Motylki

Oddział pracuje w godzinach 8.30-16

           ZAJĘCIA W GRUPIE MOTYLKI
  zabawy rytmiczne
 piątek 9.00-9.30  
                        Język francuski  
środa 9.30-10/12.30-13                   
                   religia
poniedziałek 13.30 – 14 zajęcia dla dzieci po pisemnej deklaracji rodziców/prawnych opiekunów                
W czasie nieobecności nauczyciela organizację pracy oddziału ustala dyrektor mając na uwadze bezpieczeństwo i higieniczne warunki pobytu dziecka.
                                                     

Tematy kompleksowe oraz ogólne cele wychowawczo – dydaktyczne

na miesiąc MAJ 2024r.

Temat tygodnia: „POLSKA MOJA OJCZYZNA”

Cele ogólne:

· rozwijanie postaw związanych z tożsamością kultury narodowej i regionalnej

· budzenie uczuć patriotycznych

· zapoznanie z symbolami narodowymi i budzenie do nich szacunku

· zapoznanie z piosenką patriotyczną

· poszerzanie wiadomości nt. środowiska wiejskiego i miejskiego

· porównywanie oraz poznawanie zabytków i ważnych miejsc

· rozwijanie zainteresowań w czasie zabaw

· zaspokojenie naturalnej potrzeby zabawy

· kształtowanie prawidłowej postawy podczas ćwiczeń

· wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa

· kształtowanie nawyków higienicznych

· zachęcenie do aktywnego słuchania utworu literatury dziecięcej

· zachęcenie do aktywnego spędzania wolnego czasu

· rozwijanie myślenia matematycznego podczas zabaw dydaktycznych

· rozwijanie umiejętności grafomotorycznych

· rozwijanie słuchu fonematycznego

· wdrażanie do starannego wykonania zadania

· zachęcanie do częstego przebywania na powietrzu

· zachęcanie do wypowiadania się nt. odczuć w danej chwili

Temat tygodnia: „MIESZKAŃCY ŁĄKI”

Cele ogólne:

· poszerzanie wiadomości przyrodniczych (ekosystem- łąka)

· zachęcanie do ciekawych obserwacji i wymiany poglądów

· kształtowanie prawidłowej postawy podczas ćwiczeń gimnastycznych

· wdrażanie do szybkiego reagowania na polecenia nauczyciela

· rozwijanie inwencji ruchowej podczas zabaw przy muzyce

· rozwijanie wyobraźni podczas choreografii własnej

· doskonalenie umiejętności wycinania

· kształtowanie odporności emocjonalnej

· doskonalenie orientacji przestrzennej

· doskonalenie pamięci odtwórczej

· doskonalenie umiejętności wykonywania skoków obunóż

· wdrażanie do porządkowania zabawek po skończonej zabawie

· doskonalenie artykulacji dźwięków

· rozwijanie myślenia matematycznego podczas przeliczania w zakresie 1-6

· zachęcanie do udziału w zabawach tropiących

· rozwijanie zainteresowań plastycznych

· doskonalenie umiejętności wycinania i słuchania

· wyrabianie nawyku systematyczności

· wdrażanie do przestrzegania ustalonych zasad i umiejętności rozwiązywania konfliktów

· kształtowanie nawyków higienicznych

· przygotowanie do nauki czytania i pisania

· utrwalenie kolorów

· doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej

Temat tygodnia: „MAMA I TATA”

Cele ogólne:

· wykorzystanie posiadanej wiedzy i odgrywanie ról mamy i taty w zabawie

· utrwalenie programu przygotowywanego na dzień mamy i taty

· sprawianie radości rodzicom i dzieciom poprzez występy artystyczne i wspólne zabawy

· przygotowanie do nauki czytania (analiza i synteza sylabowa wyrazów)

· doskonalenie umiejętności zapamiętywania

· zachęcenie dzieci do prowadzenia obserwacji przyrodniczych

· zachęcanie do samodzielnego wykonania zaproszenia

· rozwijanie umiejętności projektowania

· zachęcenie do przestrzegania zasad panujących w grupie

· wyrabianie poczucia rytmu i estetyki ruchu

· rozwijanie sprawności fizycznych: siły, zręczności i koordynacji

· zachęcenie do wypowiadania się na podany temat

· rozwijanie samodzielności i własnej inicjatywy w podejmowaniu decyzji

· kształtowanie umiejętności muzycznych (nauka piosenki)

· zachęcenie do rysowania portretu

· zachęcenie do sprawnego wykonywania ćwiczeń równoważnych

· doskonalenie umiejętności poprawnego komunikowania się

· rozwijanie zainteresowań literaturą dziecięcą

· realizacja zabawy zgodnie z przyjętymi w grupie zasadami

· doskonalenie orientacji w przestrzeni

· doskonalenie umiejętności matematycznych

· zachęcanie do zdrowej rywalizacji

· zachęcanie do rozpoznawania emocji

· poszerzanie wiadomości plastycznych o pojęcie „barwy pochodne”

· wyrabianie nawyków higienicznych

· doskonalenie sprawności palców i nadgarstków

Temat tygodnia: „DZIEŃ DZIECKA”

Cele ogólne:

· budzenie wrażliwości na potrzeby innych

· doskonalenie umiejętności grafomotorycznych

· zachęcenie do szanowania odmienności dzieci i odnoszenie się do nich z szacunkiem i życzliwością

· usprawnianie aparatu mowy

· kształtowanie nawyków prozdrowotnych

· doskonalenie koncentracji uwagi i spostrzegawczości

wdrażanie do zgodnych zabaw zespołowych

· wielojęzyczność, porozumiewanie się w językach obcych,

· wyrabianie postawy współdziałania, koleżeństwa i pomocy

· zachęcenie do wypowiadania się nt. przeżywanych emocji

· kształtowanie prawidłowej postawy i rozwijanie sprawności ruchowych

· rozwijanie umiejętności rysowania

· zachęcanie do zabaw badawczych i wyciągania wniosków

· wdrażanie do zgodnych zabaw zespołowych

· budzenie wrażliwości na potrzeby innych

· aktywizowanie myślenia i mowy

· nabywanie umiejętności łączenia ustalonego ruchu z treścią piosenki i muzyką

· doskonalenie koordynacji wzrokowo –ruchowej

· rozwijanie zainteresowań literaturą dziecięcą

· rozwijanie uwagi i spostrzegawczości

· zachęcanie do porównywania liczebności zbiorów poprzez przeliczanie

· doskonalenie słuchu fonematycznego

Tematy kompleksowe oraz ogólne cele wychowawczo – dydaktyczne na miesiąc KWIECIEŃ 2024r.

