Biedronki

Nauczyciele: mgr Karolina Forgiel

mgr Anna Tutaj – Skibińska

Oddział pracuje w godzinach 7.00-16.00

        ZAJĘCIA W GRUPIE BIEDRONEK
zabawy   rytmiczne 
poniedziałek 13 – 13.30.
                Język francuski  
wtorek  9.30-10/12.30-13
               Religia
poniedziałek 13 – 13.30, czwartek 8.30 – 9.00 zajęcia dla dzieci po pisemnej deklaracji rodziców/prawnych opiekunów          
W czasie nieobecności nauczyciela organizację pracy oddziału ustala dyrektor mając na uwadze bezpieczeństwo i higieniczne warunki pobytu dziecka.  

Tematy kompleksowe

i zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc maj

Tematy kompleksowe:

1. Zabawy w teatr.

2. Moja rodzina.

3. Mieszkańcy łąki

4. Święto dzieci.

Cele ogólne:

– rozwijanie umiejętności wypowiadania się

– zapoznanie z pracą aktora

– wdrażanie do czekania na swoją kolej podczas wypowiedzi słownych

– doskonalenie analizy i syntezy słuchowej

– zachęcanie do rozpoznawania i nazywania uczuć

– doskonalenie umiejętności dostrzegania rytmów w ćwiczeniach ruchowych

– wdrażanie do rozumienia tygodnia jako 7 kolejnych dni oraz tydzień jako 7 dni

– rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej

– rozwijanie sprawności manualnej

– ćwiczenie percepcji słuchowej

– zachęcanie do wystąpień przed grupą rówieśniczą

– wdrażanie do wypowiadania się na forum grupy

– doskonalenie percepcji wzrokowej i sprawności grafomotorycznych

– kształtowanie szacunku do rodziców, utrwalenie nazw członków najbliższej rodziny, wzmacnianie więzi rodzinnych

– umuzykalnianie dzieci, rozwijanie inwencji twórczej

– kształtowanie postaw proekologicznych, zapoznanie z nazwami miodu

– doskonalenie sprawności manualnej i dokładności wykonania

– doskonalenie umiejętności grafomotorycznych i językowych

– zachęcenie do kulturalnego odnoszenia się do innych

– zapoznanie z etapami rozwoju motyla, wzbogacanie słownika dzieci o nowe wyrazy: kokon, poczwarka

– doskonalenie umiejętności porównywania liczebności zbiorów

– utrwalenie obrazu graficznego poznanych liter i cyfr

Tematy kompleksowe i zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze

na miesiąc kwiecień

  1. Na wiejskim podwórku

Rozwijanie funkcji językowych, wyrabianie pozytywnego stosunku do zwierząt, wdrażanie do dokładnego wykonywania pracy, doskonalenie sprawności motoryki małej, zwrócenie uwagi na stosowanie form grzecznościowych, doskonalenie analizy słuchowej, zachęcanie do zdrowego odżywiania się, doskonalenie umiejętności przeliczania, rozwijanie umiejętności plastycznych, zapoznanie się z zasadami zabawy „Wróżki, Reksio, Czarownice, Flinstonowie”, utrwalanie poznanych liter – dla dzieci 6 – letnich, doskonalenie umiejętności współpracy w grupie, utrwalenie nazw zwierząt żyjących w gospodarstwie, rozwijanie zainteresowań przyrodniczych

2. Kosmiczne podróże (litera z, Z – dla dzieci 6 – letnich)

Rozwijanie analizy słuchowej wyrazów, poznanie nowej techniki plastycznej, wzbogacanie wiedzy na temat Księżyca, odróżnianie spółgłoski od samogłoski, doskonalenie zmysłu dotyku, umuzykalnianie dzieci, doskonalenie syntezy sylabowej, zachęcanie do rysowania na temat określony i dowolny, ćwiczenie precyzyjności w rysowaniu szlaczków, doskonalenie w posługiwaniu się określeniami wskazującymi położenie przedmiotów, odróżnianie prawdy od fikcji literackiej, rozwijanie wyobraźni

