami: małe, duże, średnie
· doskonalenie umiejętności przeliczania
· rozbudzanie własnej inicjatywy i zachęcanie do inicjowania zabawy z przestrzeganiem zasad
· doskonalenie sprawności ruchowych
· zachęcanie do inicjowania zabawy z przestrzeganiem ustalonych, w grupie zasad
· wzbogacanie wrażeń dotykowych oraz słownictwa
· usprawnianie analizatorów: wzrokowego, dotykowego oraz wzbogacanie słownictwa
· wyrabianie umiejętności ruchowego reagowania na dźwięki muzyczne
· rozwijanie uwagi i myślenia
· rozwijanie wyobraźni, koordynacji wzrokowo – ruchowej
· zachęcanie do wypowiedzi na forum grupy
· rozwijanie zainteresowań projektowaniem oraz zainteresowań plastycznych
· zachęcanie do starannego wykonania pracy plastycznej
· kształcenie umiejętności orientacji w przestrzeni
· zachęcenie do mówienia o swoich uczuciach i emocjach
Tematy kompleksowe oraz ogólne cele wychowawczo – dydaktyczne na miesiąc LUTY 2024r.
Temat tygodnia: „ZWIERZĘTA AFRYKAŃSKIE”
Cele ogólne:
· poznanie wybranych zwierząt egzotycznych
· pogłębianie wiadomości nt. zwierząt egzotycznych
· zachęcanie do zabawy dzieci nieśmiałe
· zachęcanie do swobodnego wypowiadania się
· rozbudzanie ciekawości poznawczej i wzbogacanie wiedzy o świecie
· kształtowanie umiejętności uważnego słuchania
· wykorzystanie posiadanej wiedzy i rozwijanie wyobraźni
· doskonalenie słuchu fonematycznego
· rozwijanie spostrzegawczości
· kształcenie umiejętności właściwej siły nacisku jako przygotowanie do nauki pisania
· zaspokojenie naturalnej potrzeby zabawy
· doskonalenie sprawności motoryki małej i zachęcanie do starannego kolorowania
· rozwijanie sprawności fizycznej i kształtowanie prawidłowej postawy ruchowej
· rozwijanie umiejętności tworzenia opowiadania
· wdrażające do poznawania i przestrzegania reguł oraz kształtowanie odporności emocjonalnej
· doskonalenie orientacji w przestrzeni
· poszerzanie doświadczeń technicznych
· doskonalenie umiejętności przeliczania i posługiwania się liczebnikami głównymi w zakresie 1-6
Temat tygodnia: „U FRYZJERA”
Cele ogólne:
· poszerzanie wiedzy nt. pracy ludzi w zawodzie fryzjerskim
· wyrabianie poczucia szacunku dla pracy fryzjera/fryzjerki
· zwrócenie uwagi na rodzaj, nazwę fryzury, na kolor włosów i objaśnienie nazw: blondyn, blondynka, szatyn, szatynka, brunet, brunetka
· wdrażanie do samodzielnego wyboru zabawek i porządkowania ich po skończonej zabawie
· doskonalenie umiejętności wycinania
· doskonalenie sprawności fizycznej, rozwijanie prawidłowej postawy
· przestrzeganie zasad bezpiecznej zabawy
· rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej
· kształtowanie odporności emocjonalnej
· zachęcanie do wypowiadania się nt. swoich odczuć
· wyjaśnienie zjawiska elektryzowania się włosów w kontakcie z syntetyczną tkaniną
· rozwijanie wymowy dzieci poprzez ćwiczenia artykulacyjne
· rozpoznawanie przedmiotów na podstawie dźwięków, jakie wydają i odtwarzanie dźwięków
· wdrażanie do estetycznego wykonania pracy
· rozwijanie umiejętności matematycznych: klasyfikowania, i orientacji w przestrzeni, doskonalenie umiejętności segregowania i klasyfikowania
· zachęcanie do rozwijania zainteresowań plastycznych
· poszerzanie doświadczeń plastyczno-technicznych
Temat tygodnia: „W KUCHNI”
Cele ogólne:
· zapoznanie z pracą kucharki
· poszerzenie wiadomości nt. atrybutów jej pracy, higieny i bezpieczeństwa pracy
· wyróżnianie sylab w nazwach sprzętów kuchennych
· zachęcanie do wspólnej zabawy i sprzątania po zabawie
· rozwijanie słuchu fonematycznego i koordynacji wzrokowo-ruchowej