Temat tygodnia: „ZWIERZĘTA NA WSI”

Cele ogólne:

· poszerzanie wiedzy oraz usystematyzowanie wiadomości o zwierzętach żyjących na wsi

· poszerzanie wiadomości nt. przetworów z mleka

· poszerzenie wiedzy nt. produktów odzwierzęcych

· kształtowanie postawy odpowiedzialności za zwierzęta

· wyrabianie postawy, współdziałania, koleżeństwa i pomocy

· kształtowanie głosu i umiejętności posługiwania się nim

· usprawnianie narządów mowy poprzez śpiewanie określonych sylab na znaną melodię

· kształtowanie prawidłowej postawy i doskonalenie sprawności : zwinności i szybkości

· doskonalenie zmysłu równowagi

· rozwijanie spostrzegawczości i koncentracji uwagi

· budzenie wrażliwości na potrzeby innych, wyrabianie postawy, współdziałania, koleżeństwa i pomocy

· kształtowanie pojęć: para, taki sam i wdrażanie do posługiwania się nimi

· wdrażanie do bezpiecznego zachowywania się w czasie zabaw

· wdrażanie do dbania o higienę i estetykę

Temat tygodnia: „DBAMY O ZDROWIE”

Cele ogólne:

· wyrabianie postawy współdziałania, koleżeństwa i pomocy

· przezwyciężanie lęku przed wizytą lekarską

· przezwyciężanie niechęci do potraw

· zachęcanie do częstej relaksacji poprzez śmiech

· wdrażanie do bezpiecznego posługiwania się nożyczkami

· zachęcanie do wypowiadania się na forum grupy

· rozwijanie samodzielności, myślenia, spostrzegawczości

· wdrażanie do samodzielnego ubierania się i rozbierania

· doskonalenie słuchu fonematycznego

· wyrabianie postawy, współdziałania, koleżeństwa i pomocy

· ćwiczenie motoryki małej

· rozwijanie sprawności ruchowej

· zwracanie uwagi na bezpieczeństwo

· doskonalenie pamięci

· budzenie wrażliwości na potrzeby innych

· zachęcanie do zabaw tematycznych

· kształcenie umiejętności swobodnego wypowiadania się na podany temat

· wykorzystanie własnych doświadczeń w zabawie, odgrywanie ról

· nabywanie umiejętności prawidłowego liczenia

· wdrażanie do posługiwania się liczebnikami porządkowymi

· doskonalenie procesów analizy i syntezy wzrokowej

· doskonalenie umiejętności orientacji w schemacie własnego ciała

· wdrażanie do starannego wykonania pracy i porządkowania miejsca pracy

· rozwijanie ekspresji ruchowej przy muzyce

· rozwijanie myślenia, pamięci

Temat tygodnia: „W ŚWIECIE SZTUKI”

Cele ogólne:

· rozróżnianie swoich emocji oraz emocji innych osób

· nabywanie świadomości, iż wszyscy mamy prawo do odczuwania i wyrażania własnych emocji

· rozpoznawanie kolorów kojarzenie koloru z jego nazwą

· rozbudzanie wyobraźni i wrażliwości muzycznej

· poznanie pojęć: „scena”, „widownia”

· wykorzystywanie swojej wiedzy w praktyce

· przeżywanie radości z twórczego działania

· realizowanie własnej wizji plastycznej

· odkrywanie różnych aspektów dzieła muzycznego: jego formy, tempa, rytmu, dynamiki i nastroju

· kulturalne zwracanie się do siebie

· zgodne korzystanie ze wspólnych zabawek

· rozwijanie percepcji wzrokowej

· odczuwanie satysfakcji i radości z efektów podejmowanych działań twórczych

· wyciszenie, regeneracja organizmu

· rozumienie pojęć: pod, nad, obok, w, za

· rozwijanie umiejętności współpracy w parze

· zacieśnianie więzi koleżeńskich

· okazywanie życzliwości i uprzejmości innym

· rozwijanie percepcji słuchowej

· wzbogacenie słownika czynnego

· rozwijanie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej

· dokładne wykonywanie poleceń nauczyciela

· rozwijanie percepcji wzrokowej

· utrwalenie tekstu, melodii, układu ruchowego

· używanie wyrazów przeciwstawnych

· dostarczenie radości z zabawy jako pozytywnego bodźca w rozwoju

Temat tygodnia: „ŚWIĘTO ZIEMI”

Cele ogólne:

· zachęcanie do swobodnych wypowiedzi na temat piękna przyrody

· zachęcanie do dbania o najbliższe otoczenie na co dzień i wyrabianie nawyków proekologicznych

· zachęcenie do obserwacji roślin

· rozbudzanie wrażliwości i szacunku wobec przyrody

· kształcenie postawy współodpowiedzialności za najbliższe otoczenie

· wykazanie pożytecznej roli biedronek

· zachęcenie do eksperymentowania i wyciągania wniosków

· inspirowanie do działań ekologicznych

· rozumienie, że jesteśmy częścią przyrody, o którą trzeba dbać

· zaspokojenie naturalnej potrzeby zabawy

· doskonalenie umiejętności kolorowania

· zachęcanie do wspólnej zabawy; zwrócenie uwagi na pożyteczną rolę pszczół

· wykazanie zdrowotnych właściwości miodu

· wyrabianie poczucia empatii oraz postawy współczucia i pomocy

· wdrażanie do samodzielnego wyboru zabawek i porządkowania ich po skończonej zabawie

· utrwalanie znajomości nazw i kształtów figur geometrycznych

· zachęcenie do aktywnego uczestnictwa w zajęciu

· rozwijanie inwencji twórczej i pomysłowości

· zachęcenie do rozwijana inwencji plastycznej

· zaspokojenie naturalnej potrzeby zabawy np. konstrukcyjnej

· zachęcanie do aktywności oraz kształtowanie wyczucia własnego ciała i przestrzeni

· utrwalenie znajomości dni tygodnia

Tematy kompleksowe oraz ogólne cele wychowawczo – dydaktyczne na miesiąc MARZEC 2024

Temat tygodnia: „MARCOWA POGODA”

Cele ogólne:

· wzbogacenie wiadomości na zjawisk atmosferycznych i określeń pogody

interesowanie się zjawiskami pogodowymi

· zapoznanie z nazwami rodzajów wiatru oraz pozytywnymi i negatywnymi skutkami działania wiatru

