Nauczyciele:
mgr Katarzyna R
mgr Agnieszka G
Pomoc nauczyciela:
Anna W-P
ZAJĘCIA W GRUPIE MOTYLKÓW |
ZABAWY RYTMICZNE |
JĘZYK FRANCUSKI |
JĘZYK ANGIELSKI |
W czasie nieobecności nauczyciela organizacje pracy oddziału ustala dyrektor mając na uwadze bezpieczeństwo i higieniczne warunki pobytu dziecka |
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze
na miesiąc pazdziernik 2024
w oddziale III Motylki
Tematy kompleksowe
- Zwierzęta jesienią.
- Pogoda w kratkę.
- Zdrowie na talerzu.
- Bajko stwory i potwory.
- propagowanie wiedzy przyrodniczej
- zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa w kontakcie ze zwierzętami leśnymi
- kształtowanie postawy szacunku wobec świata zwierząt
- zapoznanie się z obrazem graficznym liter
- kształtowanie umiejętności grafomotorycznych
- wzbogacenie wiedzy o świecie przyrody
- kształtowanie umiejętności wyrażania swoich myśli pełnymi zdaniami
- doskonalenie spostrzegawczości i kształtowanie umiejętności liczenia
- kształtowanie sprawności dłoni, nadgarstków, doskonalenie motoryki małej, doskonalenie precyzyjnego kolorowania
- kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkiem
- rozwijanie uważnego słuchania i pamięci
- kształtowanie umiejętności określania kierunków względem siebie
- rozwijanie umiejętności na piękno świata
- rozwijanie wyobraźni
- kształtowanie umiejętności dostrzegania bogactwa różnorodności w świecie przyrody
- kształtowanie umiejętności rozmawiania o emocjach
- zapoznanie się z umiejętnościami radzenia sobie z nudą
- doskonalenie umiejętności szukania rozwiązań trudnych sytuacji
- kształtowanie słuchu fonemowego
- doskonalenie umiejętności współpracy
- kształtowanie tworzenia par i dwuelementowych zbiorów
- uświadomienie korzyści płynących z grania w różnego rodzaju gry
- kształtowanie umiejętności przeprowadzenia obserwacji przyrodniczych
- zapoznanie z różnymi rodzajami zjawisk atmosferycznych
- rozbudzenie umiejętności poznawczych
- przełamanie nieśmiałości społecznych
- doskonalenie pamięci i koncentracji
- zapoznanie z uczuciem smutku
- zachęcanie do poszukiwania sposobów na radzenie sobie z trudnymi emocjami
- kształtowanie umiejętności sylabizowania i głoskowania
- kształtowanie umiejętności przeliczania
- kształtowanie umiejętności wyróżniania podziemnych i naziemnych części rośliny
- utrwalenie znajomości nazw jadalnych części roślin
- doskonalenie umiejętności plastyczno – technicznych
- zapoznanie się ze sposobem przygotowania soku ze świeżych owoców
- kształtowanie umiejętności rozpoznawania emocji i podawania ich nazw
- oswajanie się z uczuciem strachu
- doskonalenie umiejętności zasad bezpieczeństwa
- doskonalenie umiejętności współdziałania w zabawie
- doskonalenie umiejętności czekania na swoja kolej
- kształtowanie umiejętności odróżniania fikcji o prawdy
- rozwijanie dziecięcej kreatywności
- nabywanie umiejętności podążania na prowadzącym
- ćwiczenia orientacji w przestrzeni
- rozwijanie poczucia rytmu
- aktywizacja całego ciała
- zapoznanie z wpływem muzyki na nastrój człowieka
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze
na miesiąc WRZESIEŃ 2024
w oddziale III MOTYLKI
Tematy kompleksowe:
- Witamy po wakacjach
- Wokół nas
- Nasze pasje, nasze bziki
- Jesień w naszej okolicy
Cele dydaktyczno-wychowawcze:
Witamy po wakacjach
utrwalenie znajomości imion koleżanek i kolegów, rozwijanie umiejętności określania podobieństw między ludźmi i pozytywnego wypowiadania się na ich temat,
kształtowanie postaw akceptacji i tolerancji oraz kształtowanie postawy szacunku do własności swojej i innych a także poszanowania innych, wdrażanie do kulturalnego zwracania się do siebie
doskonalenie umiejętności wyrażania uczuć i emocji, rozwijanie wrażliwości emocjonalnej, kształtowanie pozytywnych postaw i zachowań społecznych, rozwijanie umiejętności współdziałania w grupie
kształtowanie umiejętności określania przynależności do zbiorów, rozwijanie umiejętności logicznego myślenia
poszerzanie wiedzy przyrodniczej, budowanie wiedzy o świecie przyrody za pomocą zmysłów
tworzenie znaków graficznych, doskonalenie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej, uświadomienie znaczenia znaków umownych w grupie
Wokół nas.
ustalenie zasad grupowych, wzmacnianie poczucia odpowiedzialności za swoje działania, rozwijanie umiejętności dokonywania samooceny
zaznajomienie z pracownikami przedszkola, wzbogacenie słownictwa o określenia dotyczące zawodów, kształtowanie odwagi w kontaktach z osobami z bliskiego otoczenia
rozwijanie umiejętności określania położenia przedmiotu i używania przyimków: za, przed, obok, na, nad,kształtowanie umiejętności przewidywania następstw i logicznego myślenia
utrwalenie znajomości wyposażenia łazienki, wdrażanie do dbania o czystość
rozwijanie kreatywności, doskonalenie motoryki małej, kształtowanie empatii i wrażliwości
Nasze pasje, nasze bziki
wprowadzenie pojęć pasja, zainteresowanie i hobby, doskonalenie umiejętności wypowiadania się na temat własnych zainteresowań, kształtowanie umiejętności organizowania różnych form spędzania czasu wolnego
wdrażanie do poszanowania odmiennych upodobań, ulubionych zajęć innych dzieci w grupie
rozpoznawanie i określanie wielkości zabawek z użyciem słów: mała, duża, większa niż…,mniejsza niż…,
rozwijanie umiejętności komunikacji, obdarzania uwagą osób dorosłych i rówieśników, kształtowanie poczucia pewności siebie w podejmowaniu decyzji
poszerzenie wiedzy na temat opieki nad pupilem, kształtowanie opiekuńczego stosunku do zwierząt,
wyzwalanie
dziecięcej radości podczas zabaw związanych z rywalizacją
Jesień w naszej okolicy.
doskonalenie umiejętności dostrzegania zmian w przyrodzie i pobudzanie do wyrażania emocji związanych z tymi zmianami
wprowadzenie litery „o, O” na podstawie wyrazu „owoc” (dzieci 5 letnie) rozwijanie umiejętności rozpoznawania jesiennych owoców z polskich sadów i utrwalenie znajomości ich nazw, kształtowanie umiejętności wykorzystania owoców w jadłospisie, wdrażanie do zdrowego odżywiania
utrwalenie znajomości zasad poruszania się w przestrzeni publicznej, doskonalenie umiejętności odczytywania znaków, rozwijanie umiejętności określania stron lewej i prawej, wyrabianie nawyku uważnej obserwacji otoczenia podczas spaceru
rozwijanie poczucia rytmu kształtowanie umiejętności reagowania na sygnał