Nauczyciele:
mgr Anna Olczyk
mgr Katarzyna Łapicz
ZAJĘCIA W GRUPIE PSZCZÓŁEK |
ZABAWY RYTMICZNE |
JĘZYK FRANCUSKI |
JĘZYK ANGIELSKI |
W czasie nieobecności nauczyciela organizacje pracy oddziału ustala dyrektor mając na uwadze bezpieczeństwo i higieniczne warunki pobytu dziecka |
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze
na miesiąc listopad 2024
Tematy kompleksowe:
- Album rodzinny
- Mała i duża Ojczyzna
- Zabawy na jesienne wieczory
- Ja i moje ciało
- Przygotowania do zimy
- kształtowanie umiejętności określania pokrewieństwa między członkami rodziny, zapoznanie z uczuciem tęsknoty, doskonalenie umiejętności działania na materiale symbolicznym
- kształtowanie umiejętności konstruowania wypowiedzi, zapoznanie z emocją radości, doskonalenie umiejętności tworzenia i kontynuowania rytmu
- kształtowanie umiejętności matematycznych, zapoznanie z nową figurą geometryczną – kwadratem, doskonalenie umiejętności koncentracji uwagi
- kształtowanie umiejętności określania podstawowych stopni pokrewieństwa w rodzinie, doskonalenie umiejętności wypowiadania się na forum grupy, rozwijanie umiejętności współpracy
- kształtowanie umiejętności rysowania ludzkiej twarzy, doskonalenie pamięć słownej i muzycznej, rozwijanie umiejętności manualnych
- doskonalenie umiejętności wyrażania emocji, zapoznanie z uczuciem miłości do ojczyzny, integracja grupy
- kształtowanie umiejętności opisu ilustracji, zapoznanie z różnymi typami domów, stwarzanie okazji do nabywania śmiałości w wypowiadaniu się
- doskonalenie umiejętności przeliczania, zapoznanie z krajobrazem miejskim, kształtowanie umiejętności współpracy
- zapoznanie ze zwierzętami gospodarskimi i ich głosami, poznanie budowy jajka, rozwijanie ciekawości poprzez eksperymentowanie, doskonalenie umiejętności wypowiadania się na forum grupy
- kształtowanie umiejętności rozpoznawania barw narodowych, zapoznanie z krajobrazami Polski, doskonalenie umiejętności radzenia sobie z przegraną
- rozwijanie kreatywności; rozwijanie cierpliwość i koncentracji
- kształtowanie poczucia rytmu; rozwijanie zdolności improwizacyjnych
- kształtowanie umiejętności odpowiedniego zachowania się w miejscach publicznych; uwrażliwianie na sztukę; pobudzanie do działań artystycznych
- wspomaganie prawidłowego rozwoju narządów artykulacyjnych i oddechowych; wyrabianie odwagi i śmiałości
- rozwijanie twórczego myślenia podczas rozwiązywania i wymyślania zagadek; wdrażanie nawyku prawidłowej postawy ciała we wszystkich sytuacjach i czynnościach dnia codziennego
- doskonalenie umiejętności określania emocji, rozwijanie kreatywności i twórczości, kształtowanie pozytywnych zachowań i postaw społecznych
- zapoznanie z treścią i melodią piosenki, kształtowanie umiejętności rozpoznawania i określania nazw różnych części ciała, wdrażanie do rozumienia i stosowania prostych instrukcji
- kształtowanie umiejętności rozróżniania stron: lewej i prawej, doskonalenie umiejętności przeliczania, stwarzanie okazji do zacieśniania więzów rówieśniczych
- zapoznanie z narządami zmysłów, poznanie budowy jajka podczas eksperymentowania, rozwijanie wrażliwości zmysłowej
- kształtowanie umiejętności wypowiadania się na temat swoich mocnych stron, wspieranie rozwoju motorycznego i umiejętności manualnych, zachęcanie do współpracy przy tworzeniu i konstruowaniu
