Nauczyciele – specjaliści

Logopeda

Edyta Rozbicka

godziny pracy:

poniedziałek 9:00-16:30

Wtorek 9:00-16:30

środa: 9:00-16:00

mail: e.rozbicka@eduwarszawa.pl

nr telefonu: 2771166

 

                       

Psycholog

Agata Piechowicz

godziny pracy:

Poniedziałek 12:00-16:00

Wtorek 8:00-12:00

Piątek 8:00-14:00

              

  Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 17

           ul. Żegańska 1, 04-713 Warszawa

                   tel.: (022) 277-20-00

Pedagog specjalny

Anna Szawłowska-Woźniak

poniedziałek – piątek 8.00 – 9.00 / 13:00-14:00

mail: a.szawlowska@eduwarszawa.pl

nr telefonu: 2771166

KIM JEST PEDAGOG SPECJALNY?

Pedagog specjalny pomaga dzieciom w znalezieniu

własnego miejsca w grupie.

Do pedagoga specjalnego można zgłosić się w każdej sprawie,

która dotyczy postępów w nauce, samopoczucia

i niepokojących sytuacji zaistniałych w przedszkolu.

Pedagog specjalny w przedszkolu udziela wsparcia w ramach pomocy psychologiczno -pedagogicznej na podstawie:

¶ orzeczeń i opinii wydanych przez poradnie psychologiczno-pedagogiczne

¶ obserwacji nauczycieli pracujących z dzieckiem

¶ informacji przekazanych przez rodziców.

Zadania pedagoga specjalnego w Przedszkolu nr 437

na podstawie orzeczeń o niepełnosprawności oraz opinii o potrzebie kształcenia specjalnego:

  • dokonanie Wielospecjalistycznej Oceny Poziomu Funkcjonowania ucznia (tzw. WOPFu) oraz opracowanie Indywidualnego Programu Edukacyjno-Terapeutycznego w zespole nauczycieli i specjalistów pracujących z dzieckiem
  • prowadzenie zajęć rewalidacyjnych wg zaleceń zawartych w opinii

na podstawie opinii dostarczonych przez rodziców (np. Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka WWRD):

  • prowadzenie obserwacji indywidualnej dziecka i, w miarę możliwości, prowadzenie zajęć ogólnorozwojowych dostosowanych do jego potrzeb

obserwacja indywidulna dzieci, na których funkcjonowanie zwrócili szczególną uwagę nauczyciele w grupach:

  • rozpoznawanie indywidualnych potrzeb
  • analizowanie przyczyn niepowodzeń edukacyjnych/trudności rozwojowych

prowadzenie zajęć ogólnorozwojowych kształtujących rozwój społeczny, emocjonalny i umiejętności komunikacji z otoczeniem, m.in. z elementami bajkoterapii, terapii ręki

udostępnianie rodzicom na tablicy artykułów, informacji i ciekawostek związanych z pomocą psychologiczno-pedagogiczną, wychowaniem, wsparciem emocjonalnym dzieci i rodziców, gotowością szkolną, rozwojem sensomotorycznym…

współpraca z rodzicami podczas zebrań i konsultacji indywidualnych

współpraca z nauczycielami polegająca na min. udzielaniu wskazówek dotyczących pracy z dzieckiem z orzeczeniem, konsultacje związane z funkcjonowaniem dzieci w grupach, wsparcie poprzez bieżącą współpracę.

Źródło prawne

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w  publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach.

Serdecznie zapraszam i zachęcam do współpracy.

Anna Szawłowska-Woźniak

pedagog specjalny

Skip to content