Motylki

Nauczyciele:

mgr Katarzyna R

mgr Agnieszka G

Pomoc nauczyciela:

Anna W-P

ZAJĘCIA W GRUPIE MOTYLKÓW
ZABAWY RYTMICZNE
JĘZYK FRANCUSKI
JĘZYK ANGIELSKI  
W czasie nieobecności nauczyciela organizacje pracy oddziału ustala dyrektor mając na uwadze bezpieczeństwo i higieniczne warunki pobytu dziecka

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze

na miesiąc pazdziernik 2024

w oddziale III Motylki

Tematy kompleksowe

  1. Zwierzęta jesienią.
  2. Pogoda w kratkę.
  3. Zdrowie na talerzu.
  4. Bajko stwory i potwory.
  • propagowanie wiedzy przyrodniczej
  • zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa w kontakcie ze zwierzętami leśnymi
  • kształtowanie postawy szacunku wobec świata zwierząt
  • zapoznanie się z obrazem graficznym liter
  • kształtowanie umiejętności grafomotorycznych
  • wzbogacenie wiedzy o świecie przyrody
  • kształtowanie umiejętności wyrażania swoich myśli pełnymi zdaniami
  • doskonalenie spostrzegawczości i kształtowanie umiejętności liczenia
  • kształtowanie sprawności dłoni, nadgarstków, doskonalenie motoryki małej, doskonalenie precyzyjnego kolorowania
  • kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkiem
  • rozwijanie uważnego słuchania i pamięci
  • kształtowanie umiejętności określania  kierunków względem siebie
  • rozwijanie umiejętności na piękno świata
  • rozwijanie wyobraźni
  • kształtowanie umiejętności dostrzegania bogactwa różnorodności w świecie przyrody
  • kształtowanie umiejętności rozmawiania o emocjach
  • zapoznanie się z umiejętnościami radzenia sobie z nudą
  • doskonalenie umiejętności szukania rozwiązań trudnych sytuacji
  • kształtowanie słuchu fonemowego
  • doskonalenie umiejętności współpracy
  • kształtowanie tworzenia par i dwuelementowych zbiorów
  • uświadomienie korzyści płynących z grania w różnego rodzaju gry
  • kształtowanie umiejętności przeprowadzenia obserwacji przyrodniczych
  • zapoznanie z różnymi rodzajami zjawisk atmosferycznych
  • rozbudzenie umiejętności poznawczych
  • przełamanie nieśmiałości społecznych
  • doskonalenie pamięci i koncentracji
  • zapoznanie z uczuciem smutku
  • zachęcanie do poszukiwania sposobów na radzenie sobie z trudnymi emocjami
  • kształtowanie umiejętności sylabizowania i głoskowania
  • kształtowanie umiejętności przeliczania
  • kształtowanie umiejętności wyróżniania podziemnych i naziemnych części rośliny
  • utrwalenie znajomości nazw jadalnych części roślin
  • doskonalenie umiejętności plastyczno – technicznych
  • zapoznanie się ze sposobem przygotowania soku ze świeżych owoców
  • kształtowanie umiejętności rozpoznawania emocji i podawania ich nazw
  • oswajanie się z uczuciem strachu
  • doskonalenie umiejętności zasad bezpieczeństwa
  • doskonalenie umiejętności współdziałania w zabawie
  • doskonalenie umiejętności czekania na swoja kolej
  • kształtowanie umiejętności odróżniania fikcji o prawdy
  • rozwijanie dziecięcej kreatywności
  • nabywanie umiejętności podążania na prowadzącym
  • ćwiczenia orientacji w przestrzeni
  • rozwijanie poczucia rytmu
  • aktywizacja całego ciała
  • zapoznanie z wpływem muzyki na nastrój człowieka

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze

na miesiąc WRZESIEŃ 2024

w oddziale III MOTYLKI

Tematy kompleksowe:

  1. Witamy po wakacjach
  2. Wokół nas
  3. Nasze pasje, nasze bziki
  4. Jesień w naszej okolicy

Cele dydaktyczno-wychowawcze:

Witamy po wakacjach

utrwalenie znajomości imion koleżanek i kolegów, rozwijanie umiejętności określania podobieństw między ludźmi i pozytywnego wypowiadania się na ich temat, 

kształtowanie postaw akceptacji i tolerancji oraz kształtowanie postawy szacunku do własności swojej i innych a także poszanowania innych, wdrażanie do kulturalnego zwracania się do siebie

doskonalenie umiejętności wyrażania uczuć i emocji, rozwijanie wrażliwości emocjonalnej, kształtowanie pozytywnych postaw i zachowań społecznych, rozwijanie umiejętności współdziałania w grupie

kształtowanie umiejętności określania przynależności do zbiorów, rozwijanie umiejętności logicznego myślenia

poszerzanie wiedzy przyrodniczej, budowanie wiedzy o świecie przyrody za pomocą zmysłów

tworzenie znaków graficznych, doskonalenie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej, uświadomienie znaczenia znaków umownych w grupie

Wokół nas.

ustalenie zasad grupowych, wzmacnianie poczucia odpowiedzialności za swoje działania, rozwijanie umiejętności dokonywania samooceny

zaznajomienie z pracownikami przedszkola, wzbogacenie słownictwa o określenia dotyczące zawodów, kształtowanie odwagi w kontaktach z osobami z bliskiego otoczenia

rozwijanie umiejętności określania położenia przedmiotu i używania przyimkówza, przed, obok, na, nad,kształtowanie umiejętności przewidywania następstw i logicznego myślenia

utrwalenie znajomości wyposażenia łazienki, wdrażanie do dbania o czystość

rozwijanie kreatywności, doskonalenie motoryki małej, kształtowanie empatii i wrażliwości

Nasze pasje, nasze bziki

wprowadzenie pojęć pasja, zainteresowanie i hobby, doskonalenie umiejętności wypowiadania się na temat własnych zainteresowań, kształtowanie umiejętności organizowania różnych form spędzania czasu wolnego

wdrażanie do poszanowania odmiennych upodobań, ulubionych zajęć innych dzieci w grupie

rozpoznawanie i określanie wielkości zabawek z użyciem słów: mała, duża, większa niż…,mniejsza niż…,

rozwijanie umiejętności komunikacji, obdarzania uwagą osób dorosłych i rówieśników, kształtowanie poczucia pewności siebie w podejmowaniu decyzji

poszerzenie wiedzy na temat opieki nad pupilem, kształtowanie opiekuńczego stosunku do zwierząt,

wyzwalanie

dziecięcej radości podczas zabaw związanych z rywalizacją

Jesień w naszej okolicy.

doskonalenie umiejętności dostrzegania zmian w przyrodzie i pobudzanie do wyrażania emocji związanych z tymi zmianami

wprowadzenie litery „o, O” na podstawie wyrazu „owoc” (dzieci 5 letnie) rozwijanie umiejętności rozpoznawania jesiennych owoców z polskich sadów i utrwalenie znajomości ich nazw, kształtowanie umiejętności wykorzystania owoców w jadłospisie, wdrażanie do zdrowego odżywiania

utrwalenie znajomości zasad poruszania się w przestrzeni publicznej, doskonalenie umiejętności odczytywania znaków, rozwijanie umiejętności określania stron lewej i prawej, wyrabianie nawyku uważnej obserwacji otoczenia podczas spaceru

rozwijanie poczucia rytmu kształtowanie umiejętności reagowania na sygnał

Skip to content