· utrwalanie nazw sztućców, rozróżnianie wielkości i przeznaczenia
· utrwalenie, rozróżnianie i nazywanie prawej i lewej strony
· kształtowanie prawidłowej postawy i rozwijanie ogólnych sprawności ruchowych
· zachęcanie do wyrażania swoich upodobań i emocji związanych ze spożywaniem rożnych potraw
· kształcenie wyobraźni muzycznej poprzez własną ekspresję
· zachęcanie do zdrowego odżywiania
· poznawanie znaczenia zdrowego odżywiania dla zdrowia
· wyrabianie nawyku kulturalnego zachowania się przy stole
· kształtowanie umiejętności grupowania obiektów wg określonej cechy
· zachęcenie do porównywania wielkości przedmiotów, stosowania odpowiednich przyimków
· wyrabianie higienicznych i kulturalnych nawyków
· zachęcanie do wypowiadania się nt. swoich odczuć
Temat tygodnia: „ZIELONY OGRÓDEK W SALI”
Cele ogólne:
· zapoznanie z czynnikami niezbędnymi do wzrostu rośliny
· kształtowanie nawyku dbania o rośliny
· zachęcanie do wykonywania wizytówek dla hodowanych roślinek
· rozpoznawanie mięty i bazylii za pomocą węchu
· wzbogacanie słownictwa o pojęcia: szklarnia, rośliny doniczkowe, sadzonki
· zachęcanie do rozwijania zainteresowań dzieci
· rozwijanie zmysłów dzieci
· wdrażanie do wyrazistej wypowiedzi na forum grupy-rozwijanie pamięci odtwórczej
· rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat
· zaspokajanie naturalnej potrzeby zabawy
· zachęcenie do zdrowego odżywiania
· rozwijanie sprawności ruchowej
· kształtowanie odporności emocjonalnej
· rozwijanie poczucia rytmu
· zachęcanie do aktywnego słuchania muzyki
· rozwijanie zainteresowań literatura dziecięcą
· utrwalanie nazw kolorów, wdrażanie do starannego kolorowania
· wdrażanie do sprawnego wykonywania poleceń nauczyciela i skupiania uwagi na wykonywanej czynności
· wdrażanie do prawidłowego posługiwania się kredką i starannego wypełniania płaszczyzny oznaczonej konturem
· rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej
· zachęcanie do mówienia o uczuciach
Tematy kompleksowe oraz ogólne cele wychowawczo – dydaktyczne na miesiąc STYCZEŃ 2024r.
Temat tygodnia: „PTAKI ZIMĄ”
Cele ogólne:
· zapoznanie z nazwami zimujących u nas ptaków: gila, sikorki i wróbla
i ich wyglądu
· zachęcenia do niesienia ptakom pomocy w czasie zimy
· przygotowywanie pokarmu dla ptaków
· rozumienie potrzeby dokarmiania ptaków w czasie zimy
· zachęcenie do mówienia o swoich odczuciach
· kształcenie koncentracji uwagi
· kształcenie umiejętności poprawnego budowania zdań
· zachęcenie do zgodnych zabaw zespołowych oraz kulturalnego odnoszenia się do siebie
· rozwijanie logicznego myślenia podczas tworzenia opowiadania
· kształtowanie prawidłowej postawy w czasie ćwiczeń
· rozwijanie zainteresowań grami, układankami, konstruowaniem i malowaniem
rozwijanie wyobraźni konstrukcyjnej
· utrwalanie sposobu gry na instrumentach perkusyjnych; doskonalenie umiejętności ruchowego reagowania na dźwięki muzyczne
· kształcenie słuchu fonematycznego
· rozwijanie analizy i syntezy wzrokowej
· wdrażanie do prawidłowego posługiwania się określeniami stosunków przestrzennych
· wdrażanie do samoobsługi
· rozwijanie wyobraźni ruchowej, ekspresji plastycznej
· rozwijanie improwizacji tanecznej
Temat tygodnia: „W LODOWEJ KRAINIE ”
Cele ogólne:
· budzenie zainteresowań przyrodą, życiem ludzi i zwierząt na Dalekiej Północy
· wzbudzanie zainteresowań życiem zwierząt żyjących w trudnych warunkach
· poszerzenie wiedzy o otaczającym świecie
· rozbudzanie ciekawości poznawczej