· rozumienie zależności między rodzajem ubrania a pogodą

· kształtowanie umiejętności rozumienia związków przyczynowo – skutkowych

· nabywanie umiejętności prawidłowego liczenia i porównywania ilości elementów

· wdrażanie do kulturalnego zachowywania się

· zachęcanie do zabawy dzieci nieśmiałe

· zachęcanie do rozwijania własnych zainteresowań

· rozwijanie wyobraźni dzieci podczas zabawy z elementami dramy

· rozwijanie sprawności manualnych

· kształtowanie sprawności i zwinności ruchowych, rozwijanie ekspresji ruchowej

· wdrażanie do przestrzegania zasad higieny

· wzmacnianie aparatu oddechowego

· kształtowanie umiejętności posługiwania się głosem

· zachęcanie do inicjowania zabawy z przestrzeganiem ustalonych zasad

· doskonalenie analizy i syntezy wzrokowej

· wzbogacanie doświadczeń plastycznych

· wdrażanie do bezpiecznych zabaw na placu

· zachęcanie do rozmów o uczuciach

· rozwijanie sprawności językowych

· doskonalenie śpiewu zbiorowego

Temat tygodnia: „CZEKAMY NA WIOSNĘ”

Cele ogólne:

· wzbogacanie i usystematyzowanie wiedzy na temat wiosny i jej zwiastunów;

· kształtowanie umiejętności dostrzegania i porównywania zmian zachodzących w przyrodzie

· ukazanie piękna budzącej się do życia przyrody

· wdrażanie do poszanowania książek, jako źródła wiedzy

· wdrażanie do odkładania zabawek na miejsce

· zachęcanie do inicjowania zabawy z przestrzeganiem ustalonych, w grupie zasad

· ćwiczenie spostrzegawczości

· rozwijanie myślenia oraz pamięci słuchowej, odtwórczej

· doskonalenie umiejętności matematycznych

· dostrzeganie regularności podczas układania rytmu

· dokonuje analizy i syntezy sylabowej wyrazów

· zachęcenie do kolorowania wg podanego rytmu

· doskonalenie myślenia przyczynowo -skutkowego

· kształtowanie prawidłowej postawy ruchowej

· przestrzeganie zasad zabawy wg wyznaczonych reguł

· rozwijanie poczucia rytmu, tempa oraz reagowania na słowa piosenki

zachęcenie do zdrowej rywalizacji

· doskonalenie spostrzegawczości

· rozwijanie mowy , myślenia i spostrzegawczości

· rozwijanie wrażliwości czuciowej, myślenia i mowy

· rozwijanie inwencji twórczej podczas projektowania pracy

· wdrażanie do bezpieczeństwa

· rozwijanie logicznego myślenia i odwoływania się do swojej wiedzy

· zachęcanie do rozmawiania o swoich odczuciach

Temat tygodnia: „JUŻ WIOSNA”

Cele ogólne:

· określanie charakterystycznych cech wiosny na podstawie utworów i na podstawie obserwacji przyrody

· poszerzanie wiadomości na temat przyjścia wiosny

· poszerzenie wiadomości na temat tradycji wiosennych

· zapoznanie z ludowym zwyczajem pożegnania zimy

· zapoznanie z kolejnością pór roku

· wdrażanie do posługiwania się pojęciami: wysoko, nisko, najwięcej, najmniej

· wdrażanie do odkładania zabawek na miejsce

· rozbudzanie własnej inicjatywy i zachęcanie do inicjowania zabawy z przestrzeganiem, ustalonych w grupie zasad

· doskonalenie umiejętności planowania na płaszczyźnie

· wdrażanie do samodzielności

· wdrażanie do słuchania poleceń nauczyciela

doskonalenie słuchu fonematycznego

· wdrażanie do prawidłowego wykonywania zadań ruchowych

· wdrażanie do samodzielnego ubierania się i rozbierania

· doskonalenie spostrzegawczości

· wdrażanie do skupiania uwagi

· nabywanie umiejętności łączenia ustalonego ruchu z treścią piosenki i muzyką

· rozwijanie umiejętności grafomotorycznych

· rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej i sprawności manualnych

· wdrażanie do samodzielności

· kształcenie umiejętności współdziałania w zespole

· poszerzanie doświadczeń i umiejętności plastycznych

· wdrażanie do samodzielnego wieszania ubrania

· wzmacnianie poczucia wartości

Temat tygodnia: „WIELKANOC”

Cele ogólne:

· zapoznawanie z tradycjami świąt wielkanocnych

· poznanie sposobu wysiewu owsa

· wdrażanie do poprawnego stosowania liczby pojedynczej i mnogiej

· wdrażanie do prawidłowego posługiwania się pojęciami: małe, duże, średnie

· doskonalenie umiejętności przeliczania

· rozbudzanie własnej inicjatywy i zachęcanie do inicjowania zabawy z przestrzeganiem zasad

· doskonalenie sprawności ruchowych

· zachęcanie do inicjowania zabawy z przestrzeganiem ustalonych, w grupie zasad

· wzbogacanie wrażeń dotykowych oraz słownictwa

· usprawnianie analizatorów: wzrokowego, dotykowego oraz wzbogacanie słownictwa

· wyrabianie umiejętności ruchowego reagowania na dźwięki muzyczne

· rozwijanie uwagi i myślenia

· rozwijanie wyobraźni, koordynacji wzrokowo – ruchowej

· zachęcanie do wypowiedzi na forum grupy

· rozwijanie zainteresowań projektowaniem oraz zainteresowań plastycznych

· zachęcanie do starannego wykonania pracy plastycznej

· kształcenie umiejętności orientacji w przestrzeni

· zachęcenie do mówienia o swoich uczuciach i emocjach

Tematy kompleksowe oraz ogólne cele wychowawczo – dydaktyczne na miesiąc LUTY 2024r.

Temat tygodnia: „ZWIERZĘTA AFRYKAŃSKIE”

Cele ogólne:

· poznanie wybranych zwierząt egzotycznych

· pogłębianie wiadomości nt. zwierząt egzotycznych

· zachęcanie do zabawy dzieci nieśmiałe

· zachęcanie do swobodnego wypowiadania się

· rozbudzanie ciekawości poznawczej i wzbogacanie wiedzy o świecie

· kształtowanie umiejętności uważnego słuchania

· wykorzystanie posiadanej wiedzy i rozwijanie wyobraźni

· doskonalenie słuchu fonematycznego

· rozwijanie spostrzegawczości

· kształcenie umiejętności właściwej siły nacisku jako przygotowanie do nauki pisania

· zaspokojenie naturalnej potrzeby zabawy

· doskonalenie sprawności motoryki małej i zachęcanie do starannego kolorowania

· rozwijanie sprawności fizycznej i kształtowanie prawidłowej postawy ruchowej

· rozwijanie umiejętności tworzenia opowiadania

· wdrażające do poznawania i przestrzegania reguł oraz kształtowanie odporności emocjonalnej