3. Muzyka wokół nas (litera f, F – dla dzieci 6 – letnich)

Utrwalenie nazw instrumentów, wdrażanie do dokładnego wykonywania pracy, utrwalenie poznanych liter – dla dzieci 6 – letnich, ćwiczenie spostrzegawczości, rozwijanie zainteresowań muzycznych, poszerzenie wiedzy nt instrumentów muzycznych, rozwijanie umiejętności bezpiecznego poruszania się podczas zabaw ruchowych w ogrodzie przedszkolnym, doskonalenie słuchu fonematycznego, wdrażanie dzieci do układania i rozwiązywania zadań z treścią, zapoznanie się z zasadami zabawy „Wesołe instrumenty”, zrozumienie ponoszenia konsekwencji  niewłaściwego zachowania, zachęcanie do wypowiadania się na określony temat

4. Dbamy o naszą planetę (litera ł, Ł – dla dzieci 6 – letnich)

Doskonalenie słuchu fonematycznego, zachęcanie do wypowiadania się na temat ochrony środowiska, usprawnianie percepcji słuchowej, zapoznanie się z zasadami zabawy „Sprzątanie świata”, doskonalenie umiejętności skupiania się na zadaniu, utrwalenie właściwych zachowań proekologicznych, zachęcenie do segregowania odpadów, rozwijanie myślenia i wyciągania wniosków, zachęcenie do uprzejmości wobec innych, rozwijanie myślenia przyczynowo – skutkowego

5. Polska Moja Ojczyzna (litera p, P – dla dzieci 6 – letnich)

Poszerzanie wiadomości nt znanych Polaków, doskonalenie analizy i syntezy słuchowej, zachęcanie do częstego korzystania z krzyżówek jako ciekawej formy rozrywki, poszerzenie wiadomości na temat naszej stolicy, zapoznanie z legendą o Warszawie, doskonalenie umiejętności rozpoznawania brzmienia instrumentów muzycznych, poszerzanie wiadomości związanych z mapą Polski, zapoznanie z walutą Polski, poszerzenie wiadomości nt. wyglądu flag państwa Unii Europejskiej, zapoznanie z legendą o Smoku Wawelskim

Tematy kompleksowe

i zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc marzec

Tematy kompleksowe:

1. Szukamy wiosny – Przedwiośnie.

2. Woda i słońce.

3. Czy to już wiosna?

4. Powroty ptaków.

Cele ogólne:

-przygotowanie do nauki czytania i pisania

-zapoznanie ze znakiem graficznym litery g,G, ćwiczenia w kreśleniu po śladzie litery G,g dla dzieci 6-letnich

-wdrażanie do estetycznego wykonywanie pracy

-rozwijanie umiejętności analizowania treści obrazków i wyciągania wniosków

-wzbogacanie wiedzy na temat roślin

-zapoznanie ze słowami i melodią piosenki o wiośnie

-rozwijanie poczucia rytmu

-utrwalenie nazw dni tygodnia

-rozwijanie słuchu fonematycznego

-doskonalenie techniki dodawania i odejmowania

-zachęcanie do rozwiązywania zadań

-zachęcanie do poszerzania wiadomości nt marcowej pogody

-przestrzeganie zasad bezpieczeństwa

-umuzykalnianie dzieci

-rozwijanie wyobraźni przestrzennej

-zapoznanie ze sposobem wykonania przebiśniegów

-doskonalenie koordynacji wzrokowo – ruchowej

-doskonalenie umiejętności językowych

-poszerzanie umiejętności rysowania po śladzie i samodzielnie

-rozwijanie percepcji słuchowej

-zachęcenie do zabaw ruchowych w grupie

-wprowadzenie drukowanej i pisanej litery w, W, ćwiczenia w kreśleniu po śladzie litery W,w dla dzieci 6-letnich

-rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej wyrazów

-zwrócenie uwagi na bezpieczne korzystanie z promieni słonecznych oraz na dostosowanie ubioru do pogody

-rozwijanie kompetencji matematycznych dotyczących porównywana objętości

-doskonalenie przeliczania, utrwalenie znajomości cyfr

-zapoznanie z tradycjami wiosennymi, tradycja topienia Marzanny

-zachęcanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa zabaw na dworze

-rozwijanie myślenia matematycznego, zapoznanie z wyglądem liczby 10

-wprowadzenie drukowanej i pisanej litery j, J, ćwiczenia w kreśleniu po śladzie litery j,J dla dzieci 6-letnich

