Pszczółki

Nauczyciele:

mgr Anna Olczyk

mgr Katarzyna Łapicz

ZAJĘCIA W GRUPIE PSZCZÓŁEK
ZABAWY RYTMICZNE
JĘZYK FRANCUSKI
JĘZYK ANGIELSKI  
W czasie nieobecności nauczyciela organizacje pracy oddziału ustala dyrektor mając na uwadze bezpieczeństwo i higieniczne warunki pobytu dziecka

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze
na miesiąc listopad 2024

Tematy kompleksowe:

  1. Album rodzinny
  2. Mała i duża Ojczyzna
  3. Zabawy na jesienne wieczory
  4. Ja i moje ciało
  5. Przygotowania do zimy
  • kształtowanie umiejętności określania pokrewieństwa między członkami rodziny, zapoznanie z uczuciem tęsknoty, doskonalenie umiejętności działania na materiale symbolicznym
  • kształtowanie umiejętności konstruowania wypowiedzi, zapoznanie z emocją radości, doskonalenie umiejętności tworzenia i kontynuowania rytmu
  • kształtowanie umiejętności matematycznych, zapoznanie z nową figurą geometryczną – kwadratem, doskonalenie umiejętności koncentracji uwagi
  • kształtowanie umiejętności określania podstawowych stopni pokrewieństwa w rodzinie, doskonalenie umiejętności wypowiadania się na forum grupy, rozwijanie umiejętności współpracy
  • kształtowanie umiejętności rysowania ludzkiej twarzy, doskonalenie pamięć słownej i muzycznej, rozwijanie umiejętności manualnych
  • doskonalenie umiejętności wyrażania emocji, zapoznanie z uczuciem miłości do ojczyzny, integracja grupy
  • kształtowanie umiejętności opisu ilustracji, zapoznanie z różnymi typami domów, stwarzanie okazji do nabywania śmiałości w wypowiadaniu się
  • doskonalenie umiejętności przeliczania, zapoznanie z krajobrazem miejskim, kształtowanie umiejętności współpracy
  • zapoznanie ze zwierzętami gospodarskimi i ich głosami, poznanie budowy jajka, rozwijanie ciekawości poprzez eksperymentowanie, doskonalenie umiejętności wypowiadania się na forum grupy
  • kształtowanie umiejętności rozpoznawania barw narodowych, zapoznanie z krajobrazami Polski, doskonalenie umiejętności radzenia sobie z przegraną
  • rozwijanie kreatywności; rozwijanie cierpliwość i koncentracji
  • kształtowanie poczucia rytmu; rozwijanie zdolności improwizacyjnych
  • kształtowanie umiejętności odpowiedniego zachowania się w miejscach publicznych; uwrażliwianie na sztukę; pobudzanie do działań artystycznych
  • wspomaganie prawidłowego rozwoju narządów artykulacyjnych i oddechowych; wyrabianie odwagi i śmiałości
  • rozwijanie twórczego myślenia podczas rozwiązywania i wymyślania zagadek; wdrażanie nawyku prawidłowej postawy ciała we wszystkich sytuacjach i czynnościach dnia codziennego
  • doskonalenie umiejętności określania emocji, rozwijanie kreatywności i twórczości, kształtowanie pozytywnych zachowań i postaw społecznych
  • zapoznanie z treścią i melodią piosenki, kształtowanie umiejętności rozpoznawania i określania nazw różnych części ciała, wdrażanie do rozumienia i stosowania prostych instrukcji
  • kształtowanie umiejętności rozróżniania stron: lewej i prawej, doskonalenie umiejętności przeliczania, stwarzanie okazji do zacieśniania więzów rówieśniczych
  • zapoznanie z narządami zmysłów, poznanie budowy jajka podczas eksperymentowania, rozwijanie wrażliwości zmysłowej
  • kształtowanie umiejętności wypowiadania się na temat swoich mocnych stron, wspieranie rozwoju motorycznego i umiejętności manualnych, zachęcanie do współpracy przy tworzeniu i konstruowaniu
  • zapoznanie ze sposobami zwierząt na przetrwanie zimy, uświadamianie znaczenia snu i odpoczynku, kształtowanie empatii i szacunku do wyborów i przyzwyczajeń innych osób
  • utrwalenie znajomości i poznanie nazw niektórych zwierząt mieszkających w lesie, rozwijanie umiejętności językowych poprzez dzielenie na sylaby i tworzenie zdrobnień, kształtowanie umiejętności pracy w zespole
  • poznanie przysmaków niektórych zwierząt leśnych, kształtowanie umiejętności przeliczania i klasyfikowania, uwrażliwianie na zimowe potrzeby zwierząt leśnych
  • poznanie zasad dokarmiania ptaków, kształtowanie umiejętności wskazywania różnic i podobieństw w wyglądzie zwierząt, wdrażanie do sprzątania stanowiska pracy
  • wzbogacanie słownictwa określającego odczucia dotykowe, kształtowanie umiejętności porównywania wyglądu i trybu życia zwierząt (na przykładzie niedźwiedzia i wróbla), rozwijanie wrażliwości muzycznej przez zabawy z muzyką klasyczną