· doskonalenie orientacji w przestrzeni

· poszerzanie doświadczeń technicznych

· doskonalenie umiejętności przeliczania i posługiwania się liczebnikami głównymi w zakresie 1-6

Temat tygodnia: „U FRYZJERA”

Cele ogólne:

· poszerzanie wiedzy nt. pracy ludzi w zawodzie fryzjerskim

· wyrabianie poczucia szacunku dla pracy fryzjera/fryzjerki

· zwrócenie uwagi na rodzaj, nazwę fryzury, na kolor włosów i objaśnienie nazw: blondyn, blondynka, szatyn, szatynka, brunet, brunetka

· wdrażanie do samodzielnego wyboru zabawek i porządkowania ich po skończonej zabawie

· doskonalenie umiejętności wycinania

· doskonalenie sprawności fizycznej, rozwijanie prawidłowej postawy

· przestrzeganie zasad bezpiecznej zabawy

· rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej

· kształtowanie odporności emocjonalnej

· zachęcanie do wypowiadania się nt. swoich odczuć

· wyjaśnienie zjawiska elektryzowania się włosów w kontakcie z syntetyczną tkaniną

· rozwijanie wymowy dzieci poprzez ćwiczenia artykulacyjne

· rozpoznawanie przedmiotów na podstawie dźwięków, jakie wydają i odtwarzanie dźwięków

· wdrażanie do estetycznego wykonania pracy

· rozwijanie umiejętności matematycznych: klasyfikowania, i orientacji w przestrzeni, doskonalenie umiejętności segregowania i klasyfikowania

· zachęcanie do rozwijania zainteresowań plastycznych

· poszerzanie doświadczeń plastyczno-technicznych

Temat tygodnia: „W KUCHNI”

Cele ogólne:

· zapoznanie z pracą kucharki

· poszerzenie wiadomości nt. atrybutów jej pracy, higieny i bezpieczeństwa pracy

· wyróżnianie sylab w nazwach sprzętów kuchennych

· zachęcanie do wspólnej zabawy i sprzątania po zabawie

· rozwijanie słuchu fonematycznego i koordynacji wzrokowo-ruchowej

· utrwalanie nazw sztućców, rozróżnianie wielkości i przeznaczenia

· utrwalenie, rozróżnianie i nazywanie prawej i lewej strony

· kształtowanie prawidłowej postawy i rozwijanie ogólnych sprawności ruchowych

· zachęcanie do wyrażania swoich upodobań i emocji związanych ze spożywaniem rożnych potraw

· kształcenie wyobraźni muzycznej poprzez własną ekspresję

· zachęcanie do zdrowego odżywiania

· poznawanie znaczenia zdrowego odżywiania dla zdrowia

· wyrabianie nawyku kulturalnego zachowania się przy stole

· kształtowanie umiejętności grupowania obiektów wg określonej cechy

· zachęcenie do porównywania wielkości przedmiotów, stosowania odpowiednich przyimków

· wyrabianie higienicznych i kulturalnych nawyków

· zachęcanie do wypowiadania się nt. swoich odczuć

Temat tygodnia: „ZIELONY OGRÓDEK W SALI”

Cele ogólne:

· zapoznanie z czynnikami niezbędnymi do wzrostu rośliny

· kształtowanie nawyku dbania o rośliny

· zachęcanie do wykonywania wizytówek dla hodowanych roślinek

· rozpoznawanie mięty i bazylii za pomocą węchu

· wzbogacanie słownictwa o pojęcia: szklarnia, rośliny doniczkowe, sadzonki

· zachęcanie do rozwijania zainteresowań dzieci

· rozwijanie zmysłów dzieci

· wdrażanie do wyrazistej wypowiedzi na forum grupy-rozwijanie pamięci odtwórczej

· rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat

· zaspokajanie naturalnej potrzeby zabawy

· zachęcenie do zdrowego odżywiania

· rozwijanie sprawności ruchowej

· kształtowanie odporności emocjonalnej

· rozwijanie poczucia rytmu

· zachęcanie do aktywnego słuchania muzyki

· rozwijanie zainteresowań literatura dziecięcą

· utrwalanie nazw kolorów, wdrażanie do starannego kolorowania

· wdrażanie do sprawnego wykonywania poleceń nauczyciela i skupiania uwagi na wykonywanej czynności

· wdrażanie do prawidłowego posługiwania się kredką i starannego wypełniania płaszczyzny oznaczonej konturem

· rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej

· zachęcanie do mówienia o uczuciach

Tematy kompleksowe oraz ogólne cele wychowawczo – dydaktyczne na miesiąc STYCZEŃ 2024r.

Temat tygodnia: „PTAKI ZIMĄ”

Cele ogólne:

· zapoznanie z nazwami zimujących u nas ptaków: gila, sikorki i wróbla

i ich wyglądu

· zachęcenia do niesienia ptakom pomocy w czasie zimy

· przygotowywanie pokarmu dla ptaków

· rozumienie potrzeby dokarmiania ptaków w czasie zimy

· zachęcenie do mówienia o swoich odczuciach

· kształcenie koncentracji uwagi

· kształcenie umiejętności poprawnego budowania zdań

· zachęcenie do zgodnych zabaw zespołowych oraz kulturalnego odnoszenia się do siebie

· rozwijanie logicznego myślenia podczas tworzenia opowiadania

· kształtowanie prawidłowej postawy w czasie ćwiczeń

· rozwijanie zainteresowań grami, układankami, konstruowaniem i malowaniem

rozwijanie wyobraźni konstrukcyjnej

· utrwalanie sposobu gry na instrumentach perkusyjnych; doskonalenie umiejętności ruchowego reagowania na dźwięki muzyczne

· kształcenie słuchu fonematycznego

· rozwijanie analizy i syntezy wzrokowej

· wdrażanie do prawidłowego posługiwania się określeniami stosunków przestrzennych

· wdrażanie do samoobsługi

· rozwijanie wyobraźni ruchowej, ekspresji plastycznej

· rozwijanie improwizacji tanecznej

Temat tygodnia: „W LODOWEJ KRAINIE ”

Cele ogólne:

· budzenie zainteresowań przyrodą, życiem ludzi i zwierząt na Dalekiej Północy

· wzbudzanie zainteresowań życiem zwierząt żyjących w trudnych warunkach

· poszerzenie wiedzy o otaczającym świecie

· rozbudzanie ciekawości poznawczej

· rozwijanie wrażliwości na wartości muzyczne, rozwijanie umiejętności odtwarzania ruchem tekstu śpiewanego, ekspresji ruchowej

