Nauczyciele:
mgr Anna T-S
mgr Marta B
ZAJĘCIA W GRUPIE ŚWIETLIKÓW |
ZABAWY RYTMICZNE |
JĘZYK FRANCUSKI |
JĘZYK ANGIELSKI |
W czasie nieobecności nauczyciela organizacje pracy oddziału ustala dyrektor mając na uwadze bezpieczeństwo i higieniczne warunki pobytu dziecka |
Tematy kompleksowe i zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze
na miesiąc listopad w oddziale Świetliki
- Album rodzinny
Kształtowanie umiejętności rozpoznawania uczucia tęsknoty, zapoznanie ze sposobami radzenia sobie z niechcianymi uczuciami, wprowadzenie litery i, I, doskonalenie sprawności językowej, wprowadzenie liczby 5 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym, doskonalenie koncentracji uwagi, zapoznanie z terminem „drzewo genealogiczne”, nauka dbałości o szacunek względem innych i kulturę wypowiedzi, kształtowanie spostrzegawczości
- Mała i duża ojczyzna
Zapoznanie z najważniejszymi świętami narodowymi, wprowadzenie litery d, D, kształtowanie wartości patriotycznych, doskonalenie słuchu fonematycznego, wprowadzenie liczby 6 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym, kształtowanie umiejętności przeliczania w zakresie 6 i więcej, kształtowanie umiejętności podawania nazw zwierząt gospodarskich i ich młodych, kształtowanie poczucia tożsamości narodowej, przypomnienie hymnu państwowego
- Ja i moje ciało
Rozwijanie poczucia komfortu i nauka asertywności, ćwiczenie umiejętności współdziałania w zespole i odporności emocjonalnej, wprowadzenie litery u, U, utrwalenie nazw części ciała, rozróżnianie prawej i lewej strony, rozwijanie świadomości sensorycznej, doskonalenie umiejętności klasyfikowania, opisywanie różnic w wyglądzie, kształtowanie myślenia twórczego
- Przygotowania do zimy
Poznanie charakterystycznych dla zimy zjawisk w przyrodzie, wprowadzenie litery l, L, rozbudzanie zainteresowania przyrodą i zwierzętami, które zamieszkują las, wprowadzenie liczby 7 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym, rozwijanie motoryki dużej w trakcie zabaw ruchowych, kształtowanie motoryki małej, rozwijanie zdolności planowania pracy własnej
- Odczytaj wiadomość
Kształtowanie umiejętności komunikacji niewerbalnej, wprowadzenie litery k, K, rozwijanie umiejętności grafomotorycznych, ćwiczenie umiejętności rozpoznawania i liczenia pieniędzy, rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania w kontekście kupowania znaczków, wzbudzanie ciekawości przyrodniczej, rozpoznawanie i podawanie nazw kolorów, rozwijanie percepcji wzrokowej
Tematy kompleksowe
i zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc październik-
grupa V Świetliki.
Tematy kompleksowe:
- Zwierzęta jesienią.
- Pogoda w kratkę.
- Zdrowie na talerzu.
- Bajkostwory i potwory.
Cele ogólne:
– zdobywanie wiedzy na temat reguł społecznych dotyczących obcowania ze światem roślin i zwierząt, rozwijanie wiedzy na temat zwyczajów zwierząt leśnych, emocjonalne postrzeganie świata przyrodniczego, kształtowanie postawy szacunku do świata przyrody.
– zapoznanie ze znakiem graficznym litery a, A, ćwiczenia w kreśleniu po śladzie litery a, A, rozwijanie słuchu fonemowego.
– wprowadzenie liczby 1 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym, kształcenie percepcji wzrokowo-ruchowo-słuchowej, wdrażanie do przestrzegania reguł zabawy.
– utrwalanie wiedzy w działaniach muzyczno-plastyczno-ruchowych, wdrażanie do ustnych wypowiedzi na dany temat, wdrażanie do zgodnej współpracy grupowej.
– kształtowanie umiejętności wyrażania emocji, zapoznanie ze sposobami radzenia sobie z poczuciem znudzenia, smutku, strachu, doskonalenie umiejętności rozpoznawania emocji.
– wprowadzenie drukowanej i pisanej litery m, M, ćwiczenia w kreśleniu po śladzie litery m, M, rozwijanie słuchu fonematycznego i umiejętności głoskowania, doskonalenie umiejętności wypowiadania się na forum grupy.