-określenie głoski j jako spółgłoski

-rozwijanie zainteresowań przyrodniczych, ornitologicznych

Tematy kompleksowe i zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze

na miesiąc luty

  1. Lepimy bałwana (litera b, B – dla dzieci 6 letnich)

Utrwalenie znanych liter – dla dzieci 6 letnich, doskonalenie słuchu fonematycznego, ćwiczenie spostrzegawczości , doskonalenie sprawności manualnych, rozwijanie logicznego myślenia, doskonalenie percepcji słuchowej, zwracanie uwagi na cechy charakterystyczne dla zimy, wdrażanie do bezpiecznego posługiwania się nożyczkami, doskonalenie umiejętności układania zdań, zwrócenie uwagi na znaczenie przyjaźni w życiu człowieka, poznawanie właściwości śniegu, rozwijanie sprawności ruchowej

2. Dinozaury

Wdrażanie do dbania o porządek w otoczeniu, rozwijanie zainteresowań przyrodniczych, poszerzanie umiejętności plastycznych, doskonalenie słuchu fonematycznego, – zachęcanie do publicznych wystąpień na forum grupy, usprawnianie  percepcji słuchowej, umuzykalnianie dzieci, rozwijanie percepcji wzrokowej, doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie 10, kształtowanie prawidłowej postawy ciała, rozwijanie umiejętności rysowania na określony temat, doskonalenie analizy i syntezy słuchowej, nauka współdziałania z rówieśnikami, doskonalenie analizy i syntezy wzrokowej, zachęcenie do zdrowego stylu życia, doskonalenie umiejętności grafomotorycznych

3. W świecie figur geometrycznych

Doskonalenie koordynacji wzrokowo – ruchowej, wdrażanie do uważnego słuchania, doskonalenie orientacji na kartce papieru, ćwiczenie umiejętności układania według wzoru, zapoznanie z treścią bajki, doskonalenie pamięci i logicznego myślenia, rozwijanie zmysłu dotyku, zachęcenie do rozpoznawania kształtów, doskonalenie słuchu fonematycznego, rozwijanie inwencji twórczej podczas rysowania, doskonalenie umiejętności klasyfikowania i segregowania figur według wielkości, kształtu, koloru, zachęcanie do podejmowania decyzji, doskonalenie  zręczności, utrwalanie umiejętności matematycznych

4. Zwierzęta egzotyczne

Doskonalenie umiejętności odpowiadania na pytania, rozróżnianie świata fikcji od prawdy, doskonalenie umiejętności wyrażania swoich myśli i opinii, utrwalanie liter drukowanych małych i wielkich, wzbogacanie wiedzy na temat zwierząt egzotycznych, rozwijanie umiejętności kolorowania i rysowania, rozwijanie logicznego myślenia i umiejętności językowych, usprawnianie narządów artykulacyjnych, rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej oraz motoryki małej, wzbogacenie umiejętności  relaksacji

Tematy kompleksowe

i zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc styczeń

Tematy kompleksowe:

1. Witamy Nowy Rok.

2. Karnawał.

3. Babcia i dziadek.

4. Życie w krainie śniegu i lodu.

Cele ogólne:

– zachęcanie do kulturalnego odnoszenia się do siebie

– doskonalenie procesów analizy i syntezy sylabowej i głoskowej

– posługiwanie się nazwami miesięcy

– zachęcanie do wypowiadania się na forum grupy

– wdrażanie do estetycznego wykonywania pracy

– rozwijanie umiejętności pracy w grupach

– poszerzenie wiedzy na temat charakterystycznych cech poszczególnych pór roku

– utrwalenie nazw pór roku

– rozwijanie umiejętności prawidłowego odtwarzania rytmu ćwierćnutowego i ósemkowego

– utrwalenie wiadomości o figurach geometrycznych

– rozwijanie logicznego myślenia

– doskonalenie umiejętności grafomotorycznych

– wprowadzenie znaku graficznego drukowanej i pisanej litery u, U – dla dzieci 6-letnich.

– doskonalenie słuchu fonematycznego

– ćwiczenia w porównywaniu długości: dłuższy, krótszy, tej samej długości

– kształtowanie prawidłowej postawy ciała

– rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej

– utrwalenie kształtu poznanych liter

– doskonalenie techniki czytania – dla dzieci 6-letnich.