· rozwijanie plastycznych uzdolnień dzieci

· kształcenie umiejętności łączenia różnych technik plastycznych

· wykorzystywanie własnych wyobrażeń do pokazania w formie plastycznej Lodowej Krainy

· zachęcanie do aktywności ruchowej, rozwijane sprawności fizycznej: celności rzutu i chwytu, zręczności

· kształtowanie uwagi podczas słuchania opowiadań, bajek

· ćwiczenie spostrzegawczości, cierpliwości, koncentracji uwagi

· rozwijanie słuchu fonematycznego poprze dzielenie nazw na sylaby

· wdrażanie do bezpiecznych zabaw na powietrzu, na śniegu

· wdrażanie do poznawania i przestrzegania reguł oraz kształtowanie odporności emocjonalnej

· wdrażanie do zgodnej zabawy i dzielenia się zabawkami

· doskonalenie wymowy

· zachęcenie do zdrowych nawyków

· zachęcanie do zabaw zespołowych, mówienia umiarkowanym głosem i sprzątania po skończonej zabawie

· rozwijanie umiejętności matematycznych

· doskonalenie umiejętności starannego wycinania nożyczkami z przestrzeganiem zasad bezpieczeństwa

Temat tygodnia: „ŚWIĘTO BABCI I DZIADKA”

Cele ogólne:

· zachęcanie do swobodnego wypowiadania się na temat Babci i Dziadka

· kształtowanie pojęć: rodzina, portret

· nabywanie poczucia przynależności do rodziny

· zachęcenie do wypowiadania się nt. swoich dziadków, wzmacnianie więzi emocjonalnej z babcią i dziadkiem , kształtowanie szacunku dla babci i dziadka

· zapoznanie z zabawkami z dzieciństwa naszych dziadków

· kształtowanie pojęcia „prezent” i wzmacnianie odporności emocjonalnej poprzez pokonywanie trudności

· wdrażanie do odkładania zabawek na miejsce

· kształcenie cierpliwości podczas oczekiwania na swoją kolej wypowiedzi

· zachęcanie do zabaw przy znanych dzieciom piosenkach

· zwracanie uwagi na estetykę wykonania pracy oraz na sposób trzymania kredki

· nabywanie swobody wypowiedzi na forum grupy oraz rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej

· rozwijanie zainteresowań muzycznych

· kształcenie umiejętności klasyfikowania według wielkości, koloru; utrwalanie pojęcia „para”

· kształcenie pamięci odtwórczej

Temat tygodnia: „BEZPIECZNE ZABAWY NA ŚNIEGU”

Cele ogólne:

· zachęcenie do przebywania na świeżym powietrzu

· poznanie miejsc i zasad bezpiecznej zabawy zimowej

· zachęcanie do zabawy dzieci nieśmiałe

· zachęcanie do aktywności oraz kształtowanie wyczucia własnego ciała i przestrzeni

· rozwijanie logicznego myślenia podczas układania opowiadania

· kształtowanie umiejętności tworzenia logicznych wypowiedzi, do wyciągania wniosków zachęcanie do poprawnego, pojedynczego wypowiadania się i słuchania innych

· doskonalenie sprawności manualnych

· ćwiczenie uwagi, spostrzegawczości i cierpliwości

· usprawnianie motoryki małej i koordynacji wzrokowo – ruchowej

· wdrażanie do poznawania i przestrzegania reguł oraz kształtowanie odporności emocjonalnej

· zachęcanie do stosowania się do reguł i zasad zabawy w „Berka”

· rozwijanie zainteresowań literatura dziecięcą

· poznanie figury geometrycznej “kuli”

· zachęcenie do zdrowego stylu życia

· doskonalenie umiejętności liczenia i porównywania ilości elementów

· usprawnianie narządy mowy

· przygotowywanie do czytania i pisania poprzez rozwijanie słuchu fonematycznego

· rozwijanie myślenia podczas odgadywania zagadek

· rozwijanie sprawności manualnych i koordynacji wzrokowo – ruchowej

· doskonalenie pamięci odtwórczej

· wdrażanie do samoobsługi

Tematy kompleksowe oraz ogólne cele wychowawczo – dydaktyczne na miesiąc GRUDZIEŃ 2023r.

Temat tygodnia: „ODWIEDZI NAS SW. MIKOŁAJ”

Cele ogólne:

-rozwijanie ekspresji twórczej i plastycznej

-wdrażanie do sprzątania po skończonej zabawie

-doskonalenie motoryki małej

-rozwijanie umiejętności wypowiadania się i tworzenia dłuższych wypowiedzi

-poznanie sposobów relaksacji

-rozwijanie zainteresowań dzieci

-zachęcanie do zgodnych zabaw zespołowych

-doskonalenie orientacji w przestrzeni

-doskonalenie równowagi i koordynacji ruchowej

-budzenie radości ze wspólnych zabaw

-doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej

-rozwijanie empatii

-kształcenie koncentracji uwagi

-wdrażanie do kulturalnego zachowania się, używania form grzecznościowych

-rozwijanie zmysłu dotyku

-doskonalenie analizy sylabowej

-rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie do 6

-kształtowanie umiejętności matematycznych

-zachęcanie do bezpiecznych zabaw na śniegu

-nabieranie odwagi w czasie własnych wystąpień

Temat tygodnia: „CZEKAMY NA ŚWIĘTA BOŻEGO NARODZENIA”

Cele ogólne:

-rozwijanie aktywności poznawczej

-zapoznanie z tradycjami bożonarodzeniowymi

-nabywanie umiejętności formułowania poprawnych, zrozumiałych wypowiedzi nt. świąt

-zachęcanie do kulturalnego odnoszenia się do siebie

-rozwijanie wyobraźni i poczucia estetyki podczas komponowania prac plastycznych

-rozwijanie wyobraźni i inwencji twórczej

-wdrażające do przestrzegania reguł oraz kształtowanie odporności emocjonalnej

-usprawnianie aparaty mowy

-kształcenie uwagi i poczucia słuchu podczas nauki piosenek świątecznych

-rozumienie zakresu pojęcia ,,ozdoby choinkowe”

-wzbudzanie zainteresowania matematyką poprzez manipulowanie na zbiorze przedmiotów

-rozróżnianie pojęć: świerk – choinka (np. podczas ubierania drzewka)

-wdrażanie do prawidłowego stosowania pojęć określających położenie przedmiotu w przestrzeni: wyżej, niżej

-utrwalenie dni tygodnia

-rozwijanie myślenia przyczynowo – skutkowego

-próby wyciągania wniosków i analizowania treści obrazków

-doskonalenie zmysłu obserwacji

-zachęcanie do wspólnej zabawy dzieci nieśmiałe

-kształcenie słuchu muzycznego i poczucia rytmu

– wdrażanie do posługiwania się określeniami: z prawej strony, z lewej strony, na wprost, obok, przy