· rozwijanie wrażliwości na wartości muzyczne, rozwijanie umiejętności odtwarzania ruchem tekstu śpiewanego, ekspresji ruchowej
· rozwijanie plastycznych uzdolnień dzieci
· kształcenie umiejętności łączenia różnych technik plastycznych
· wykorzystywanie własnych wyobrażeń do pokazania w formie plastycznej Lodowej Krainy
· zachęcanie do aktywności ruchowej, rozwijane sprawności fizycznej: celności rzutu i chwytu, zręczności
· kształtowanie uwagi podczas słuchania opowiadań, bajek
· ćwiczenie spostrzegawczości, cierpliwości, koncentracji uwagi
· rozwijanie słuchu fonematycznego poprze dzielenie nazw na sylaby
· wdrażanie do bezpiecznych zabaw na powietrzu, na śniegu
· wdrażanie do poznawania i przestrzegania reguł oraz kształtowanie odporności emocjonalnej
· wdrażanie do zgodnej zabawy i dzielenia się zabawkami
· doskonalenie wymowy
· zachęcenie do zdrowych nawyków
· zachęcanie do zabaw zespołowych, mówienia umiarkowanym głosem i sprzątania po skończonej zabawie
· rozwijanie umiejętności matematycznych
· doskonalenie umiejętności starannego wycinania nożyczkami z przestrzeganiem zasad bezpieczeństwa
Temat tygodnia: „ŚWIĘTO BABCI I DZIADKA”
Cele ogólne:
· zachęcanie do swobodnego wypowiadania się na temat Babci i Dziadka
· kształtowanie pojęć: rodzina, portret
· nabywanie poczucia przynależności do rodziny
· zachęcenie do wypowiadania się nt. swoich dziadków, wzmacnianie więzi emocjonalnej z babcią i dziadkiem , kształtowanie szacunku dla babci i dziadka
· zapoznanie z zabawkami z dzieciństwa naszych dziadków
· kształtowanie pojęcia „prezent” i wzmacnianie odporności emocjonalnej poprzez pokonywanie trudności
· wdrażanie do odkładania zabawek na miejsce
· kształcenie cierpliwości podczas oczekiwania na swoją kolej wypowiedzi
· zachęcanie do zabaw przy znanych dzieciom piosenkach
· zwracanie uwagi na estetykę wykonania pracy oraz na sposób trzymania kredki
· nabywanie swobody wypowiedzi na forum grupy oraz rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej
· rozwijanie zainteresowań muzycznych
· kształcenie umiejętności klasyfikowania według wielkości, koloru; utrwalanie pojęcia „para”
· kształcenie pamięci odtwórczej
Temat tygodnia: „BEZPIECZNE ZABAWY NA ŚNIEGU”
Cele ogólne:
· zachęcenie do przebywania na świeżym powietrzu
· poznanie miejsc i zasad bezpiecznej zabawy zimowej
· zachęcanie do zabawy dzieci nieśmiałe
· zachęcanie do aktywności oraz kształtowanie wyczucia własnego ciała i przestrzeni
· rozwijanie logicznego myślenia podczas układania opowiadania
· kształtowanie umiejętności tworzenia logicznych wypowiedzi, do wyciągania wniosków zachęcanie do poprawnego, pojedynczego wypowiadania się i słuchania innych
· doskonalenie sprawności manualnych
· ćwiczenie uwagi, spostrzegawczości i cierpliwości
· usprawnianie motoryki małej i koordynacji wzrokowo – ruchowej
· wdrażanie do poznawania i przestrzegania reguł oraz kształtowanie odporności emocjonalnej
· zachęcanie do stosowania się do reguł i zasad zabawy w „Berka”
· rozwijanie zainteresowań literatura dziecięcą
· poznanie figury geometrycznej “kuli”
· zachęcenie do zdrowego stylu życia
· doskonalenie umiejętności liczenia i porównywania ilości elementów
· usprawnianie narządy mowy
· przygotowywanie do czytania i pisania poprzez rozwijanie słuchu fonematycznego
· rozwijanie myślenia podczas odgadywania zagadek
· rozwijanie sprawności manualnych i koordynacji wzrokowo – ruchowej
· doskonalenie pamięci odtwórczej
· wdrażanie do samoobsługi
Tematy kompleksowe oraz ogólne cele wychowawczo – dydaktyczne na miesiąc GRUDZIEŃ 2023r.
