Nauczyciele:
mgr Kinga Brzezińska
mgr Małgorzata M
Pomoc nauczyciela:
Justyna Z
ZAJĘCIA W GRUPIE BIEDRONEK |
ZABAWY RYTMICZNE |
JĘZYK FRANCUSKI |
JĘZYK ANGIELSKI |
W czasie nieobecności nauczyciela organizacje pracy oddziału ustala dyrektor mając na uwadze bezpieczeństwo i higieniczne warunki pobytu dziecka |
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze
na miesiąc listopad 2024
grupa Biedronki
Tematy kompleksowe:
- Album rodzinny
- Mała i duża ojczyzna
- Ja i moje ciało
- Przygotowania do zimy
- Odczytaj wiadomość
- Kształtowanie umiejętności rozpoznawania uczucia tęsknoty
- Rozwijanie umiejętności rozpoznawania uczuć innych osób
- Doskonalenie zdolności wyrażania emocji i rozmawiania o nich
- Zapoznanie z obrazem graficznym litery „i, I”, „d, D”, „u, U”, „l, L”, „k, K”
- Wprowadzenie liczb 5, 6, 7 i zapoznanie z graficznym zapisem
- Doskonalenie umiejętności czekania na swoją kolej
- Zapoznanie z pojęciem „drzewo genealogiczne”
- Ćwiczenie umiejętności konstrukcyjnych, plastyczno-technicznych
- Kształtowanie uczucia miłości i szacunku do ojczyzny
- Rozwijanie słuchu fonematycznego
- Kształtowanie umiejętności przeliczania i porównywania liczby elementów
- Rozwijanie empatii do zwierząt
- Kształtowanie postawy obywatelskiej
- Rozwijanie poczucia komfortu i nauka asertywności
- Utrwalenie nazw części ciała
- Poznanie różnorodności zapachów w świecie roślin
- Kształtowanie umiejętności myślenia twórczego
- Poznanie charakterystycznych dla zimy zjawisk w przyrodzie
- Wspieranie umiejętności czytania i pisania
- Zapoznanie z różnymi zwierzętami, które gromadzą zapasy na zimę
- Rozwijanie motoryki dużej w trakcie zabaw ruchowych
- Ćwiczenie umiejętności rozpoznawania i liczenia pieniędzy
- Rozpoznawanie i podawanie nazw kolorów
- Rozwijanie percepcji wzrokowej
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze
na miesiąc Październik 2024
grupa „Biedronki”
Tematy kompleksowe:
1.Zwierzęta Jesienią
2.Pogoda w kratkę
3.Zdrowie na talerzu
4.Bajkostwory i potwory
- Zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa w kontakcie ze zwierzętami
- Przypomnienie nazw wybranych leśnych zwierząt
- Zapoznanie z obrazem graficznym litery „a, A” , „M, m” „T, t” , „E,e”
- Wprowadzenie głoski a, m,t,e analiza i synteza słuchowa, ćwiczenia fonacyjne
- Wzbogacanie wiedzy o świecie przyrody
- Wprowadzenie liczb 1,2, 3 i 4 i zapoznanie z graficznym zapisem
- Doskonalenie spostrzegawczości
- Kształtowanie umiejętności liczenia
- Kształtowanie umiejętności określania kierunków względem siebie
- Ćwiczenia spostrzegawczości
- Kształtowanie umiejętności rozmawiania o emocjach
- Zapoznanie ze sposobami radzenia sobie z nudą
- Kształtowanie umiejętności tworzenia par i dwuelementowych zbiorów
- Kształtowanie umiejętności przeprowadzania obserwacji przyrodniczych
- zapoznanie z różnymi rodzajami zjawisk atmosferycznych
- Ćwiczenia umiejętności głoskowania
- Kształtowanie umiejętności przeliczani
- Zapoznanie z monetami o wartości 1 zł i 2 zł
- Doskonalenie umiejętności stosowania zwrotów grzecznościowych
- Kształtowanie umiejętności wyróżniania podziemnych i nadziemnych części roślin
- utrwalanie znajomości nazw jadalnych części roślin
- Ćwiczenia umiejętności rozpoznawania emocji i podawania ich nazw
- Kształtowanie umiejętności wypowiadania się pełnym zdaniem
- Doskonalenie umiejętności odróżniania fikcji od rzeczywistości
- Rozwijanie kreatywności ruchowej,
- ćwiczenie orientacji w przestrzeni
- Rozwijanie poczucia rytmu
- Aktywizacja całego ciała, stosowanie ruchów o swobodnym przepływie i skrętnych kierunkach
- Zapoznanie z wpływem muzyki na nastrój człowieka
- Rozwijanie dziecięcej kreatywności
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc Wrzesień 2024
grupa „Biedronki”
Tematy kompleksowe:
1.Witamy po wakacjach
2.Wokół nas
3.Nasze pasje, nasze bziki
4.Jesień w naszej okolicy
- Utrwalanie nazw wybranych emocji
- Kształtowanie umiejętności akceptacji emocji własnych i innych
- Uświadamianie odczuwania różnorodnych emocji przez każdego człowieka
- Ćwiczenia umiejętności uważnego słuchania tekstu czytanego
- Kształtowanie umiejętności poprawnego wypowiadania się
- Rozwijanie umiejętności zadawania pytań
- Doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów ze względu na ich przynależność,
- Nabywanie umiejętności prawidłowego argumentowania swoich wyborów
- Rozwijanie zainteresowania otaczającą przyrodą
- Utrwalenie nazw kolorów i figur geometrycznych
- Ćwiczenia w budowaniu skojarzeń
- Ustalanie norm i zasad funkcjonowania grupy
- Rozwijanie umiejętności współpracy w zespole
- Poszerzanie słownika czynnego o nazwy stanowisk pracowników przedszkola
- Dostrzeganie związków pzyczynowo-skutkowych.
- Ćwiczenia poprawiające percepcję słuchową i pamięć
- Rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała
- Rozbudzenie ciekawości poznawczej poprzez eksperymenty
- Pobudzanie zdolności kreatorskich, budowanie wiary we własne możliwości
- Doskonalenie umiejętności dokonywania analizy i syntezy wyrazowej
- Rozwijanie orientacji przestrzennej
- Pobudzenie logicznego myślenia
- Wzbogacanie wiadomości na temat zwierząt domowych
- Dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią
- Uświadomienie konieczności ubierania się adekwatnie do pogody,
- Poznanie kształtu litery o, O drukowanej i pisanej, ćwiczenia analizy sylabowej i głoskowej wyrazów
- Przypomnienie zasad bezpiecznego poruszania się po drodze
- Poszerzanie doświadczeń sensorycznych
- kształtowanie świadomości dotyczącej wpływu owoców na zdrowie człowieka, rozumienie znaczenia witamin dla zdrowia