-ćwiczenia analizy i syntezy wzrokowej

-kultywowanie tradycji śpiewania kolęd

-wypowiadanie się na temat samopoczucia w czasie całego dnia

Temat tygodnia: „JUŻ ZIMA”

Cele ogólne:

-rozwijanie wypowiedzi dzieci wynikające z obserwacji

-doskonalenie orientacji na kartce

-zachęcanie do budowania dłuższych wypowiedzi

-zachęcenie do zgodnych zabaw zespołowych oraz kulturalnego odnoszenia się do siebie

-doskonalenie analizy i syntezy sylabowej

-rozwijanie sprawności ruchowej i doskonalenie prawidłowej postawy

-wdrażane do słuchania poleceń

-ćwiczenie pamięci odtwórczej

-wdrażanie do zgodnej zabawy i sprzątania po skończonej zabawie

-zachęcenie do mówienia umiarkowanym głosem

-zapoznanie z utworem muzyki poważnej

-wdrażanie do uważnego słuchania muzyki

-zapoznanie z odpowiednim ubiorem w czasie zimy

-wdrażanie do dbałości o odpowiedni ubiór w czasie zabawy

– wdrażanie do samodzielnego przebierania się w szatni

-doskonalenie spostrzegawczości i koordynacji wzrokowo-ruchowej

-doskonalenie umiejętności wycinania

-kształcenie umiejętności tworzenia zbiorów równolicznych i różnolicznych

-kształcenie nawyków higienicznych

-rozwijanie myślenia i koncentracji uwagi

-poszerzanie słownictwa dzieci

Tematy kompleksowe oraz ogólne cele wychowawczo – dydaktyczne na miesiąc LISTOPAD 2023r.

Temat tygodnia: „ Jesienna pogoda”

· zachęcanie dzieci do obserwowania zjawisk pogodowych

· rozwijanie kompetencji językowych poprzez wypowiedzi na temat obserwowanych zjawisk atmosferycznych

· rozwijanie wrażliwości muzycznej i umiejętności wokalnych; wyrażanie charakteru muzyki – interpretacja ruchowa,

· rozwijanie wyobraźni ruchowej podczas zabaw przy muzyce

· kształtowanie prawidłowej postawy podczas ćwiczeń

· rozwijanie sprawności manualnych

· zwracanie uwagi na sprzątanie po skończonej pracy czy zabawie

· zachęcanie do eksperymentowania

· tworzenie zbiorów z uwzględnieniem cech jakościowych: wielkości, wysokości, koloru;

· utrwalanie pojęć: para, prawy, lewy,

· zwrócenie uwagi na różne kształty i wielkość chmur

· doskonalenie wypowiadania się dłuższymi zdaniami

· doskonalenie śpiewu zbiorowego

· zwracanie uwagi na kulturalne odnoszenie się do innych

· zachęcanie do uważnego słuchania utworów i wykonywania nt. pracy plastycznej

· rozwijanie wrażliwości kolorystycznej poprzez zabawę z kolorem i tworzenie barw pochodnych

· wdrażanie do dbania o higienę osobistą

· doskonalenie umiejętności przeliczania

Temat tygodnia: „JESTEM MAŁYM PATRIOTĄ”

· wdrażanie do zabawy wg swoich zainteresowań

· rozwijanie koordynacji ruchów, wytrwałości

· wdrażanie do uważnego słuchania, zachęcanie do odpowiadania na pytania

· rozwijanie inwencji twórczej,

· rozwijanie zainteresowań plastycznych oraz wdrażanie do estetycznego wykonywania pracy

· doskonalenie procesów analizy i syntezy sylabowej

· szybkie reagowanie na sygnały umowne

· poznanie legendy powstania państwa polskiego

· przybliżanie wiadomości z zakresu historii Ojczyzny

· zapoznanie ze znanymi miejscami w stolicy Polski

· poznanie wybranych zabytków Warszawy

· zapoznanie z symbolami narodowymi

· utrwalanie wyglądu godła Polski

· zachęcanie do aktywnego słuchania muzyki poważnej

· utrwalenie znajomości symboli narodowych zachęcanie do tworzenia i pokazywania postawy patriotycznej

· rozwijanie kompetencji matematycznych , prawidłowe posługiwanie się określeniami: większy, mniejszy, wyższy, niższy

· wzmacnianie więzi dzieci z najbliższym środowiskiem

· szybkie reagowanie na sygnały umowne, wdrażanie do zgodnej współpracy w grupie

· poszerzanie umiejętności rysowania postaci

· zwracanie uwagi na przebywanie w uporządkowanym otoczeniu

· rozwijanie koordynacji ruchów, wytrwałości

· wyrabianie zwinności i orientacji przestrzennej

· doskonalenie słuchu fonematycznego

· rozwijanie motoryki małej

· zachęcenie do spokojnych zabaw

Temat tygodnia: „Co robimy w chłodne dni”

· zachęcenie do udziału w zabawach porannych dzieci nieśmiałe

· rozwijanie umiejętności formułowania poprawnych pod względem składniowym wypowiedzi językowych

· zachęcenie do porównywania wyglądu dwóch przedmiotów

· zachęcanie do rozwijania własnych zainteresowań

· kształtowanie umiejętności szybkiego przemieszczania się

· rozwijanie sprawności fizycznych: zwinności

· doskonalenie podskoków obunóż

· rozwijanie umiejętności kolorowania

· doskonalenie posługiwania się nożyczkami

· wdrażanie do bezpieczeństwa

· rozwijanie umiejętności spostrzegania, obserwowania, uwagi

· rozwijanie umiejętności klasyfikowania według jednej cechy: przeznaczenia

· kształcenie uwagi dzieci, zachęcanie do słuchania poleceń

· rozwijanie umiejętności dobrej zabawy oraz doskonalenie sprawności manualnych

· rozwijanie umiejętności tanecznych i wokalnych

· wdrażanie do prawidłowego reagowania ruchem na muzykę

· rozwijanie logicznego myślenia, odwoływanie się do własnej wiedzy i koncentracji uwagi

· rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej, wyobraźni i poczucia estetyki

Temat tygodnia: „Zwierzęta domowe”

· poszerzanie wiedzy o zwierzętach hodowanych w domu, rozwijanie zainteresowań dzieci