– rozwijanie szacunku do osób starszych

– doskonalenie sprawności manualnej

– rozwijanie inwencji twórczej

– wdrażanie do przestrzegania ustalonych zasad zachowania się podczas pobytu na placu zabaw

– kształcenie logicznego myślenia matematycznego

– poznanie liczby 8 w aspekcie kardynalnym i porządkowym

– rozwijanie orientacji w przestrzeni

– poszerzenie wiedzy dziecka na temat zwierząt polarnych

– zachęcenie do ruchowej improwizacji

– poszerzenie wiadomości o kontynentach Arktyka i Antarktyda

– zachęcanie do czynnego udziału w zabawach ruchowych

Tematy kompleksowe i zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc grudzień 2023r.

Temat I.

Domowe zwierzęta (litera K)

wprowadzenie drukowanej i pisanej litery k, K ( dla dzieci 6 – letnich) , usprawnianie słuchu fonematycznego, poszerzanie doświadczeń plastycznych, rozwijanie logicznego myślenia i uogólniania, utrwalenie poznanych liter ( dla dzieci 6 – letnich), rozwijanie zainteresowań książką, zachęcanie do tworzenia wielozdaniowych wypowiedzi na określony temat, zachęcanie do uważnego słuchania, doskonalenie przygotowania do nauki czytania,  doskonalenie analizy słuchowej, zapoznanie ze znakami matematycznymi +, – ,  doskonalenie umiejętności liczenia, kształtowanie odpowiedzialności za zwierzęta hodowane w domu, wdrażanie do wielozdaniowych wypowiedzi na określony temat, wyrabianie opiekuńczego stosunku wobec zwierząt, wzbogacanie wiadomości na temat życia zwierząt domowych.

Temat II.

Dokarmiamy ptaki (litera S)

wprowadzenie drukowanej i pisanej litery s, S ( dla dzieci 6 – letnich) doskonalenie słuchu fonematycznego i czytania ( dla dzieci 6 – letnich), doskonalenie sprawności manualnej, rozwijanie wyobraźni i inwencji twórczej, utrwalanie liter, rozbudzanie zainteresowań życiem ptaków, zachęcanie do  dokarmiania ptaków zimą, doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania na konkretach, ćwiczenie umiejętności skupiania się przez dłuższy czas na jednym zadaniu, wzbogacanie wiedzy dzieci na temat wybranych ptaków,

Temat III.

Pada śnieg (litera R)

wprowadzenie litery „r”, „R” ( dla dzieci 6 – letnich), przygotowanie do nauki czytania ( dla dzieci 6 – letnich), doskonalenie percepcji wzrokowej, doskonalenie słuchu fonematycznego, zapoznanie ze znakiem graficznym litery r, zachęcanie dzieci do opowiadania twórczego,  rozwijanie aktywności słownej, uwrażliwianie na piękno zimowego krajobrazu, doskonalenie percepcji słuchowej, doskonalenie spostrzegawczości i  percepcji wzrokowej, zapoznanie z właściwościami śniegu, tworzenie okazji do poznawania rzeczywistości przyrodniczej, doskonalenie umiejętności wyróżniania w zdaniu słów, zapoznanie z liczbą 7 w aspekcie kardynalnym i porządkowym, poznanie pisowni cyfry,

Temat IV.

Zbliżają się święta

utrwalenie zwyczajów i tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia, wdrażanie do wypowiadania się na określony temat, doskonalenie  umiejętności pracy w grupie, interesowanie się dekoracjami i aranżacjami wystaw świątecznych, rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów, doskonalenie umiejętności grafomotorycznych, zachęcanie do kultywowania tradycji Bożonarodzeniowych, zachęcanie do wypowiadania się nt. własnych przeżyć związanych ze świętami, próby układania życzeń – doskonalenie umiejętności układania zdań, kultywowanie zwyczaju składania życzeń z okazji świąt Bożego Narodzenia, dostrzeganie piękna zimowego krajobrazu.

Tematy kompleksowe

i zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc listopad

Temat I

Jesienna szaruga (litera M dla dzieci 6 letnich)

wprowadzenie litery „m”, „M” na podstawie wyrazu „mama”, doskonalenie umiejętności wyróżniania głoski w nagłosie, doskonalenie techniki czytania w zakresie poznanych liter, rozpoznawanie charakterystycznych cech późnej jesieni, doskonalenie umiejętności formułowania wypowiedzi, zachęcanie do używania w wypowiedzi nazw zjawisk pogodowych, rozwijanie logicznego myślenia, poszerzanie doświadczeń plastycznych, rozwijanie wyobraźni plastycznej, zapoznanie z wyglądem cyfry 5, doskonalenie przeliczania liczebnikami porządkowymi, utrwalenie cech listopadowej pogody, rozwijanie zainteresowań przyrodniczych, doskonalenie umiejętności społecznych.