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze
na miesiąc październik 2024

Tematy kompleksowe:

  1. Zwierzęta jesienią
  2. Pogoda w kratkę
  3. Zdrowie na talerzu
  4. Bajkostwory i potwory
  • zapoznanie z mieszkańcami lasu, wprowadzenie i utrwalenie zasad odpowiedniego zachowania się w parku i w lesie, podkreślanie możliwości czerpania przyjemności z bliskości świata przyrody
  • poszerzanie wiedzy o jeżu, kształtowanie umiejętności wypowiadania się, rozbudzanie zainteresowania światem zwierząt
  • wdrażanie do układania pod względem wielkości, doskonalenie umiejętności przeliczania, umożliwianie sprawdzenia się w wykonywaniu złożonych zadań
  • poszerzanie wiedzy przyrodniczej, rozwijanie wrażliwości w stosunku do świata roślin i zwierząt, uświadamianie sobie odczuć związanych z otaczającym światem przyrodniczym
  • tworzenie muzyki, rozwijanie twórczej aktywności dziecka, budzenie poczucia satysfakcji z własnych wytworów pracy
  • kształtowanie umiejętności określania rodzaju emocji, zapoznanie z możliwościami radzenia sobie z uczuciem nudy, zachęcenie do dzielenia się swoimi odczuciami z innymi i uwrażliwianie na potrzeby rówieśników
  • kształtowanie umiejętności tworzenia rymów, zapoznanie z trudami związanymi z przygotowywaniem posiłków, wzbogacanie wiedzy o zjawiskach atmosferycznych
  • wzbogacanie wiedzy o zjawiskach atmosferycznych, zapoznanie z figurą geometryczną – kołem, doskonalenie umiejętności skupiania uwagi
  • kształtowanie umiejętności rozpoznawania pogody, poznanie zjawiska powstawania deszczu, rozwijanie ciekawości poznawczej
  • kształtowanie umiejętności plastycznych, utrwalenie wiedzy na temat różnych rodzajów zjawisk atmosferycznych, doskonalenie wyczucia rytmu
  • zapoznanie z emocją smutku, doskonalenie umiejętności rozpoznawania emocji, ćwiczenie umiejętności wyrażania swoich potrzeb
  • kształtowanie umiejętności sylabizowania, zapoznanie z nazwami polskich warzyw, uświadamianie znaczenia spożywania warzyw i owoców
  • kształtowanie umiejętności rozpoznawania i określania nazw warzyw, doskonalenie umiejętności przeliczania i kategoryzowania, utrwalanie zdrowych nawyków żywieniowych
  • wzbogacanie wiedzy przyrodniczej, zapoznanie z warzywami rosnącymi w ogrodzie, doskonalenie umiejętności nawiązywania kontaktów z innymi dziećmi
  • doskonalenie sprawności manualnych, wzbogacanie wiedzy o zdrowym żywieniu, kształtowanie zdrowych nawyków żywieniowych
  • zapoznanie z emocją strachu, kształtowanie umiejętności wyrażania i rozpoznawania emocji, wdrażanie do stosowania wybranych strategii radzenia sobie z emocjami
  • kształtowanie sprawności językowej, utrwalenie znajomości nazw emocji, rozwijanie dziecięcej wyobraźni
  • kształtowanie umiejętności przeliczania, zapoznanie ze znakami umownymi (symbole, kod), uwrażliwianie na konieczność przestrzegania ustalonych zasad zabawy
  • kształtowanie umiejętności opisywania zwierząt, zapoznanie z postacią yeti, doskonalenie umiejętności krytycznego myślenia
  • kształtowanie umiejętności prezentowania wymyślonej postaci, doskonalenie słuchu muzycznego, rozwijanie zmysłu estetycznego