· kształtowanie postawy odpowiedzialności za zwierzęta

· nauka przyjmowania bezpiecznej pozycji podczas kontaktu z małym i dużym psem

· doskonalenie precyzyjnego kolorowania

· zwracanie uwagi na szybkie reagowanie na polecenia

· rozwijanie koordynacji wzrokowej

· doskonalenie sprawności grafomotorycznych

· rozwijanie pamięci odtwórczej

· zachęcanie do zabaw wszystkie dzieci a w szczególności dzieci nieśmiałe

· nabywanie umiejętności łączenia ustalonego ruchu z treścią piosenki i muzyką, zachęcanie do wspólnej zabawy

· doskonalenie analizy słuchowej wyrazów

· rozwijanie umiejętności uważnego słuchania

· rozwijania myślenia matematycznego; nabywanie umiejętności prawidłowego liczenia i porównywania ilości dwóch zbiorów, doskonalenie umiejętności przeliczania

· rozwijanie motoryki dużej i zaspokojenie potrzeby ruchu

· poszerzanie doświadczeń plastycznych dzieci, zachęcanie do malowania palcami i wdrażanie do starannego wykonania pracy plastycznej

· wdrażanie do bezpiecznej zabawy na placu

· zachęcanie do rozmowy o emocjach

Tematy kompleksowe oraz ogólne cele wychowawczo – dydaktyczne na miesiąc PAŹDZIERNIK 2023

Temat tygodnia: „DARY OGRODU”

· rola warzyw dla zdrowia, wdrażanie do zdrowego odżywiania się, spożywania owoców i warzyw w formie surowej i lekko przetworzonej (surówki, sałatki, warzywa gotowane), zachęcenie do próbowania warzyw mniej znanych;

· doskonalenie syntezy sylabowej nazw warzyw

· rozwijanie myślenia w toku rozwiązywania zadań stawianych dzieciom do wykonania

· kształcenie umiejętności wypowiedzi w oparciu o ilustrację

· pokonywanie nieśmiałości podczas wypowiadania się na forum grupy

· umiejętność relaksacji

· kształtowanie prawidłowej postawy ruchowej i reagowania na sygnały, doskonalenie motoryki i zaspokojenie potrzeby ruchu,

· rozwijanie wyobraźni twórczej,

· nabywanie umiejętności klasyfikowanie przedmiotów wg rodzaju i koloru oraz prawidłowego liczenia w zakresie 1-4 (i więcej),

· posługiwania się liczebnikami porządkowymi 1 – 4

· doskonalenie koordynacji ruchowo-wzrokowej,

· rozwijanie umiejętności dostrzegania zmian charakteru muzyki i wyrażania jej ruchem,

· wdrażanie do bezpiecznego posługiwania się nożyczkami i sprzątania po skończonej pracy,

· nabywanie umiejętności wypowiadania się w różnych technikach plastycznych za pomocą kształtu i barwy,

· rozwijanie zmysłu dotyku, węchu i smaku,

· zwracanie uwagi na utrzymanie ładu i porządku wokół siebie.

Temat tygodnia: „DRZEWA JESIENIĄ”

· budzenie zainteresowania światem przyrody i jego znaczeniem dla życia i zdrowia człowieka, poszerzanie wiedzy o środowisku przyrodniczym jesienią,

· budowanie więzi emocjonalnej z przyrodą, rozwijanie wrażliwości na piękno jesiennej przyrody,

· poznanie parku i lasu jako ekosystemów,

· zapoznanie z gatunkami drzew,

· rozwijanie umiejętności dziecka w zakresie współpracy w grupie: podejmowanie prób przezwyciężania nieśmiałości, czerpanie radości ze wspólnej zabawy, rozstrzygania nieporozumień i konfliktów we właściwy sposób (rozmowa, negocjacja, kompromis), panowanie nad trudnymi emocjami,

· kształtowanie umiejętności budowania dłuższych zdań i stosowania określeń: na, obok, pod;

· zachęcanie do zabaw wg zainteresowań, wdrażanie do odkładania zabawek na miejsce

· wskazanie naturalnych okazów będących odpowiednikami obrazków,

· nabywanie umiejętności porządkowania zbiorów według malejącej i wzrastającej liczby elementów,

· doskonalenie sprawności fizycznej,

· doskonalenie motoryki małej,

· utrwalenie kierunków oraz rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej, jako przygotowanie do nauki czytania i pisania;

· wyrażanie rozumienia świata poprzez ekspresję plastyczną.

Temat tygodnia: „GRZYBY”

· dostrzeganie piękna i uroku lasu (barwy, zapachy), czerpanie radości z obcowania z przyrodą (spacery po lesie, zbieranie grzybów);

· dostrzeganie korzyści z zasobów leśnych (bogactwo grzybów),

· rozwijanie mowy i myślenia; wzbogacanie słownika czynnego i biernego; wydłużanie czasu koncentracji uwagi i słuchania innych.

· doskonalenie przeliczania liczebnikami głównymi.

· porównywanie dwóch obrazków, wskazywanie różnic,

· doskonalenie uwagi, koncentracji i pamięci,

· zachęcanie do aktywnego udziału w zabawach,

· wdrażanie do odkładania zabawek na miejsce dbałość o higienę osobistą,

· rozwijanie sprawności palców i dłoni poprzez łączenie różnych materiałów papierniczych,

· wzmacnianie poczucia własnej wartości dziecka w sytuacji zabawy,

· rozwijanie samodzielności we wszystkich obszarach, czerpanie radości z wykonywanych prac i ich efektów,

· zwracanie uwagi na zachowanie porządku w czasie zabawy.

Temat tygodnia: „ZWIERZĘTA W LESIE”

· obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią i wiązanie tych zmian z aktualną porą roku, rozwijanie wrażliwości na piękno przyrody,

· rozumienie znaczenia lasu w życiu zwierząt,

· sposoby zwierząt na przetrwanie zimy,

· utrwalenie nazw zwierząt leśnych,

· uświadamianie konieczności niesienia pomocy zwierzętom w przetrwaniu zimy,

· tworzenie zdrobnień do podanych słów,

· doskonalenie umiejętności wyrazistego mówienia, rozwijanie wypowiedzi i tworzenia dłuższych zdań,

· doskonalenie motoryki i zaspokojenie potrzeby ruchu, kształtowanie prawidłowej postawy ruchowej,

· rozpoznawanie i nazywanie emocji,

· zachęcanie do spontanicznej zabawy ze wszystkimi dziećmi

· nabywanie umiejętności prawidłowego trzymania kredki i starannego wykonania pracy,

· wdrażanie do odkładania zabawek na miejsce, zwracanie uwagi na zachowanie porządku w czasie zabawy,

· doskonalenie procesów analizy i syntezy wzrokowej,

· nabywanie umiejętności porządkowania zbiorów według malejącej i wzrastającej liczby elementów,

· zachęcanie do właściwego zagospodarowania czasu,

· posługiwanie się liczebnikami porządkowymi,

· rozwijanie umiejętności tanecznych i wokalnych,

· zachęcanie do kulturalnego odnoszenia się do siebie.