Temat tygodnia: „ODWIEDZI NAS SW. MIKOŁAJ”
Cele ogólne:
-rozwijanie ekspresji twórczej i plastycznej
-wdrażanie do sprzątania po skończonej zabawie
-doskonalenie motoryki małej
-rozwijanie umiejętności wypowiadania się i tworzenia dłuższych wypowiedzi
-poznanie sposobów relaksacji
-rozwijanie zainteresowań dzieci
-zachęcanie do zgodnych zabaw zespołowych
-doskonalenie orientacji w przestrzeni
-doskonalenie równowagi i koordynacji ruchowej
-budzenie radości ze wspólnych zabaw
-doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej
-rozwijanie empatii
-kształcenie koncentracji uwagi
-wdrażanie do kulturalnego zachowania się, używania form grzecznościowych
-rozwijanie zmysłu dotyku
-doskonalenie analizy sylabowej
-rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie do 6
-kształtowanie umiejętności matematycznych
-zachęcanie do bezpiecznych zabaw na śniegu
-nabieranie odwagi w czasie własnych wystąpień
Temat tygodnia: „CZEKAMY NA ŚWIĘTA BOŻEGO NARODZENIA”
Cele ogólne:
-rozwijanie aktywności poznawczej
-zapoznanie z tradycjami bożonarodzeniowymi
-nabywanie umiejętności formułowania poprawnych, zrozumiałych wypowiedzi nt. świąt
-zachęcanie do kulturalnego odnoszenia się do siebie
-rozwijanie wyobraźni i poczucia estetyki podczas komponowania prac plastycznych
-rozwijanie wyobraźni i inwencji twórczej
-wdrażające do przestrzegania reguł oraz kształtowanie odporności emocjonalnej
-usprawnianie aparaty mowy
-kształcenie uwagi i poczucia słuchu podczas nauki piosenek świątecznych
-rozumienie zakresu pojęcia ,,ozdoby choinkowe”
-wzbudzanie zainteresowania matematyką poprzez manipulowanie na zbiorze przedmiotów
-rozróżnianie pojęć: świerk – choinka (np. podczas ubierania drzewka)
-wdrażanie do prawidłowego stosowania pojęć określających położenie przedmiotu w przestrzeni: wyżej, niżej
-utrwalenie dni tygodnia
-rozwijanie myślenia przyczynowo – skutkowego
-próby wyciągania wniosków i analizowania treści obrazków
-doskonalenie zmysłu obserwacji
-zachęcanie do wspólnej zabawy dzieci nieśmiałe
-kształcenie słuchu muzycznego i poczucia rytmu
– wdrażanie do posługiwania się określeniami: z prawej strony, z lewej strony, na wprost, obok, przy
-ćwiczenia analizy i syntezy wzrokowej
-kultywowanie tradycji śpiewania kolęd
-wypowiadanie się na temat samopoczucia w czasie całego dnia
Temat tygodnia: „JUŻ ZIMA”
Cele ogólne:
-rozwijanie wypowiedzi dzieci wynikające z obserwacji
-doskonalenie orientacji na kartce
-zachęcanie do budowania dłuższych wypowiedzi
-zachęcenie do zgodnych zabaw zespołowych oraz kulturalnego odnoszenia się do siebie
-doskonalenie analizy i syntezy sylabowej
-rozwijanie sprawności ruchowej i doskonalenie prawidłowej postawy
-wdrażane do słuchania poleceń
-ćwiczenie pamięci odtwórczej
-wdrażanie do zgodnej zabawy i sprzątania po skończonej zabawie
-zachęcenie do mówienia umiarkowanym głosem
-zapoznanie z utworem muzyki poważnej
-wdrażanie do uważnego słuchania muzyki
-zapoznanie z odpowiednim ubiorem w czasie zimy
-wdrażanie do dbałości o odpowiedni ubiór w czasie zabawy
– wdrażanie do samodzielnego przebierania się w szatni
-doskonalenie spostrzegawczości i koordynacji wzrokowo-ruchowej
-doskonalenie umiejętności wycinania
-kształcenie umiejętności tworzenia zbiorów równolicznych i różnolicznych
-kształcenie nawyków higienicznych
-rozwijanie myślenia i koncentracji uwagi
-poszerzanie słownictwa dzieci
Tematy kompleksowe oraz ogólne cele wychowawczo – dydaktyczne na miesiąc LISTOPAD 2023r.