- zapoznanie ze sposobami zwierząt na przetrwanie zimy, uświadamianie znaczenia snu i odpoczynku, kształtowanie empatii i szacunku do wyborów i przyzwyczajeń innych osób
- utrwalenie znajomości i poznanie nazw niektórych zwierząt mieszkających w lesie, rozwijanie umiejętności językowych poprzez dzielenie na sylaby i tworzenie zdrobnień, kształtowanie umiejętności pracy w zespole
- poznanie przysmaków niektórych zwierząt leśnych, kształtowanie umiejętności przeliczania i klasyfikowania, uwrażliwianie na zimowe potrzeby zwierząt leśnych
- poznanie zasad dokarmiania ptaków, kształtowanie umiejętności wskazywania różnic i podobieństw w wyglądzie zwierząt, wdrażanie do sprzątania stanowiska pracy
- wzbogacanie słownictwa określającego odczucia dotykowe, kształtowanie umiejętności porównywania wyglądu i trybu życia zwierząt (na przykładzie niedźwiedzia i wróbla), rozwijanie wrażliwości muzycznej przez zabawy z muzyką klasyczną
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze
na miesiąc październik 2024
Tematy kompleksowe:
- Zwierzęta jesienią
- Pogoda w kratkę
- Zdrowie na talerzu
- Bajkostwory i potwory
- zapoznanie z mieszkańcami lasu, wprowadzenie i utrwalenie zasad odpowiedniego zachowania się w parku i w lesie, podkreślanie możliwości czerpania przyjemności z bliskości świata przyrody
- poszerzanie wiedzy o jeżu, kształtowanie umiejętności wypowiadania się, rozbudzanie zainteresowania światem zwierząt
- wdrażanie do układania pod względem wielkości, doskonalenie umiejętności przeliczania, umożliwianie sprawdzenia się w wykonywaniu złożonych zadań
- poszerzanie wiedzy przyrodniczej, rozwijanie wrażliwości w stosunku do świata roślin i zwierząt, uświadamianie sobie odczuć związanych z otaczającym światem przyrodniczym
- tworzenie muzyki, rozwijanie twórczej aktywności dziecka, budzenie poczucia satysfakcji z własnych wytworów pracy
- kształtowanie umiejętności określania rodzaju emocji, zapoznanie z możliwościami radzenia sobie z uczuciem nudy, zachęcenie do dzielenia się swoimi odczuciami z innymi i uwrażliwianie na potrzeby rówieśników
- kształtowanie umiejętności tworzenia rymów, zapoznanie z trudami związanymi z przygotowywaniem posiłków, wzbogacanie wiedzy o zjawiskach atmosferycznych
- wzbogacanie wiedzy o zjawiskach atmosferycznych, zapoznanie z figurą geometryczną – kołem, doskonalenie umiejętności skupiania uwagi
- kształtowanie umiejętności rozpoznawania pogody, poznanie zjawiska powstawania deszczu, rozwijanie ciekawości poznawczej
- kształtowanie umiejętności plastycznych, utrwalenie wiedzy na temat różnych rodzajów zjawisk atmosferycznych, doskonalenie wyczucia rytmu
- zapoznanie z emocją smutku, doskonalenie umiejętności rozpoznawania emocji, ćwiczenie umiejętności wyrażania swoich potrzeb
- kształtowanie umiejętności sylabizowania, zapoznanie z nazwami polskich warzyw, uświadamianie znaczenia spożywania warzyw i owoców
- kształtowanie umiejętności rozpoznawania i określania nazw warzyw, doskonalenie umiejętności przeliczania i kategoryzowania, utrwalanie zdrowych nawyków żywieniowych
- wzbogacanie wiedzy przyrodniczej, zapoznanie z warzywami rosnącymi w ogrodzie, doskonalenie umiejętności nawiązywania kontaktów z innymi dziećmi
- doskonalenie sprawności manualnych, wzbogacanie wiedzy o zdrowym żywieniu, kształtowanie zdrowych nawyków żywieniowych