Tematy kompleksowe i zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne na Wrzesień 2023

Temat tygodnia: „JA I MOI KOLEDZY”

· poznanie kącików zabaw

· poznanie imion kolegów i koleżanek oraz integrowanie grupy

· zachęcanie do ćwiczeń ruchowych

· rozwijanie umiejętności wypowiadania się na temat

· zachęcanie do słuchania wypowiedzi innych

· poznanie najbliższego otoczenia przedszkola

· rozbudzanie wrażliwości na muzykę

· poznanie swojej wizytówki z imieniem

· zachęcenie do działania plastycznego

· wdrażanie do kulturalnego zachowywania się

· doskonalenie słuchu fonematycznego

· wdrażanie do słuchania poleceń

· rozwijanie sprawności fizycznych

· rozpoznawanie i nazywanie części ciała

· wdrażanie do bezpiecznej zabawy

· zachęcanie do zabawy dzieci nieśmiałe

· wdrażanie do kulturalnego zachowywania się

· rozwijane umiejętności przeliczania i tworzenia zbiorów w zakresie 4

· kształtowanie pojęcia para

· doskonalenie motoryki i zaspokojenie potrzeby ruchu

· rozwijanie wyobraźni ruchowej

· wdrażanie do odkładania zabawek na miejsce

· wdrażanie do bezpiecznej zabawy

· wdrażanie do zgodnej, cichej zabawy, słuchania siebie nawzajem, stosowania form grzecznościowych

Temat tygodnia: „NASZE PRZEDSZKOLE”

· zachęcanie do zabawy dzieci nieśmiałe

· integrowanie wszystkie dzieci wokół wspólnych działań

· nabywanie i rozwijanie poczucia empatii

· doskonalenie przeliczania zabawek

· zwracanie uwagi na właściwą zabawę w piaskownicy

· doskonalenie motoryki dużej

· rozwijanie spostrzegawczości i koncentracji uwagi

· rozwijanie sprawności ruchowej

· wdrażanie do zgodnej zabawy z innymi

· szybkie stawianie się na zbiórki

· rozwijanie umiejętności dobierania przedmiotów w pary

· utrwalanie znajomości swojego znaczka i nauka sprawnego ubierania się w szatni

· doskonalenie motoryki i zaspokojenie potrzeby ruchu

· zachęcanie do zapamiętywania znaków

· wdrażanie do zgodnej zabawy z innymi

· wyjaśnienie wpływu temperatury na proces rozpuszczania mydła

· rozwijanie inwencji twórczej dzieci

· doskonalenie posługiwania się przyborami

· doskonalenie wymowy dźwięków artykulacyjnych

· ćwiczenie umiejętności wycinania

· zachęcanie do spontanicznego wyrazistego mówienia

· utrwalanie nazw kolorów; próby tworzenia i nazywania barw pochodnych; zachęcanie do starannego wykonania pracy

· doskonalenie sprawności ruchowej

Temat tygodnia: „NA ULICY”

· wdrażanie do odkładania zabawek na miejsce

· utrwalanie, rozróżnianie i nazywanie prawej i lewej strony

· zapoznanie z zasadami przechodzenia przez ulicę

· doskonalenie pamięci odtwórczej

· ćwiczenie spostrzegawczości

· zachęcanie do bezpiecznej zabawy

· rozwijanie umiejętności precyzyjnego kolorowana

· cięcie nożyczkami szerokiego paska makulatury

· słuchanie poleceń nauczyciela

· ćwiczenie motoryki dużej; sprawne reagowanie na polecenia nauczyciela

· doskonalenie czynności samoobsługowych

· utrwalenie bezpiecznych zachowań na ulicy

· rozwijanie wyobraźni twórczej

· zaspokojenie naturalnej potrzeby zabawy wg zainteresowań

· doskonalenie orientacji w przestrzeni

· wdrażanie do słuchania poleceń nauczyciela

· nabywanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według kształtu

· zapoznanie ze znakami drogowymi

· doskonalenie motoryki i zaspokojenie potrzeby ruch

· rozumienie znaczenia znaków drogowych, jako symbolicznego przekazu informacji

· zachęcenie do zabaw dzieci nieśmiałe

· zapoznanie z dźwiękami pojazdów o specjalnym przeznaczeniu; kształcenie wrażliwości słuchowej

· zapoznanie z numerami alarmowymi

· ćwiczenie pamięci odtwórczej

· utrwalenie zasad bezpiecznych zachowań na ulicy

· usprawnianie motoryki małej; wdrażanie do estetycznego wykonania prac

· poznanie niektórych aspektów pracy policjanta i rozumienie jego społecznej roli; rozumienie, komu można podać swoje imię, nazwisko, adres

· utrwalanie numerów alarmowych i właściwego zachowania się w obliczu niebezpieczeństw

· utrwalanie kształtów i nazw figur geometrycznych

Temat tygodnia: „DARY SADU”

· wdrażanie do odkładania zabawek na miejsce

· rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej

· kształcenie uwagi i spostrzegawczości; zachęcanie do poprawnego konstruowania wypowiedzi; rozwijanie wrażliwości na piękno przyrody

· zachęcanie do uważnego słuchania i właściwego odpowiadania na pytania

· wdrażanie do zgodnej zabawy

· rozumienie zaznaczenia spożywania owoców

· kształtowanie wyobraźni poprzez naśladowanie wybranych zwierząt

· kształtowanie prawidłowej postawy ruchowej

· zachęcanie do zabaw z innymi dziećmi

· doskonalenie motoryki małej

· wdrażanie do odkładania zabawek na miejsce

· wzbogacanie słownictwa o pojęcia: kompot, konfitura, dżem, galaretka, sok

· kształtowanie umiejętności liczenia; i wdrażanie do posługiwania się pojęciem „tyle samo”

· doskonalenie zmysłu obserwacji

· zachęcanie do współzawodnictwa

· rozwijanie umiejętności słuchania i rozumienia muzyki oraz rozróżniania cech muzyki (dynamika, tempo, nastrój)

· samodzielne rozwiązywanie problemu

· doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej

· utrwalenie kolorów

· rozpoznawanie i nazywanie wybranych owoców krajowych

· kształcenie wrażliwości estetycznej

· pokonywanie nieśmiałości podczas odgadywania zagadek

· zachęcanie do zabawy zgodnej i ciche

Skip to content