Temat tygodnia: „ Jesienna pogoda”
· zachęcanie dzieci do obserwowania zjawisk pogodowych
· rozwijanie kompetencji językowych poprzez wypowiedzi na temat obserwowanych zjawisk atmosferycznych
· rozwijanie wrażliwości muzycznej i umiejętności wokalnych; wyrażanie charakteru muzyki – interpretacja ruchowa,
· rozwijanie wyobraźni ruchowej podczas zabaw przy muzyce
· kształtowanie prawidłowej postawy podczas ćwiczeń
· rozwijanie sprawności manualnych
· zwracanie uwagi na sprzątanie po skończonej pracy czy zabawie
· zachęcanie do eksperymentowania
· tworzenie zbiorów z uwzględnieniem cech jakościowych: wielkości, wysokości, koloru;
· utrwalanie pojęć: para, prawy, lewy,
· zwrócenie uwagi na różne kształty i wielkość chmur
· doskonalenie wypowiadania się dłuższymi zdaniami
· doskonalenie śpiewu zbiorowego
· zwracanie uwagi na kulturalne odnoszenie się do innych
· zachęcanie do uważnego słuchania utworów i wykonywania nt. pracy plastycznej
· rozwijanie wrażliwości kolorystycznej poprzez zabawę z kolorem i tworzenie barw pochodnych
· wdrażanie do dbania o higienę osobistą
· doskonalenie umiejętności przeliczania
Temat tygodnia: „JESTEM MAŁYM PATRIOTĄ”
· wdrażanie do zabawy wg swoich zainteresowań
· rozwijanie koordynacji ruchów, wytrwałości
· wdrażanie do uważnego słuchania, zachęcanie do odpowiadania na pytania
· rozwijanie inwencji twórczej,
· rozwijanie zainteresowań plastycznych oraz wdrażanie do estetycznego wykonywania pracy
· doskonalenie procesów analizy i syntezy sylabowej
· szybkie reagowanie na sygnały umowne
· poznanie legendy powstania państwa polskiego
· przybliżanie wiadomości z zakresu historii Ojczyzny
· zapoznanie ze znanymi miejscami w stolicy Polski
· poznanie wybranych zabytków Warszawy
· zapoznanie z symbolami narodowymi
· utrwalanie wyglądu godła Polski
· zachęcanie do aktywnego słuchania muzyki poważnej
· utrwalenie znajomości symboli narodowych zachęcanie do tworzenia i pokazywania postawy patriotycznej
· rozwijanie kompetencji matematycznych , prawidłowe posługiwanie się określeniami: większy, mniejszy, wyższy, niższy
· wzmacnianie więzi dzieci z najbliższym środowiskiem
· szybkie reagowanie na sygnały umowne, wdrażanie do zgodnej współpracy w grupie
· poszerzanie umiejętności rysowania postaci
· zwracanie uwagi na przebywanie w uporządkowanym otoczeniu
· rozwijanie koordynacji ruchów, wytrwałości
· wyrabianie zwinności i orientacji przestrzennej
· doskonalenie słuchu fonematycznego
· rozwijanie motoryki małej
· zachęcenie do spokojnych zabaw
Temat tygodnia: „Co robimy w chłodne dni”
· zachęcenie do udziału w zabawach porannych dzieci nieśmiałe
· rozwijanie umiejętności formułowania poprawnych pod względem składniowym wypowiedzi językowych
· zachęcenie do porównywania wyglądu dwóch przedmiotów
· zachęcanie do rozwijania własnych zainteresowań
· kształtowanie umiejętności szybkiego przemieszczania się
· rozwijanie sprawności fizycznych: zwinności
· doskonalenie podskoków obunóż
· rozwijanie umiejętności kolorowania
· doskonalenie posługiwania się nożyczkami
· wdrażanie do bezpieczeństwa
· rozwijanie umiejętności spostrzegania, obserwowania, uwagi
· rozwijanie umiejętności klasyfikowania według jednej cechy: przeznaczenia
· kształcenie uwagi dzieci, zachęcanie do słuchania poleceń
· rozwijanie umiejętności dobrej zabawy oraz doskonalenie sprawności manualnych
· rozwijanie umiejętności tanecznych i wokalnych
· wdrażanie do prawidłowego reagowania ruchem na muzykę
· rozwijanie logicznego myślenia, odwoływanie się do własnej wiedzy i koncentracji uwagi
· rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej, wyobraźni i poczucia estetyki
Temat tygodnia: „Zwierzęta domowe”