Temat II

Mały patriota (litera D dla dzieci 6 letnich)

wprowadzenie drukowanej i pisanej litery d, D, doskonalenie techniki czytania, wyrabianie płynności i precyzji pracy rąk oraz swobody ruchów -kształtowanie poczucia przynależności narodowej, poprawne wypowiadanie głosek w izolacji, przygotowanie do nauki czytania, kształtowanie postawy szacunku wobec symboli narodowych, rozwijanie postaw patriotycznych, uczenie odpowiedniego zachowania podczas słuchania i śpiewania hymnu państwowego, utrwalenie znajomości symbolu narodowych, utrwalenie wyglądu liter i zachęcenie do czytania.

Temat III

W co się bawić kiedy pada deszcz (litera Y dla dzieci 6 letnich)

wprowadzenie drukowanej i pisanej litery „y”, „Y”. Ćwiczenia w pisaniu litery y, Y, ćwiczenia w czytaniu. „Zero” – wprowadzenie cyfry i liczby 0, doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie dostępnym dzieciom, „co powstanie z cyfry 0” – ćwiczenia graficzne, rozwijanie wyobraźni muzycznej, doskonalenie umiejętności grania na instrumentach perkusyjnych, zapoznanie z nową techniką plastyczną, rozwijanie logicznego myślenia i uogólniania, poszerzenie wiadomości na temat jesiennej pogody, doskonalenie pamięci odtwórczej.

Temat IV

Mój przyjaciel miś (litera L dla dzieci 6 letnich)

w prowadzenie drukowanej i pisanej litery l, L, rozwijanie zainteresowania literaturą dziecięcą, wdrażanie do poszanowania zabawek, wyrabianie umiejętności podporządkowania ruchu rytmowi muzyki, wdrażanie do reagowania na polecenia nauczyciela, doskonalenie wymowy, rozwijanie umiejętności grafomotorycznych, zachęcanie do właściwego organizowania sobie wolnego czasu, „Więcej, mniej, czy tyle samo”, wprowadzenie znaków >, <, = – wyrabianie umiejętności porównywania liczebności zbiorów.

Tematy kompleksowe i zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na październik

Temat I.

Nadchodzi jesień (litera A)

zachęcanie do zabaw zespołowych, doskonalenie wymowy dzieci, rozwijanie słuchu fonematycznego,  zapoznanie ze znakiem graficznym litery a A (dla dzieci 6 – letnich) rozwijanie twórczości plastycznej, wdrażanie do estetyki wykonania pracy, wydłużanie fazy wydechowej, poszerzanie wiedzy nt. zmian zachodzących w świecie roślin i zwierząt w różnych porach roku, rozwijanie umiejętności przeliczania elementów, poszerzanie wiadomości nt. znajomości drzew i owoców, tworzenie sytuacji sprzyjających wyzwalaniu spontaniczności dziecka, przygotowanie do nauki czytania i pisania (dla dzieci 6 – letnich) doskonalenie grafomotoryki, kształcenie pamięci odtwórczej, poszerzanie wiedzy przyrodniczej dotyczącej jesieni, kształtowanie poczucia rytmu, rozwijanie inwencji muzycznej,

Temat II.

Jesienny las (litera I)

wprowadzenie drukowanej i pisanej litery „i”, „I” na podstawie wyrazu „igła” ( dla dzieci 6 – letnich) , usprawnianie grafomotoryki, przygotowanie do nauki czytania i pisania, wzbogacanie doświadczeń plastycznych, kształcenie samodzielności,  doskonalenie logicznego myślenia, nauka rozładowania napięć i złych emocji, wdrażanie do stosowania ustalonych reguł w zabawie, kształcenie pamięci odtwórczej, utrwalanie wiedzy przyrodniczej, zachęcanie do przemyślanych wypowiedzi, rozwijanie inwencji ruchowej, zachęcanie do słuchania i spontanicznego wykonywania właściwych ruchów, rozwijanie twórczości słownej, doskonalenie w pisaniu po śladzie, rozwijanie słuchu fonematycznego

Temat III.

