Biedronki

Nauczyciele:

mgr Kinga Brzezińska

mgr Małgorzata M

Pomoc nauczyciela:

Justyna Z

ZAJĘCIA W GRUPIE BIEDRONEK
ZABAWY RYTMICZNE
JĘZYK FRANCUSKI
JĘZYK ANGIELSKI  
W czasie nieobecności nauczyciela organizacje pracy oddziału ustala dyrektor mając na uwadze bezpieczeństwo i higieniczne warunki pobytu dziecka

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze

na miesiąc listopad 2024

grupa Biedronki

Tematy kompleksowe:

  1. Album rodzinny
  2. Mała i duża ojczyzna
  3. Ja i moje ciało
  4. Przygotowania do zimy
  5. Odczytaj wiadomość
  • Kształtowanie umiejętności rozpoznawania uczucia tęsknoty
  • Rozwijanie umiejętności rozpoznawania uczuć innych osób
  • Doskonalenie zdolności wyrażania emocji i rozmawiania o nich
  • Zapoznanie z obrazem graficznym litery „i, I”, „d, D”, „u, U”, „l, L”, „k, K”
  • Wprowadzenie liczb 5, 6, 7 i zapoznanie z graficznym zapisem
  • Doskonalenie umiejętności czekania na swoją kolej
  • Zapoznanie z pojęciem „drzewo genealogiczne”
  • Ćwiczenie umiejętności konstrukcyjnych, plastyczno-technicznych
  • Kształtowanie uczucia miłości i szacunku do ojczyzny
  • Rozwijanie słuchu fonematycznego
  • Kształtowanie umiejętności przeliczania i porównywania liczby elementów
  • Rozwijanie empatii do zwierząt
  • Kształtowanie postawy obywatelskiej
  • Rozwijanie poczucia komfortu i nauka asertywności
  • Utrwalenie nazw części ciała
  • Poznanie różnorodności zapachów w świecie roślin
  • Kształtowanie umiejętności myślenia twórczego
  • Poznanie charakterystycznych dla zimy zjawisk w przyrodzie
  • Wspieranie umiejętności czytania i pisania
  • Zapoznanie z różnymi zwierzętami, które gromadzą zapasy na zimę
  • Rozwijanie motoryki dużej w trakcie zabaw ruchowych
  • Ćwiczenie umiejętności rozpoznawania i liczenia pieniędzy
  • Rozpoznawanie i podawanie nazw kolorów
  • Rozwijanie percepcji wzrokowej

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze

 na miesiąc Październik 2024

grupa „Biedronki”

Tematy kompleksowe:

1.Zwierzęta Jesienią

2.Pogoda w kratkę

3.Zdrowie na talerzu   

4.Bajkostwory i potwory    

  • Zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa w kontakcie ze zwierzętami
  • Przypomnienie nazw wybranych leśnych zwierząt
  • Zapoznanie z obrazem graficznym litery „a, A” , „M, m” „T, t” , „E,e”
  • Wprowadzenie głoski a, m,t,e  analiza i synteza słuchowa, ćwiczenia fonacyjne
  • Wzbogacanie wiedzy o świecie przyrody
  • Wprowadzenie liczb 1,2, 3 i 4   i zapoznanie z graficznym zapisem
  • Doskonalenie spostrzegawczości
  • Kształtowanie umiejętności liczenia
  • Kształtowanie umiejętności określania kierunków względem siebie
  • Ćwiczenia spostrzegawczości
  • Kształtowanie umiejętności rozmawiania o emocjach
  • Zapoznanie ze sposobami radzenia sobie z nudą
  • Kształtowanie umiejętności tworzenia par i dwuelementowych zbiorów
  • Kształtowanie umiejętności przeprowadzania obserwacji przyrodniczych
  • zapoznanie z różnymi rodzajami zjawisk atmosferycznych
  • Ćwiczenia umiejętności głoskowania
  • Kształtowanie umiejętności przeliczani
  • Zapoznanie z monetami o wartości 1 zł i 2 zł
  • Doskonalenie umiejętności stosowania zwrotów grzecznościowych
  • Kształtowanie umiejętności wyróżniania podziemnych i nadziemnych części roślin
  • utrwalanie znajomości nazw jadalnych części roślin
  • Ćwiczenia umiejętności rozpoznawania emocji i podawania ich nazw
  • Kształtowanie umiejętności wypowiadania się pełnym zdaniem
  • Doskonalenie umiejętności odróżniania fikcji od rzeczywistości
  •  Rozwijanie kreatywności ruchowej,
  • ćwiczenie orientacji w przestrzeni
  • Rozwijanie poczucia rytmu
  • Aktywizacja całego ciała, stosowanie ruchów o swobodnym przepływie i skrętnych kierunkach
  • Zapoznanie z wpływem muzyki na nastrój człowieka
  • Rozwijanie dziecięcej kreatywności

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc Wrzesień 2024

grupa „Biedronki”

Tematy kompleksowe:

1.Witamy po wakacjach  

2.Wokół nas

3.Nasze pasje, nasze bziki  

4.Jesień w naszej okolicy   

  • Utrwalanie nazw wybranych emocji 
  • Kształtowanie umiejętności akceptacji emocji własnych i innych
  • Uświadamianie odczuwania różnorodnych emocji przez każdego człowieka
  • Ćwiczenia umiejętności uważnego słuchania tekstu czytanego 
  • Kształtowanie umiejętności poprawnego wypowiadania się 
  • Rozwijanie umiejętności zadawania pytań 
  • Doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów ze względu na ich przynależność, 
  • Nabywanie umiejętności prawidłowego argumentowania swoich wyborów
  • Rozwijanie zainteresowania otaczającą przyrodą
  • Utrwalenie nazw kolorów i figur geometrycznych 
  • Ćwiczenia w budowaniu skojarzeń 
  • Ustalanie norm i zasad funkcjonowania grupy
  • Rozwijanie umiejętności współpracy w zespole
  • Poszerzanie słownika czynnego o nazwy stanowisk pracowników przedszkola 
  • Dostrzeganie związków pzyczynowo-skutkowych.
  • Ćwiczenia poprawiające percepcję słuchową i pamięć
  • Rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała 
  • Rozbudzenie ciekawości poznawczej poprzez eksperymenty 
  •  Pobudzanie zdolności kreatorskich, budowanie wiary we własne możliwości 
  • Doskonalenie umiejętności dokonywania analizy i syntezy wyrazowej
  • Rozwijanie orientacji przestrzennej
  • Pobudzenie logicznego myślenia  
  • Wzbogacanie wiadomości na temat zwierząt domowych
  • Dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią 
  • Uświadomienie konieczności ubierania się adekwatnie do pogody,
  • Poznanie kształtu litery o, O drukowanej i pisanej, ćwiczenia analizy sylabowej i głoskowej wyrazów
  • Przypomnienie zasad bezpiecznego poruszania się po drodze 
  • Poszerzanie doświadczeń sensorycznych
  • kształtowanie świadomości dotyczącej wpływu owoców na zdrowie człowieka, rozumienie znaczenia witamin dla zdrowia
Skip to content