· poszerzanie wiedzy o zwierzętach hodowanych w domu, rozwijanie zainteresowań dzieci
· kształtowanie postawy odpowiedzialności za zwierzęta
· nauka przyjmowania bezpiecznej pozycji podczas kontaktu z małym i dużym psem
· doskonalenie precyzyjnego kolorowania
· zwracanie uwagi na szybkie reagowanie na polecenia
· rozwijanie koordynacji wzrokowej
· doskonalenie sprawności grafomotorycznych
· rozwijanie pamięci odtwórczej
· zachęcanie do zabaw wszystkie dzieci a w szczególności dzieci nieśmiałe
· nabywanie umiejętności łączenia ustalonego ruchu z treścią piosenki i muzyką, zachęcanie do wspólnej zabawy
· doskonalenie analizy słuchowej wyrazów
· rozwijanie umiejętności uważnego słuchania
· rozwijania myślenia matematycznego; nabywanie umiejętności prawidłowego liczenia i porównywania ilości dwóch zbiorów, doskonalenie umiejętności przeliczania
· rozwijanie motoryki dużej i zaspokojenie potrzeby ruchu
· poszerzanie doświadczeń plastycznych dzieci, zachęcanie do malowania palcami i wdrażanie do starannego wykonania pracy plastycznej
· wdrażanie do bezpiecznej zabawy na placu
· zachęcanie do rozmowy o emocjach
Tematy kompleksowe oraz ogólne cele wychowawczo – dydaktyczne na miesiąc PAŹDZIERNIK 2023
Temat tygodnia: „DARY OGRODU”
· rola warzyw dla zdrowia, wdrażanie do zdrowego odżywiania się, spożywania owoców i warzyw w formie surowej i lekko przetworzonej (surówki, sałatki, warzywa gotowane), zachęcenie do próbowania warzyw mniej znanych;
· doskonalenie syntezy sylabowej nazw warzyw
· rozwijanie myślenia w toku rozwiązywania zadań stawianych dzieciom do wykonania
· kształcenie umiejętności wypowiedzi w oparciu o ilustrację
· pokonywanie nieśmiałości podczas wypowiadania się na forum grupy
· umiejętność relaksacji
· kształtowanie prawidłowej postawy ruchowej i reagowania na sygnały, doskonalenie motoryki i zaspokojenie potrzeby ruchu,
· rozwijanie wyobraźni twórczej,
· nabywanie umiejętności klasyfikowanie przedmiotów wg rodzaju i koloru oraz prawidłowego liczenia w zakresie 1-4 (i więcej),
· posługiwania się liczebnikami porządkowymi 1 – 4
· doskonalenie koordynacji ruchowo-wzrokowej,
· rozwijanie umiejętności dostrzegania zmian charakteru muzyki i wyrażania jej ruchem,
· wdrażanie do bezpiecznego posługiwania się nożyczkami i sprzątania po skończonej pracy,
· nabywanie umiejętności wypowiadania się w różnych technikach plastycznych za pomocą kształtu i barwy,
· rozwijanie zmysłu dotyku, węchu i smaku,
· zwracanie uwagi na utrzymanie ładu i porządku wokół siebie.
Temat tygodnia: „DRZEWA JESIENIĄ”
· budzenie zainteresowania światem przyrody i jego znaczeniem dla życia i zdrowia człowieka, poszerzanie wiedzy o środowisku przyrodniczym jesienią,
· budowanie więzi emocjonalnej z przyrodą, rozwijanie wrażliwości na piękno jesiennej przyrody,
· poznanie parku i lasu jako ekosystemów,
· zapoznanie z gatunkami drzew,
· rozwijanie umiejętności dziecka w zakresie współpracy w grupie: podejmowanie prób przezwyciężania nieśmiałości, czerpanie radości ze wspólnej zabawy, rozstrzygania nieporozumień i konfliktów we właściwy sposób (rozmowa, negocjacja, kompromis), panowanie nad trudnymi emocjami,
· kształtowanie umiejętności budowania dłuższych zdań i stosowania określeń: na, obok, pod;
· zachęcanie do zabaw wg zainteresowań, wdrażanie do odkładania zabawek na miejsce
· wskazanie naturalnych okazów będących odpowiednikami obrazków,
· nabywanie umiejętności porządkowania zbiorów według malejącej i wzrastającej liczby elementów,
· doskonalenie sprawności fizycznej,
· doskonalenie motoryki małej,
· utrwalenie kierunków oraz rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej, jako przygotowanie do nauki czytania i pisania;
· wyrażanie rozumienia świata poprzez ekspresję plastyczną.