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze

na miesiąc wrzesień 2024 r

Tematy kompleksowe:

  1. W przedszkolu
  2. Wakacyjne wspomnienia
  3. Jesteśmy bezpieczni
  4. Jesień w naszej okolicy
  • Wdrażanie do bezpiecznego korzystania ze sprzętu terenowego oraz właściwego zachowania w ogrodzie
  • rozwijanie umiejętności samoobsługowych;
  • zapoznanie się z zasadami panującymi w przedszkolu; wspólne tworzenie kodeksu grupy; wyrabianie nawyku używania słów: dzień dobry, do widzenia, proszę, dziękuję, przepraszam;
  • wspomaganie dzieci w zdobywaniu umiejętności przedstawienia się – podania imienia i nazwiska oraz miejsca zamieszkania
  • wdrażanie do dzielenia się zabawkami z innymi dziećmi
  • wdrażanie do swobodnego wypowiadania się na temat wakacji; zapoznanie z cechami charakterystycznymi dla lata;
  • rozwijanie umiejętności matematycznych poprzez klasyfikowanie przedmiotów według jednej cechy
  • uświadomienie dzieciom różnorodności miejsc spędzania wakacji;
  • zapoznanie z mapą Polski, kształtowanie umiejętności rozpoznawania charakterystycznych elementów dla krajobrazów górskiego i nadmorskiego
  • wdrażanie do bezpiecznego korzystania ze środków transportu
  • kształtowanie umiejętności wypowiadania się na temat domu jako miejsca swojego zamieszkania; zwrócenie uwagi na to komu i w jakich sytuacjach można podawać swój adres, a komu nie;
  • poznawanie podstawowych zasad poruszania się pieszego; wdrażanie do zachowania bezpieczeństwa na drodze
  • kształtowanie postawy odpowiedzialności za własne bezpieczeństwo; wdrażanie zasad bezpiecznego kontaktu ze zwierzętami; uwrażliwienie dzieci na zachowanie ostrożności w kontaktach z nieznajomymi
  • zapoznanie dzieci z numerami alarmowymi; rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów
  • zapoznanie z oznakami jesieni, kształtowanie wrażliwości i umiejętności dostrzegania piękna otaczającego świata, pobudzanie do wykorzystywania środowiska przyrodniczego jako źródła przyjemności
  • poszerzanie zasobu słownictwa dotyczącego sadu i owoców, doskonalenie umiejętności dzielenia słów na sylaby, aranżowanie przyjemnych chwil związanych z kontaktem z owocami
  • zapoznanie z niektórymi znakami drogowymi (przejście dla pieszych, ścieżka rowerowa, nadjeżdżający pociąg, sygnalizacja świetlna dla pieszych), wdrażanie do określania strony lewej i strony prawej, uwrażliwianie na dbanie o własne bezpieczeństwo na drodze
  • wieloaspektowe zapoznanie z owocami (gruszką i jabłkiem), poszerzenie wiadomości na temat owoców i zdrowego odżywiania, kształtowanie zdrowych nawyków jedzeniowych
  • stwarzanie okazji do posługiwania się nazwami kolorów jesieni, naprowadzanie na dostrzeganie jesiennych akcentów w sztuce, kształtowanie reakcji na sygnały muzyczne, inspirowanie do aktywności twórczej
Skip to content