– wprowadzenie liczby 2 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym, kształtowanie umiejętności kodowania, doskonalenie spostrzegawczości.
– zapoznanie ze znakiem graficznym litery t, T, ćwiczenia w kreśleniu po śladzie litery t, T, kształtowanie umiejętności sylabizowania i głoskowania, doskonalenie umiejętności posługiwania się narzędziem pisarskim.
– wprowadzenie liczby 3 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym, ćwiczenie umiejętności rachowania, doskonalenie umiejętności kulturalnego zachowania się w miejscu publicznym – w sklepie.
– rozwijanie wiedzy przyrodniczej (jadalne i niejadalne części roślin, szkodniki), wdrażanie do pomiaru ciężaru, rozwijanie sprawności fizycznej.
– kształtowanie umiejętności rozróżniania warzyw i owoców, utrwalenie wiedzy na temat jadalnych części roślin, doskonalenie umiejętności współpracy.
– wprowadzenie drukowanej i pisanej litery e, E, ćwiczenia w kreśleniu po śladzie litery e, E, kształtowanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, doskonalenie umiejętności koncentracji uwagi.
– wprowadzenie liczby 4 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym, podnoszenie kompetencji matematycznych, doskonalenie umiejętności przeliczania.
Tematy kompleksowe i zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze
na miesiąc wrzesień w oddziale Świetliki
- Witamy po wakacjach!
Rozwijanie inteligencji emocjonalnej, kształtowanie umiejętności akceptacji emocjonalności własnej i innych, uświadamianie odczuwania różnorodnych emocji przez każdego człowieka, doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów ze względu na ich przynależność, nabywanie umiejętności prawidłowego argumentowania swoich wyborów, ćwiczenie cierpliwości podczas oczekiwania na swoją kolej w udzielaniu odpowiedzi, rozwijanie twórczych zdolności językowych, kształtowanie umiejętności poprawnego wypowiadania się, dostrzeganie w sobie potencjału, rozwijanie zainteresowania otaczającą przyrodą, zwiększanie kompetencji plastycznych, kształcenie umiejętności posługiwania się przyborami do rysowania, pogłębianie poczucia jedności z grupą przedszkolną.
2. Wokół nas
Ustalanie norm i zasad funkcjonowania grupy, rozwijanie umiejętności współpracy w zespole, tworzenie atmosfery przyjaźni i życzliwości, poszerzanie słownika czynnego, konstruowanie poprawnych gramatycznie wypowiedzi, różnicowanie stron i klasyfikowanie, kształtowanie odporności emocjonalnej, utrwalanie zasad higieny, doskonalenie samodzielności w zakresie czynności samoobsługowych, wdrażanie do świadomego dbania o swoją czystość, pobudzanie zdolności kreatorskich, budowanie wiary we własne możliwości.
3. Nasze pasje
Identyfikowanie emocji podczas ekscytacji, kształtowanie postawy akceptującej emocje innych osób, stwarzanie naturalnej potrzeby wyrażania uczuć, doskonalenie umiejętności dokonywania analizy i syntezy wyrazowej, nabywanie umiejętności językowych, budowanie poczucia odwagi w wypowiadaniu się, zapoznanie z rożnymi rodzajami klocków, nabywanie umiejętności tworzenia kolekcji, poszerzanie doświadczeń dzieci, wzbogacanie wiadomości na temat zwierząt żyjących w domach, aktywizowanie dzieci poprzez analizowanie treści i rozwiązywanie zagadek, pogłębianie empatycznych zachowań w stosunku do zwierząt, rozwijanie zdolności twórczych dziecka w rożnych formach wyrazu, zdobywanie nowych doświadczeń.
4. Jesień w naszej okolicy
Dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią i ubieranie się odpowiednie do pogody, kształcenie umiejętności regulacji emocji, wprowadzenie litery o, O, określanie głoski o jako samogłoski, wspomaganie rozwoju mowy oraz umiejętności komunikacyjnych, rozwijanie zainteresowania czytaniem, przygotowanie do bezpiecznego i samodzielnego poruszania się po drodze, dostrzeganie zagrożeń wynikających z nieumiejętności odczytywania znaków, rozumienie konieczności zapamiętania zasad obowiązujących na drodze, poszerzanie doświadczeń sensorycznych związanych z bogactwem jesiennej przyrody, kształcenie świadomości dotyczącej wpływu owoców na zdrowie człowieka, rozumienie znaczenia witamin dla zdrowia człowieka, kształcenie wrażliwości na piękno przyrody jesienią.