Temat tygodnia: „GRZYBY”
· dostrzeganie piękna i uroku lasu (barwy, zapachy), czerpanie radości z obcowania z przyrodą (spacery po lesie, zbieranie grzybów);
· dostrzeganie korzyści z zasobów leśnych (bogactwo grzybów),
· rozwijanie mowy i myślenia; wzbogacanie słownika czynnego i biernego; wydłużanie czasu koncentracji uwagi i słuchania innych.
· doskonalenie przeliczania liczebnikami głównymi.
· porównywanie dwóch obrazków, wskazywanie różnic,
· doskonalenie uwagi, koncentracji i pamięci,
· zachęcanie do aktywnego udziału w zabawach,
· wdrażanie do odkładania zabawek na miejsce dbałość o higienę osobistą,
· rozwijanie sprawności palców i dłoni poprzez łączenie różnych materiałów papierniczych,
· wzmacnianie poczucia własnej wartości dziecka w sytuacji zabawy,
· rozwijanie samodzielności we wszystkich obszarach, czerpanie radości z wykonywanych prac i ich efektów,
· zwracanie uwagi na zachowanie porządku w czasie zabawy.
Temat tygodnia: „ZWIERZĘTA W LESIE”
· obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią i wiązanie tych zmian z aktualną porą roku, rozwijanie wrażliwości na piękno przyrody,
· rozumienie znaczenia lasu w życiu zwierząt,
· sposoby zwierząt na przetrwanie zimy,
· utrwalenie nazw zwierząt leśnych,
· uświadamianie konieczności niesienia pomocy zwierzętom w przetrwaniu zimy,
· tworzenie zdrobnień do podanych słów,
· doskonalenie umiejętności wyrazistego mówienia, rozwijanie wypowiedzi i tworzenia dłuższych zdań,
· doskonalenie motoryki i zaspokojenie potrzeby ruchu, kształtowanie prawidłowej postawy ruchowej,
· rozpoznawanie i nazywanie emocji,
· zachęcanie do spontanicznej zabawy ze wszystkimi dziećmi
· nabywanie umiejętności prawidłowego trzymania kredki i starannego wykonania pracy,
· wdrażanie do odkładania zabawek na miejsce, zwracanie uwagi na zachowanie porządku w czasie zabawy,
· doskonalenie procesów analizy i syntezy wzrokowej,
· nabywanie umiejętności porządkowania zbiorów według malejącej i wzrastającej liczby elementów,
· zachęcanie do właściwego zagospodarowania czasu,
· posługiwanie się liczebnikami porządkowymi,
· rozwijanie umiejętności tanecznych i wokalnych,
· zachęcanie do kulturalnego odnoszenia się do siebie.
Tematy kompleksowe i zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne na Wrzesień 2023
Temat tygodnia: „JA I MOI KOLEDZY”
· poznanie kącików zabaw
· poznanie imion kolegów i koleżanek oraz integrowanie grupy
· zachęcanie do ćwiczeń ruchowych
· rozwijanie umiejętności wypowiadania się na temat
· zachęcanie do słuchania wypowiedzi innych
· poznanie najbliższego otoczenia przedszkola
· rozbudzanie wrażliwości na muzykę
· poznanie swojej wizytówki z imieniem
· zachęcenie do działania plastycznego
· wdrażanie do kulturalnego zachowywania się
· doskonalenie słuchu fonematycznego
· wdrażanie do słuchania poleceń
· rozwijanie sprawności fizycznych
· rozpoznawanie i nazywanie części ciała
· wdrażanie do bezpiecznej zabawy
· zachęcanie do zabawy dzieci nieśmiałe
· wdrażanie do kulturalnego zachowywania się
· rozwijane umiejętności przeliczania i tworzenia zbiorów w zakresie 4
· kształtowanie pojęcia para
· doskonalenie motoryki i zaspokojenie potrzeby ruchu
· rozwijanie wyobraźni ruchowej
· wdrażanie do odkładania zabawek na miejsce
· wdrażanie do bezpiecznej zabawy
· wdrażanie do zgodnej, cichej zabawy, słuchania siebie nawzajem, stosowania form grzecznościowych
Temat tygodnia: „NASZE PRZEDSZKOLE”
· zachęcanie do zabawy dzieci nieśmiałe
· integrowanie wszystkie dzieci wokół wspólnych działań
· nabywanie i rozwijanie poczucia empatii
· doskonalenie przeliczania zabawek
· zwracanie uwagi na właściwą zabawę w piaskownicy
· doskonalenie motoryki dużej
· rozwijanie spostrzegawczości i koncentracji uwagi