- zapoznanie z emocją strachu, kształtowanie umiejętności wyrażania i rozpoznawania emocji, wdrażanie do stosowania wybranych strategii radzenia sobie z emocjami
- kształtowanie sprawności językowej, utrwalenie znajomości nazw emocji, rozwijanie dziecięcej wyobraźni
- kształtowanie umiejętności przeliczania, zapoznanie ze znakami umownymi (symbole, kod), uwrażliwianie na konieczność przestrzegania ustalonych zasad zabawy
- kształtowanie umiejętności opisywania zwierząt, zapoznanie z postacią yeti, doskonalenie umiejętności krytycznego myślenia
- kształtowanie umiejętności prezentowania wymyślonej postaci, doskonalenie słuchu muzycznego, rozwijanie zmysłu estetycznego
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze
na miesiąc wrzesień 2024 r
Tematy kompleksowe:
- W przedszkolu
- Wakacyjne wspomnienia
- Jesteśmy bezpieczni
- Jesień w naszej okolicy
- Wdrażanie do bezpiecznego korzystania ze sprzętu terenowego oraz właściwego zachowania w ogrodzie
- rozwijanie umiejętności samoobsługowych;
- zapoznanie się z zasadami panującymi w przedszkolu; wspólne tworzenie kodeksu grupy; wyrabianie nawyku używania słów: dzień dobry, do widzenia, proszę, dziękuję, przepraszam;
- wspomaganie dzieci w zdobywaniu umiejętności przedstawienia się – podania imienia i nazwiska oraz miejsca zamieszkania
- wdrażanie do dzielenia się zabawkami z innymi dziećmi
- wdrażanie do swobodnego wypowiadania się na temat wakacji; zapoznanie z cechami charakterystycznymi dla lata;
- rozwijanie umiejętności matematycznych poprzez klasyfikowanie przedmiotów według jednej cechy
- uświadomienie dzieciom różnorodności miejsc spędzania wakacji;
- zapoznanie z mapą Polski, kształtowanie umiejętności rozpoznawania charakterystycznych elementów dla krajobrazów górskiego i nadmorskiego
- wdrażanie do bezpiecznego korzystania ze środków transportu
- kształtowanie umiejętności wypowiadania się na temat domu jako miejsca swojego zamieszkania; zwrócenie uwagi na to komu i w jakich sytuacjach można podawać swój adres, a komu nie;
- poznawanie podstawowych zasad poruszania się pieszego; wdrażanie do zachowania bezpieczeństwa na drodze
- kształtowanie postawy odpowiedzialności za własne bezpieczeństwo; wdrażanie zasad bezpiecznego kontaktu ze zwierzętami; uwrażliwienie dzieci na zachowanie ostrożności w kontaktach z nieznajomymi
- zapoznanie dzieci z numerami alarmowymi; rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów
- zapoznanie z oznakami jesieni, kształtowanie wrażliwości i umiejętności dostrzegania piękna otaczającego świata, pobudzanie do wykorzystywania środowiska przyrodniczego jako źródła przyjemności
- poszerzanie zasobu słownictwa dotyczącego sadu i owoców, doskonalenie umiejętności dzielenia słów na sylaby, aranżowanie przyjemnych chwil związanych z kontaktem z owocami
- zapoznanie z niektórymi znakami drogowymi (przejście dla pieszych, ścieżka rowerowa, nadjeżdżający pociąg, sygnalizacja świetlna dla pieszych), wdrażanie do określania strony lewej i strony prawej, uwrażliwianie na dbanie o własne bezpieczeństwo na drodze
- wieloaspektowe zapoznanie z owocami (gruszką i jabłkiem), poszerzenie wiadomości na temat owoców i zdrowego odżywiania, kształtowanie zdrowych nawyków jedzeniowych
- stwarzanie okazji do posługiwania się nazwami kolorów jesieni, naprowadzanie na dostrzeganie jesiennych akcentów w sztuce, kształtowanie reakcji na sygnały muzyczne, inspirowanie do aktywności twórczej