Dzień dobry panie listonoszu (litera E)

wprowadzenie litery „e”, „E” na podstawie wyrazu „ekran” „Elfy”, przygotowanie do nauki czytania ( dla dzieci 6 – letnich), doskonalenie percepcji wzrokowej, doskonalenie słuchu fonematycznego, zapoznanie ze znakiem graficznym litery e, doskonalenie sprawności manualnej, zachęcanie do  przestrzegania w wypowiedziach kolejności zdarzeń jako elementu wpływającego na spójność i logiczność wypowiedzi, kształtowanie słuchu muzycznego i poczucia rytmu, zapamiętywanie swojego adresu, utrwalenie wyglądu liter, rozwijanie myślenia matematycznego, zapoznanie z cyfrą 4 ( dla dzieci 6 – letnich), rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej, doskonalenie sprawności grafomotorycznych, zapoznanie z różnymi sposobami przekazywania informacji,

Temat IV.

Co robią zwierzęta jesienią (litera T)

wprowadzenie drukowanej i pisanej litery t, T, doskonalenie słuchu fonematycznego i techniki czytania (dla dzieci 6 – letnich), rozwijanie inwencji twórczej i poszerzanie doświadczeń plastycznych, rozwijanie zainteresowań przyrodniczych, doskonalenie słuchu fonematycznego,  zapoznanie ze sposobami przygotowania zwierząt do zimy, doskonalenie umiejętności wypowiadania się nt. przyrodnicze, rozwijanie umiejętności reagowania na sygnały rytmiczne, rozwijanie umiejętności muzycznych, poznanie zimowych domów zwierząt, doskonalenie przeliczania  i precyzyjnego pisania po śladzie, 

Tematy kompleksowe i zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na wrzesień 2023

1. Witamy w przedszkolu.

2. Jestem bezpiecznym przedszkolakiem.

3. Chcę być zdrowy.

4. Jesień w ogrodzie i sadzie.

– zapoznanie z wyglądem sali oraz rozmieszczeniem kącików tematycznych, zachęcanie do wypowiedzi wielozdaniowych,

– wdrażanie do dbania o porządek w sali, kształtowanie świadomości schematu własnego ciała, posługiwanie się w zabawie nazwami części ciała, kształtowanie właściwej postawy w czasie ćwiczeń gimnastycznych,

– wspólne tworzenie kodeksu grupowego, wdrażanie do przestrzegania przyjętych zasad współżycia w grupie,

– utrwalenie graficznego zapisu imienia

– poznanie zasad bezpiecznego poruszania się po drogach, utrwalanie wiadomości o znakach drogowych i sygnalizatorze świetlnym, uświadamianie konieczności poznania przepisów ruchu drogowego,

– zapoznanie z liczbą 1 w aspekcie kardynalnym i porządkowym, zapoznanie z wyglądem cyfry 1, rozwijanie myślenia matematycznego,

– przybliżanie dzieciom wiedzy na temat przydatności pojazdów specjalistycznych: karetka, radiowóz policyjny, wóz strażacki, rozwijanie umiejętności efektywnego współdziałania w grupie,

– kształtowanie umiejętności przewidywania następstw różnych zachowań, podkreślanie znaczenia aktywnego wypoczynku jako źródła zdrowia, wdrażanie prawidłowych nawyków żywieniowych,

– ćwiczenia w prawidłowym formułowaniu wypowiedzi w czasie teraźniejszym i przeszłym, uświadomienie dzieciom konieczności spożywania potraw niezbędnych dla zdrowia,

– wprowadzenie liczby i cyfry 2 – zapoznanie z liczbą 2 w aspekcie kardynalnym i porządkowym,

– doskonalenie sposobu gry na instrumentach perkusyjnych. Wzbogacanie wiedzy dziecka o nowe wyrazy dotyczące muzyki,

– zapoznanie w wyglądem litery O o, przygotowanie do nauki czytania, określenie głoski o jako samogłoski – dot. dzieci 6 letnich,

– doskonalenie słuchu fonematycznego, doskonalenie sprawności manualnej, rozwijanie twórczości słownej,

-pogłębienie wiadomości o poznanych warzywach, ukazanie znaczenia owoców i warzyw dla zdrowia,

– wprowadzenie liczby i cyfry 3, zapoznanie z liczbą 3 w aspekcie kardynalnym i porządkowym,

– usprawnianie koordynacji wzrokowo – słuchowo – ruchowej,

– zapoznanie dzieci ze sposobem robienia przetworów na zimę, wdrażanie do bezpiecznego posługiwania się narzędziami kuchennymi,

Skip to content