· rozwijanie sprawności ruchowej
· wdrażanie do zgodnej zabawy z innymi
· szybkie stawianie się na zbiórki
· rozwijanie umiejętności dobierania przedmiotów w pary
· utrwalanie znajomości swojego znaczka i nauka sprawnego ubierania się w szatni
· doskonalenie motoryki i zaspokojenie potrzeby ruchu
· zachęcanie do zapamiętywania znaków
· wdrażanie do zgodnej zabawy z innymi
· wyjaśnienie wpływu temperatury na proces rozpuszczania mydła
· rozwijanie inwencji twórczej dzieci
· doskonalenie posługiwania się przyborami
· doskonalenie wymowy dźwięków artykulacyjnych
· ćwiczenie umiejętności wycinania
· zachęcanie do spontanicznego wyrazistego mówienia
· utrwalanie nazw kolorów; próby tworzenia i nazywania barw pochodnych; zachęcanie do starannego wykonania pracy
· doskonalenie sprawności ruchowej
Temat tygodnia: „NA ULICY”
· wdrażanie do odkładania zabawek na miejsce
· utrwalanie, rozróżnianie i nazywanie prawej i lewej strony
· zapoznanie z zasadami przechodzenia przez ulicę
· doskonalenie pamięci odtwórczej
· ćwiczenie spostrzegawczości
· zachęcanie do bezpiecznej zabawy
· rozwijanie umiejętności precyzyjnego kolorowana
· cięcie nożyczkami szerokiego paska makulatury
· słuchanie poleceń nauczyciela
· ćwiczenie motoryki dużej; sprawne reagowanie na polecenia nauczyciela
· doskonalenie czynności samoobsługowych
· utrwalenie bezpiecznych zachowań na ulicy
· rozwijanie wyobraźni twórczej
· zaspokojenie naturalnej potrzeby zabawy wg zainteresowań
· doskonalenie orientacji w przestrzeni
· wdrażanie do słuchania poleceń nauczyciela
· nabywanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według kształtu
· zapoznanie ze znakami drogowymi
· doskonalenie motoryki i zaspokojenie potrzeby ruch
· rozumienie znaczenia znaków drogowych, jako symbolicznego przekazu informacji
· zachęcenie do zabaw dzieci nieśmiałe
· zapoznanie z dźwiękami pojazdów o specjalnym przeznaczeniu; kształcenie wrażliwości słuchowej
· zapoznanie z numerami alarmowymi
· ćwiczenie pamięci odtwórczej
· utrwalenie zasad bezpiecznych zachowań na ulicy
· usprawnianie motoryki małej; wdrażanie do estetycznego wykonania prac
· poznanie niektórych aspektów pracy policjanta i rozumienie jego społecznej roli; rozumienie, komu można podać swoje imię, nazwisko, adres
· utrwalanie numerów alarmowych i właściwego zachowania się w obliczu niebezpieczeństw
· utrwalanie kształtów i nazw figur geometrycznych
Temat tygodnia: „DARY SADU”
· wdrażanie do odkładania zabawek na miejsce
· rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej
· kształcenie uwagi i spostrzegawczości; zachęcanie do poprawnego konstruowania wypowiedzi; rozwijanie wrażliwości na piękno przyrody
· zachęcanie do uważnego słuchania i właściwego odpowiadania na pytania
· wdrażanie do zgodnej zabawy
· rozumienie zaznaczenia spożywania owoców
· kształtowanie wyobraźni poprzez naśladowanie wybranych zwierząt
· kształtowanie prawidłowej postawy ruchowej
· zachęcanie do zabaw z innymi dziećmi
· doskonalenie motoryki małej
· wdrażanie do odkładania zabawek na miejsce
· wzbogacanie słownictwa o pojęcia: kompot, konfitura, dżem, galaretka, sok
· kształtowanie umiejętności liczenia; i wdrażanie do posługiwania się pojęciem „tyle samo”
· doskonalenie zmysłu obserwacji
· zachęcanie do współzawodnictwa
· rozwijanie umiejętności słuchania i rozumienia muzyki oraz rozróżniania cech muzyki (dynamika, tempo, nastrój)
· samodzielne rozwiązywanie problemu
· doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej
· utrwalenie kolorów
· rozpoznawanie i nazywanie wybranych owoców krajowych
· kształcenie wrażliwości estetycznej
· pokonywanie nieśmiałości podczas odgadywania zagadek
· zachęcanie do zabawy zgodnej i ciche